Baby’s geboren in september

Avds hier hetzelfde! Goede nachten, maar overdag kan ik hem nauwelijks loslaten. Hij wil continu bij iemand zijn of rond kijken en valt inderdaad dan pas in slaap of tijdens het wandelen of in de auto. Zodra ik hem weg leg begint hij te huilen. Maar goed, hij is nu 8 weken, ga er maar van uit dat dit een fase is.. zo lang ik goed slaap in de nachten vind ik het allemaal prima. 

AvdS. Wellicht heb je de regeldag van 3 weken te pakken daar hadden wij ook meer problemen mee dan met het vijf weken sprongetje tot nu toe. 
Wat bij ons helpt is vooral voor het middag slaapje hetzelfde ritueel als snachts. Rond 11-30-12;00 naar boven. Verschonen inbakeren eten boeren slapen. Ik maak het wel een beetje donker. Dan slaapt ze 3 a 4 uur. Ochtend slaapje lukt ook niet altijd even goed soms dan maar wandelen en hopelijk valt ze in slaap en laat ik de kinderwagen in de bijkeuken staan. Na het middag slaapje is het vaak wel lastig soms rond vijf zes dut ze nog bij mij in maar daarna begint toch echt rond zeven het huil uurtje. 

Prilgelukseptember Sorry, ik had niet opgeslagen dat jullie kindje de ademhalingsproblemen heeft (had dat al wel eerder voorbij zien komen). Dat moet toch een gevoel van onmacht geven, dat niemand nog het antwoord heeft ondanks dat er uit zoveel hoeken al hulp is gekomen. Hoop zo dat daar gauw verandering in komt. Gaf jij nu aan dat hij tijdens het wandelen vaak wel slaapt maar bij het stilstaan weer hard gaat huilen? Ik moest opeens denken aan zo'n elektrische babyschommelstoel. Die hadden ze bij ons op het kdv. Natuurlijk geen oplossing.. maar misschien zou hij daarin ook deels kunnen slapen en het zou het een beetje kunnen bijdragen aan het doorbreken van de oververmoeidheid? Die schommelstoel beweegt de hele tijd heen en weer.. en misschien maakt de beweging dat hij dan in slaap valt en heb jij zelf ook even de handen vrij..? Dus zonder dat je hoeft te wandelen.

Oh wat pittig zeg voor sommige moeders! Hopelijk gaat het gauw beter..? Overdag slapen wisselt bij ons ook heel erg; de ene dag slaapt ze heel veel, de andere dag een stuk minder en doet ze veel hazenslaapjes. Volgens mij hoort dit er gewoon bij als zd zo jong zijn..? De nachten gaan bij ons steeds beter; ik heb haar nu sinds 4 nachten ingebakerd en dit scheelt zo'n stuk! Ze heeft de afgelopen nachten geslapen van 22/23u-04.15u, dan voed ik haar (heeft ze ook wel echt honger) en daarna heeft ze verder geslapen van 5u-8u. Héérlijk! Ze sloeg zichzelf vorige week continu wakker met haar armpjes en werd wel 3x wakker, terwijl ze niet echt honger had (legde haar dan wel eens aan, maar dan dronk ze amper) vandaar dat ik het ben gaan proberen. Meer moeders die inbakeren? Ik doe het trouwens alleen 's nachts, heb contact gehad met mijn kraamhulp hierover en die adviseerde dat omdat ze er anders straks misschien helemaal niet meer vanaf komt en het uiteraard ook niet goed is om haar steeds in die doek te hebben waar ze toch niet vrij in kan bewegen.

@Prilgelukseptember: jeetje wat heftig zeg, kunnen ze iets aan deze aandoening doen? Of moet hij hier overheen groeien? Ik hoop dat jullie iets van verlichting hebben binnenkort zodat je zelf ook wat kan uitrusten. En misschien is zo'n MamaRoo stoel (zoals Eefje voorstelt) wel een oplossing?
@Mientjeeee: ik baker ook in door middel van een puckababy slaapzakje. Is niet helemaal vastleggen maar meer een tussenvorm. Werkt hier geweldig. Ik doe het ook alleen 's nachts, overdag slaapt hij in een gewone trappelzak of in zijn kleren (als hij bijvoorbeeld in de box of kinderwagen in slaap valt).
Zijn er nog meer moeders die over niet al te lange tijd weer starten met werken? Ik moet zeggen dat ik het best pittig vind als ik er nu aan denk. Derde week van november ga ik weer aan het werk en de week daarvoor gaat onze zoon wennen bij het kinderdagverblijf. De tijd vliegt echt vind ik..

