Baby’s geboren in september

@prikgelukseptember, ik heb de eerdere berichten vluchtig doorgelezen en kan mij nu jouw verhaal weer herinneren. Wat een moeilijke zoektocht is dit voor jullie! Het is sowieso al een zoektocht, maar dit maakt het voor jullie wel extra lastig. Fijn dat je steun krijgt van je moeder. Ook al slaap je niet in de middag, je kan altijd even rusten. Gewoon liggen, evt muziekje aan en de ogen dicht. Daar kan je soms net even wat energie van krijgen. Ik hoop dat het snel beter mag gaan! 

Bedankt LadyJ! Misschien goed om te weten dat beelden en geluid (Netflix) voor overprikkeling kunnen zorgen bij baby's. Wel heel fijn dat jullie het zo mooi met elkaar afwisselen! 
Mientje, wat heeerlijk idd zo'n nacht! Ik ga hopelijk ook morgen beginnen met inbakeren, ben benieuwd.. 
Haha, heel herkenbaar over het geen ritme hebben en maar wat doen. Zo kom ik mijn dagen en nachten ook door. Alhoewel ik wel een standaard ritueeltje in de nacht heb, en dat werkt best goed eigenlijk. 

Sinds ik mijn eerste bericht hier heb geschreven lijkt het beter te gaan met zijn darmpjes.. Hij heeft er zeker nog wel last van, maar niet zo veel als eerder. *Klopt op hout af*
Doordat hij steeds sliep in de draagdoek of mijn armen is hij het niet gewend om zelf overdag te slapen in de wieg. Daar heb ik gisteren tips over gekregen van cb. Ben benieuwd.. 

Bedankt voor jullie lieve berichtjes en het meedenken. Een elektrische schommelstoel hebben we niet, maar hij gaat wel helemaal los in zn wippertje (met motor), hij vindt dat echt fantastisch. Maar slaperig wordt hij er niet van haha.
Mariekesep helaas kunnen ze niets aan zijn aandoening doen. Hij moet eroverheen groeien. 90% van de kindjes met deze aandoening doet dat voor zn tweede verjaardag, waarvan de helft voor zn eerste. Laten we hopen dat het snel gaat bij hem. Hij groeit verder fantastisch en is met zn 6 weken al 1,3 kilo boven zijn geboortegewicht. 
Ik moet zeggen dat ik nu twee redelijke dagen erop heb zitten. We zijn nu een vast schema aan het volgen uit het boek 'de tevreden baby'. Dat gaat niet uit van voeden op verzoek en letten op slaapsignalen, maar vaste eet-, slaap- en wakkertijden. Daardoor gaat dat soms ook samen met even laten huilen. Hoewel ik dit laatste erg moeilijk vind, gaat het nu wel al twee dagen overdag heel goed. Straks weer naar de osteopaat dus dat gooit het hele schema weer in de war maar ach, ik hoop dat het bezoek hem goed gaat doen.
Wat betreft mijn verlof, ik begin weer in januari '20. Ik werk in het onderwijs en dat is heel goed geregeld voor zwangeren, en september kwam ook wel heel gunstig uit...

Ha ik heb net de arts gezien en het was wel heel fijn om alles nog even door te spreken. Ze heeft me aangeraden om met EMDR therapie te beginnen, aangezien ik nog last heb van herbelevingen. Ikzelf heb het gevoel dat ik het prima aan kan, ik heb er wel moeite mee en vind het heftig, maar ik vind het niet verlammend ofzo. Het hoort er een beetje bij denk ik, dat ik het moet verwerken nog omdat ik het ook wel echt naar vond. Maar goed, je kunt al baat hebben bij 1 sessie schijnt dus ik ga het nog maar even met de huisarts bespreken. De gynaecoloog zei terecht dat ik het beter nu kan aanpakken, dan er mee blijven rondlopen en het pas aanpakken bij een volgende zwangerschap... Iemand anders toevallig ervaring met EMDR?
Verder mag ik alles weer gaan opbouwen. Nog niet springen, hupsen of hardlopen vanwege de bekkenbodem en rechte buikspieren pas weer als die gesloten zijn. 
Ik mag ook weer in bad godzijdank. Dat is echt zo ongeveer het enige waar ik zoveel behoefte aan heb! Dus vanavond baby bij mijn man en dan ga ik in kokend water liggen ? 
Dus krachttraining nog even mee wachten maar ik ben blij dat ik gewoon weer mag gaan fietsen, autorijden etc. Net als jij Zazousept al een hele vooruitgang. 
Onze meid is ook alweer 5 kilo en 1.3 kilo gegroeid in 5 weken. Ik vind het veel te snel gaan! Ik kijk met enige weemoed de filmpjes terug van toen ze echt nog een klein propje was. ☺️

Hoi allemaal,
Wij zijn in shock na het bezoek aan de manuele therapeut. Ons zoontje blijkt vast te zitten aan een kant van zn heupje en een kant van zn nekje. Ze heeft hem gelijk behandeld, heel zacht gemasseerd als het ware en hij viel gelijk na de behandeling in zn maxicosi in slaap nog op de behandeltafel. Thuis weer even wakker geworden. Mijn vriend legde hem in de box, wat normaal na 1 minuut huilen is, en hij valt daar gewoon voor het eerst in slaap. Heel bijzonder en helemaal in shock dat hij zomaar in slaap valt overdag. Voor ons dus een echte aanrader, vandaar dat ik het gelijk wil delen. Mischien hebben anderen hier ook baat bij.

AvdS, onze zoon sliep overdag bijna niet en wou niet op rechte dingen (box, kinderwagen die stilstaat enz) liggen. Ook was hij erg onrustig. Omdat het een zware bevalling was en bovenstaande redenen hebben we een afspraak gemaakt om hem te laten checken. Ze behandelen dan gelijk als er blijkt dat hij ergens vastzit.

Majom oké onze dochter slaapt ook overdag minder dan in het begin. Vooral als we haar in bed/Co sleeper willen leggen dan wordt ze meteen wakker en is het huilen. Maar zodra we haar in de kinderwagen leggen en binnen 5 minuten is ze in slaap. 
Morgen hebben we afspraak bij de het cb dus daar gaan we het sowieso even bespreken. 

Majom wat heerlijk dat hij er vandaag al profijt van lijkt te hebben, en zo jullie ook! Wel wil ik je waarschuwen voor de komende twee dagen. Schrik niet als je een heel ontevreden mannetje hebt. wellicht bij jullie helemaal niet het geval natuurlijk, maar Oscar had dat.
Na de behandeling van de osteopaat viel hij als een blok in slaap, wat hij ook eerder niet kon, dus wij helemaal blij. Daarna twee vreselijke dagen gehad, alleen maar huilen. Schijnt erbij te horen. We hebben echt getwijfeld of we er goed aan gedaan hadden, want het ging ineens nog slechter dan daarvoor. Maar na twee dagen ging het ineens beter. We hebben echt wel een fijn weekend gehad en ik merk dat hij nu meer ontspannen is. Ook slaapt hij overdag al een stuk beter.
Dus nogmaals, ik hoop dat het jullie bespaard blijft, maar schrik niet als het even slechter lijkt te gaan. Komt goed!

Terug
Bovenaan