Baby’s geboren in september

Nog net even een berichtje in de zomertijd ?
Ook hier wordt vaak na later nog wat melk terug gegeven. Net wat je zegt Eefje soms pas  na een paar uur als ze alweer toe is aan de volgende voeding.
Volgens Oei ik groei zou sprong 1 begonnen zijn. Merkten jullie echt duidelijk dat jullie kindje hieraan begonnen is? Ik merk niet veel verschil ten opzichte van begin van de week. Ook toen huilde ze wat meer en wilde ze graag erbij blijven. Dat is niet verandert nu ze aan sprong 1 begonnen zou zijn.

<p>Olivier was vrijdag 6 weken en vandaag erg onrustig en elke 2 uur aan de borst dus hier een regeldag...denk dat ik hierna inderdaad wel weer wat van een sprongetje ga merken...zo leuk om te zien hoe ze veranderen...</p>
<p>Het spugen neemt hier ook toe en gerust tot volgende voedingen...Hij heeft er geen last van en ik denk inderdaad dat het komt omdat hij te veel drinkt. mijn andere kinderen hadden dit ook en zolang ze er n iet huilerig van zijn en goed groeien is alleen de extra was vervelend haha</p>

Bedankt voor jullie respect! ? Gisteren had Fjor eindelijk wat minder last van zijn darmpjes. Zo blij! Was ook zo leuk, ik ging hem badderen en hij gaf mij toch een aantal dikke glimlachen. Dat doet een boel goed! 
Iris K, ik probeer hem na elke voeding een boertje te laten doen. Die zit methode werkt heel goed, alleen wordt hij daar wel meer wakker van. Ik vind dat ook een gepuzzel. Maar als het te lang duurt, dan maar niet. Er hoeft inderdaad niet altijd een boertje te zitten. 

Eefje, de slaapzakken van de Hema blijken heel fijn te zijn. Ik ga er binnenkort er 1 bij kopen. 

Avds, ik vind het ook lastig om de eventuele sprongen of regeldagen te herkennen. 

Ik ben aan het aftellen tot eind week 6. Hopelijk dat dan de krampjes wat minder zijn, dat er meer dag- en nachtritme is, dat de sprong en regeldag achter de rug is en dat hij langer door slaapt. Mja, ik zie wel.  

Ik ben zo jaloers op iedereen met tevreden slapende baby's. Hier een oververmoeide baby die overdag helemaal niet kan slapen tenzij ik hem in de wandelwagen heb (ik moet erbij lopen, zodra we stilstaan voor een stoplicht is het wakker en brullen). In de nacht slaapt hij 2 x 2 uurtjes hooguit. Het wordt echt met de week erger hier. Ik leef al weken op max 3 uur slaap per nacht. 
Eefje bij jou gaat het natuurlijk echt super met een ritme. Mag ik vragen hoe de rest van de dag eruit ziet? Je noemt 5 voedingsmomenten, maar hoe lang is ze wakker na het voeden? 
Hier wordt heel sporadisch 4 uur geslapen door de kleine man, maar dit is vaak in de vroege avond. Als hij dan om 2300 uur zijn laatste fles krijgt zijn we tot zeker 0030 bezig met hem slapend te krijgen en dan komt hij weer om 0130 en om 0400. Na de fles van 0400 slaapt hij helemaal niet meer en begint voor hem de dag. 
Iemand tips?

Jeetje prilgelukseptember dat is wel heel weinig slaap. Kan je niet aan de bel trekken bij CB of huisarts? Als je zegt het wordt alleen maar erger? 
Misschien ook net als ladyJ beschreef proberen omstebeurt de fles te doen zodat jij en je partner nog wel wat slaap krijgen?
Ik merk dat ze na de borstvoeding op mijn borst in slaap valt na een half uur kan ik haar dan wegleggen. Werkt gek genoeg wel alleen ‘s nachts? en mijn vriend geeft na de fles een pink en wiegt haar zachtjes in zijn armen en dan duurt het een uur voordat ze slaapt. We leggen haar niet te snel weg, ondanks adviezen van kind moet zelf in slaap vallen dat lukt haar niet.

Oh en nu ik nog keer goed lees, hij komt wel snel weer voor voeding ‘s nachts! Misschien voeding iets verhogen? Dat hij echt vol en verzadigd gaat slapen? 

Jee prilgelukseptember dat is inderdaad niet te doen...logisch dat je dan wat somber bent...je kan inderdaad wel wat slaap gebruiken zeg.
Hopelijk kan je wat van je overnemen zodat jij wat slaap kan pakken

Oef prilgelukseptember, dat is wel heel weinig slaap in al die tijd! Ik zou hier zeker mee naar cb gaan. Of evt naar een osteopaat? Een vriendin van mij had een huilbaby, sliep ook heel slecht. Daar bleek het nekje stijf te zijn en een vermoedelijke koemelkallergie. Sinds haar kindje aangepaste voeding kreeg en haar nekje 'losgemaakt' werd, sliep ze veel beter. Is hij veel aan het huilen als hij wakker is? 
Iig sterkte! En op tijd hulp vragen. 

Terug
Bovenaan