Baby’s geboren in september

Ik heb ook een winterslaapzak van de Hema, en twijfelde of daar nog een dekentje over moest. Jaap slaapt nu nog in de wieg, en wil de slaapzak gaan gebruiken als hij in de ledikant gaat. Dat gaat niet heel lang meer duren, hij groeit hard! Hij is nu 4.5 week en bijna 5.5 kilo. 
Er kwam nog een vraag voorbij over overdag slapen in eigen bed. Ik zou het heel graag willen, voor zijn en mijn rust ;), maar het lukt hem vaak niet om in slaap te komen. Denk dat beneden te veel prikkels zijn maar hij slaapt wel, wel heel erg licht. Ik vraag me echt af hoe het ooit gaat lukken om hem overdag in zijn eigen bed te laten slapen ??

Nou.. Hema slaapzak gekocht.. mt 68-80 (voor de insiders, die witte met vosjes erop). Even op de groei dacht ik.. anders kunnen we volgende maand weer een slaapzak kopen. Die mouwen! Ten eerste veel te lang en ten tweede geen gezicht! ? Vind het juist zo fijn wanneer ze ook warme armpjes heeft in de nacht en de mouwtjes er niet af hoeven.
En dan ook nog een jas bij de Prenatal. Maat 62. Ik wilde eigenlijk 68, maar die was er niet meer. Toch maar mee, want hij leek ruim te vallen. Thuis aan.. komen haar knuistjes tot halverwege de mouw.. de jas tot haar knieën.. Echt.. waar vind je een fatsoenlijke winterjas zonder 10 winkels in en uit?? Ze leek wel een zeehondje! ? 
Zeggen ze bij de Prenatal ook nog dat er geen nieuwe winterjassen meer worden geleverd. Ik: hoe zit dat dan met baby's die in december worden geboren? Tja.. ze hadden wel altijd wat van die wat vestachtige jasjes.. Wat nu als we een elfstedenwinter krijgen..? 
Morgen toch maar even kijken of ik ergens anders nog slaag.

@Eefje een zeehondje, ik ga stuk ? maar wel herkenbaar ? wij hebben ook het slaapzakje met vosjes erop en vond idd 50-62 maatje al groot. Zeker bij het hoofdje. Daarom durf ik hem niet nog 's nachts aan te doen. Maar net in de kinderwagen ipv zo een ellendig winterjas was het prima? 
Iris K zou me niet te druk maken hoor om het boven in eigen ledikantje slapen. Zo jong zijn ze nog echt heel erg gericht op jouw nabijheid en noemen ze deze maanden ook wel het 4e trimester zwangerschap. Komt goed. Maar ik kreeg wel de tip van de lactatiekundige dat je kan beginnen met bijvoorbeeld neerleggen in het ledikantje maar dan wel in de buurt blijven. Beetje rommelen boven, was opruimen of dat soort dingetjes. Zo leert hij wel daarin te liggen maar hoort/weet ook dat jij in de buurt bent. 
Dannie fijn dat je weer lekker hebt kunnen wandelen? was ook heerlijk weer? 

@ Majom: ik zou zeker niet de Puckababy Piep wintervariant kopen maar de Mini. Siem is nu bijna 6 kilo (vandaag 8 weken) en die is echt uit de Piep gebarsten. Staat op de website dat ze pas vanaf drie maanden in de mini mogen maar ik heb even contact met ze opgenomen en als ze groot en zwaar genoeg zijn mag dit ook eerder. Hij slaapt nu een week in de mini en dat gaat super goed. 
Ik doe hier 's avonds voor de laatste fles een pyjama (boxpak) aan met daaronder een rompertje met korte mouwen. 's Ochtends voor de tweede fles ga ik dan normale kleren aantrekken. Ik doe dit voornamelijk om hem te laten wennen aan een soort slaapritueel. Het werkt hier prima!
Jasjes zijn inderdaad hier ook een ramp. Hij huilt niet veel maar als het winterjasje aan moet voor in de kinderwagen is het feest.. We hebben hier een warm vestjasje van Prenatal in maat 68. Is nog te lang maar m'n kind in een 62 wurmen lukt niet met kleertjes eronder. Ik leg hem dus meestal in zo'n lekkere warme trappelzak met een mustje en wantjes aan. Ik vind die koude handjes altijd zo zielig en dan weigert hij ze natuurlijk ook onder de dekens te houden ;-). Voor de echte winter heb ik zo'n skipak (nog van mijn neefje). Wel zo makkelijk want daar leg je 'm zo in!

Irisk het ligt er denk ik ook een beetje aan hoe oud je kindje is en waar hij aan toe is. 
Onze zoon is nu 8,5e week en ik merk gewoon dat hij beneden wakker wil blijven en vecht tegen zijn slaap (gevolg; huilerig). Wanneer ik hem in z'n bedje leg valt hij na wat gebrabbel wel eens weg.
Net in de box niks als huilen. Ik was boven de was aan het doen. Dacht leg hem even in z'n bedje, en ja hoor: ik kom terug van de was ophangen en hij slaapt.het is dus denk ik maar net waar je kindje aan toe is en wat werkt voor jullie. Gisterenmiddag lukte het niet, prima haal ik hem ook uit z'n bedje. Ik vind het nog niet nodig om hem te laten huilen. Zoals ladyj zegt; nabijheid is ook heel belangrijk! 

nou jongens ik ben bloednerveus, we hebben vanavond een bruiloft en toen der tijd bedacht: O dan kan hij mooi naar opa en oma logeren, hebben wij ook een leuke avond zonder zorgen. Haha nou dat heb ik behoorlijk onderschat. Ik vind het toch wel heel spannend. Maar ach mocht het niet goed voelen kunnen we hem altijd nog halen. Het is in de buurt. Van de andere kant, wat quality time en een klein beetje uitslapen is ook niet verkeerd. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan ?

Ohhh Juffielies succes! Lijkt me heel wat inderdaad een nacht zonder je kleintje. 
Wij hadden pas ook een bruiloft en was toch ergens wel blij dat ik weer lekker naar haar toen kon. Alhoewel toen ik de dag erna hoorde dat het feest mega leuk was, baalde ik stiekem ook wel een beetje Maargoed was net 2 weken geleden bevallen dus ja.
En net wat je zegt je kunt hem zo ophalen als het niet goed voelt. Veel plezier alvast op de bruiloft!

Terug
Bovenaan