Ah lieve moeders met de zware nachten ik leef zo met jullie mee ?
Mariekesep bij mij duurt het werken nog even... Kan me voorstellen dat de tijd voorbij vliegt! Ben benieuwd hoe jij het wennen op het kdv gaat ervaren.
Wat een top artikel op me-to-we inderdaad, echt een hart onder de riem en allerlei stippen op de horizon. 
Ons kindje is vandaag 5 weken oud.Hier gaat het redelijk goed. Ik zit elke keer met verbazing te kijken naar alle schema's en ritmes die jullie aanhouden! Echt zo goed van jullie. Hier doen we maar wat!! Zo lijkt het ten minste. Als ze honger heeft krijgt ze eten en als ze slapen wil dan slaapt ze. Bij ons is dat de ene dag heel veel, de andere dag weinig. Soms leg ik haar succesvol in bed en soms wil ze alleen maar op mij of mijn man slapen.
In de box liggen wil ze nooit (!). Erg jammer. Nu hebben we deze week pas een wipstoel gebruikt, daar wil ze gelukkig wel in zitten. Dat geeft wat ruimte zeg jeeetje. Daarvoor hield ik haar dus heel veel vast of in de draagdoek, nu heb ik iets meer mijn handen vrij overdag. 
Darmkrampjes lijken hier toe te nemen maar zijn te managen zonder druppels ofzo. Ik blijf dat wel moeilijk vinden om te zien, zoveel pijn dat ze heeft...
De vermoeidheid valt wel mee hier omdat wij de nachten verdelen. Wij zijn dus om de nacht "vrij" vanaf 21:00 uur. Dus om de nacht slaap ik zo ongeveer vanaf 21:00 tot 07:00 haha. De andere nachten zitten wij nu grotendeels op 1 voeding tussen 00:00 en 07:00, soms komt ze nog twee keer. Die voeding duurt meestal anderhalf uur voordat ze weer slaapt, maar daarnaast is het dus redelijk goed te doen qua slapen voor degene die "dienst" heeft.
Ik heb morgen de laatste afspraak bij de gynaecoloog, ben benieuwd of ik al word goedgekeurd voor zwaar tillen enzo na mijn keizersnede of dat ik nog een weekje moet wachten tot de 6 weken grens. Ik heb nog steeds lichtbruin bloedverlies dus ik ben 1 van de ongelukkigen bij wie dat lang duurt. Wat zal ik blij zijn als ik eindelijk geen maandverband meer hoef te dragen zeg. Misschien dat er ook een menstruatie begonnen is ergens, maar ik twijfelde, haha. 
Het is vandaag weer heerlijk wandelweer! Zo lekker even de herfstgeuren opsnuiven.

MariekeSep ah bij jou werkt het inbakeren dus ook zo goed! Fijn. Ik hoef begin januari 2020 gelukkig pas weer te beginnen met werk. Ik heb t/m begin december verlof en heb dan nog 4 weken vakantie erachter aan geplakt. Moet er ook nog niet aan denken om weer te beginnen en haar dan weg te brengen? Duurt gelukkig dus nog even voor mij... Hoeveel gaan jullie allemaal werken na je verlof?
Ik ben vanmiddag voor nacontrole geweest bij de verloskundige. Knip was super goed hersteld. En mag weer rustig beginnen met sporten, alleen nog geen rechte buikspieren trainen want die zijn nog niet gesloten. Bij jullie wel? Vanavond overigens gelijk gedaan en weer voor het eerst gebootcampt. Was zoooo lekker? Nog wel rustig aan gedaan uiteraard en opgelet met hardlopen en springen. 

@Minni: hier hetzelfde. Hij is vandaag precies 5 weken en ik heb ook nog geen ritme. Ik pas me aan aan hem en kijk maar wanneer hij gevoed moet worden en slaapt. Hij slaapt in zijn babynestje, in de box, op mij,.. dat wisselt allemaal nog. 

Ik heb hem vandaag voor het eerst wakker gemaakt voor een voeding (hij sliep vandaag erg veel!) omdat dat beter uit zou komen met de visite die daarna zou komen, maar normaal volg ik hem tot nu toe. Soms betekent dat een voeding na 3 uur en soms pas na 4,5 bijvoorbeeld. 

Ik ben afgelopen vrijdag bij de gyn geweest. Fijn om de bevalling nog even na te spreken. Ze vond het litteken mooi geheeld en ik mag weer autorijden, de maxi cosi tillen etc. Dus ik kan nu ook wat meer op pad gaan met hem. 

Verder gaat het fijn hier. Ik doe het nog lekker rustig aan in mijn baby bubbel en geniet heel erg van mijn ventje. Ik vind nu al dat de tijd zo snel gaat en dat hij al zo groot is. Meneer weegt 5 kilo en het inimini is er nu al vanaf. Zo bizar! 

Heel veel succes voor alle mama's die dit vannacht lezen als het weer eens een roerige nacht is! 

Terug
Bovenaan