Baby’s geboren in september

Heerlijk dat hier soms vragen gesteld worden die dan ook al een paar dagen door mijn hoofd spoken.
Hier ook nog gewoon 's nachts in z'n kleertjes. Doordat m'n man nu weer werkt moeten we hem vaak savonds douchen of in bad doen. Dus dan krijgt hij direct schone kleertjes aan.
Tot nu toe nog geen Puckababy mini of Piep gebruikt (hij is nu 4,5 week) maar er wel twee klaar liggen (te leen). Dus twijfel om een slaapzak te kopen of eerst de Puckababy te gebruiken. 

Dannie als je al een Puckababy hebt liggen zou ik die zeker gebruiken. Scheelt jou ook weer geld, zeker als je ze toch al in huis hebt. 
Wij vinden hem echt ideaal, ze slaapt zoveel beter dan zonder.

@Eefje ik heb sowieso ff die mouwtjes eraf geritst. Tegen de tijd dat ik die armpjes er doorheen heb zijn er volgens mijn 2 schouders uit de kom en wat vingers blijven hangen in de mouwtjes?. Had haar nu ook zo in de kinderwagen gedaan maar dan wel met haar lakentje en dekentje erover. Anders vind ik mouwloos te koud. Voor binnen prima natuurlijk. 

Hier gebruiken we ook de puckababy piep. Ik zit al te kijken of ik de wintervariant ga kopen. Lastig want meneer is bijna 5 kilo en zie dat de piep tot 5,5 kg gaat. Voor in de kinderwagen gebruik ik de koekazak die ook in de maxicosi kan. Deze is super warm. Leg hem nu met romper en trui of soms met romper en puckababy er in. 
Nadat we bij de manuele therapeut zijn geweest zien we echt al verbetering. Hij kan nu vaak rustig liggen en ook slapen soms in de box. Vanochtend weer heel onrustig maar gelukkig vanmiddag alweer wat geslapen.

Zodra hij zijn laken en wiegdeken van zich af gaat schoppen ga ik die Puckababy maar eens gebruiken.
Gebruiken jullie bij deze temperaturen ook gewoon een lange mouwen romper onder het kledingsetje? Ik vraag me echt af waarom ik zoveel rompertjes heb zonder mouwen. Heb ze nog nooit gebruikt ?
Vandaag heerlijk met hem in de draagzak een uur gewandeld. Zo lekker dat de mijn wereld weer wat groter wordt na de keizersnede. 

Wij hebben eigenlijk altijd een korte mouwen romper aan onder zijn shirtjes. Gaat anders zo lastig met de lagen over elkaar. Alleen s nachts dus lange mouwen in zn slaapzak.
Onze kleine man krijgt volledige borstvoeding en heeft flinke spuitluiers. Minimaal 1 x per dag (maar soms zelfs 3 keer) komt de poep aan de achterkant boven zijn luier uit. Waardoor zijn romper en shirt ook vies zijn. En zijn bedje, babynestje, wipstoel, mijn broek of waar hij dan maar is.
Hij draagt al maat 2 luiers (Hij weegt bijna 6 kilo denk ik)
Iemand tips hiervoor? Het is niet dat hij te lang in een vieze luier ligt. Je hoort een harde scheet en direct wordt zijn rug nat.

Wij gebruiken nou juist alleen rompers met korte of zonder mouw, ik vind het anders zo'n gedoe al die laagjes over elkaar haha. 
spuitluiers gelukkig geen ervaring mee.

Terug
Bovenaan