Ah lieve moeders met de zware nachten ik leef zo met jullie mee ?
Mariekesep bij mij duurt het werken nog even... Kan me voorstellen dat de tijd voorbij vliegt! Ben benieuwd hoe jij het wennen op het kdv gaat ervaren.
Wat een top artikel op me-to-we inderdaad, echt een hart onder de riem en allerlei stippen op de horizon.
Ons kindje is vandaag 5 weken oud.Hier gaat het redelijk goed. Ik zit elke keer met verbazing te kijken naar alle schema's en ritmes die jullie aanhouden! Echt zo goed van jullie. Hier doen we maar wat!! Zo lijkt het ten minste. Als ze honger heeft krijgt ze eten en als ze slapen wil dan slaapt ze. Bij ons is dat de ene dag heel veel, de andere dag weinig. Soms leg ik haar succesvol in bed en soms wil ze alleen maar op mij of mijn man slapen.
In de box liggen wil ze nooit (!). Erg jammer. Nu hebben we deze week pas een wipstoel gebruikt, daar wil ze gelukkig wel in zitten. Dat geeft wat ruimte zeg jeeetje. Daarvoor hield ik haar dus heel veel vast of in de draagdoek, nu heb ik iets meer mijn handen vrij overdag.
Darmkrampjes lijken hier toe te nemen maar zijn te managen zonder druppels ofzo. Ik blijf dat wel moeilijk vinden om te zien, zoveel pijn dat ze heeft...
De vermoeidheid valt wel mee hier omdat wij de nachten verdelen. Wij zijn dus om de nacht "vrij" vanaf 21:00 uur. Dus om de nacht slaap ik zo ongeveer vanaf 21:00 tot 07:00 haha. De andere nachten zitten wij nu grotendeels op 1 voeding tussen 00:00 en 07:00, soms komt ze nog twee keer. Die voeding duurt meestal anderhalf uur voordat ze weer slaapt, maar daarnaast is het dus redelijk goed te doen qua slapen voor degene die "dienst" heeft.
Ik heb morgen de laatste afspraak bij de gynaecoloog, ben benieuwd of ik al word goedgekeurd voor zwaar tillen enzo na mijn keizersnede of dat ik nog een weekje moet wachten tot de 6 weken grens. Ik heb nog steeds lichtbruin bloedverlies dus ik ben 1 van de ongelukkigen bij wie dat lang duurt. Wat zal ik blij zijn als ik eindelijk geen maandverband meer hoef te dragen zeg. Misschien dat er ook een menstruatie begonnen is ergens, maar ik twijfelde, haha.
Het is vandaag weer heerlijk wandelweer! Zo lekker even de herfstgeuren opsnuiven.