Baby’s geboren in september

Dit topic gaat gewoon door in de nacht, haha. 

Juffielies, je bericht van 28-10 vond ik fijn om te lezen! Geeft wat hoop ? Heerlijk om de handen vrij te hebben. 
Heeft iemand het idee dat darmkrampjes kunnen komen door pindakaas? Het is natuurlijk veel olie. Wat ik nog meer gisteravond heb gegeten is broccoli, zoete aardappel, kokos en tofu. Hij heeft deze nacht veel last van zijn darmpjes, zucht.. 
Avds, met 4 weken begin ik met de slaapzak. Zonder broek en sokjes. 

Leren jullie je baby overdag alleen te slapen? 

Normaal check ik 's nachts ook tijdens het voeden het forum, maarrrr wij hebben doorgeslapen?? van half 12 tot kwart over 6. 
Oh wat lekker overdag weer wat tijd voor jezelf en heerlijk dat je ook dan aan je huishouden toekomt en daarna nog tijd over. Zo herkenbaar dat je dan toch maar even gaat kijken en checken? 
Hier nu ook zo een lekker winter slaapzak van de HEMA. Heb hem nog niet aan gedaan. Vond dat gat bij haar hoofdje wat groot. Maar kan dat lastig inschatten blijkt. Gister probeerde ik haar ook in een shirtje te proppen waarvan ik echt dacht dat ze daar nog wel in paste? blijkbaar toch groter dan dat ik  soms denk. 
Maar die handjes 's nachts. Amy slaapt met haar handjes omhoog, maar 's morgens zijn die dan ijskoud?❄️

Ons dametje ligt nog onder laken en dekentjes in de wieg, met haar overdagkleding aan. Nog geen pyama. Volgens mij heb ik dat bij de oudsten pas bij een maand of 8-9 gedaan..? Ik weet het niet meer zo goed. In ieder geval de eerste maanden zowiezo nog niet. Of vanaf de tijd dat het tijgeren en kruipen werd? Te lang geleden.. haha.
Ik ga vandaag ook even op zoek naar een winterslaapzak. Ik denk dat ik, afhankelijk van de dikte haar er nog wel met kleren in leg. Bij ons koelt het ook wel af 's nachts met enkel glas in de ramen. 
Handjes zijn hier ook altijd koud, maar in het nekje warm. Wel sprak me de puckababy slaapzak me aan vanwege het stukje dat je aan de mouwtjes kan bevestigen over de handjes heen. En ik zoek een lange slaapzak die ik onder het matras kan doen ivm rollen over een tijdje. Maar wanneer ze dat gaan doen ben ik ook alweer vergeten.. ???

Hier worden de 50-56 shirtjes toch ook wel krapper! Ze zit al deels in 62. De rompers gaan nog wel. Maar ga ik ook wat in grotere maat erbij kopen. Dus even lekker shoppen vanmiddag. Ook de oudsten groeien als kool. Schoenen.. broeken..
En ook voor een winterjasje ga ik kijken! Lastig.. sommigen zijn zo dik.. met een baby erin kun je ze zo wegrollen en lijken ze net een personage uit South Parks.. ? Ze heeft nu nog een wat dunner soepel jasje waar ik jaar makkelijk in krijg, maar begint nu koud te worden.

Die jasjes ? heel schattig, maar vind ze niet te doen om haar daarin te krijgen. In de kinderwagen hebben wij nu 2 dekentjes en zij heeft een mutsje op. Schoonmoeders heeft een jasje gebreid die uit model is, mouwtjes veel te wijd. Die ziet er dan wat minder uit, maar veel relaxter met aankleden.
Puckababy ga ik dan onthouden voor als het straks echt winter wordt?
Shirtjes komt ze echt in maat 62 al. Broekjes is 56 nog prima. Echt kind van dr vader. Die heeft ook korte pootjes?? 

Handjes zijn hier ook vaak ijsklompjes maar wel een warm nekje. Hier ook een slaapzak van de Hema. De mouwen zijn veel te lang, dus gebruik hem mouwloos en kleertjes eronder. Heb niet zo’n zin iedere keer pyjama aan/uit enz. Dit werkt prima. 

Gisteren hebben we onze zoon om 19.00u op bed gelegd. Daarna om 22.45u de fles en vervolgens heeft hij doorgeslapen tot 6.30u. Heel fijn! Wel talloze keren eruit geweest omdat hij zijn speen kwijt was. Nou ja als dat het is.. 
ik ga vanmiddag eens voor mezelf shoppen met hem. Tijd voor nieuwe laarzen en misschien een mooie sjaal of zo. Heb ik wel verdient vind ik ;-) 

Shopse juffielies! Zeker verdiend. Mijn voeten zijn dus een maat gegroeid sinds de zwangerschap ? dus moet ook echt nodig shoppen? 
Heerlijke nacht ook trouwens voor jullie.
Heb nu net het slaapzakje van de HEMA aangedaan. Ten eerste wat schattig? en idd de mouwtjes heb ik er ook afgeritst. En bedenk me nu: ideaal ipv een jasje en nu het kouder wordt voor in de kinderwagen!!?? 

LadyJ: haha.. 'korte pootjes'.. ?
Wat geweldig van dat jasje! Ja, gewurm, dat is het.. met die armpjes steeds in die propperige jasjes..
Juffielies: wat een fijne nacht! Pyama zie ik het nut ook nog niet van in. Omdat ze nog niet kruipen ed worden de kleertjes op spuugjes en doorlekken na toch nog echt niet vies.
Lekker om even voor jezelf te shoppen! Ben ik ook van plan. Geef helemaal niet veel geld aan kleding uit voor mezelf als in elke maand wat nieuws. Maar deze zomer megaopruiming in huis gedaan en ook door de kledingkast gegaan. Toen keek ik er al naar uit om deze herfst voor mezelf weer eens 'los' te gaan.
Heb ook al weer vreselijk zin in hardlopen. Maar begreep dat het beter is voor je banden en gewrichten om 3-4 maanden te wachten. Manlief lekker aan het sporten en de bossen in... ?

Terug
Bovenaan