Baby’s geboren in september

Hoi meiden, ook onze dochter heeft de welbekende krampjes. We gebruiken Infacol en ik merk dat net even wat langer boeren ook echt helpt. Dus wel echt richting 10-15minuten. Ook hadden wij dr co-sleeper iets schuiner gezet, geen idee of dat geholpen heeft. De krampjes zijn er zeker nog wel maar merk wel dat het minder is dan voorheen.
Als ze onrustig is heb ik als tip van de kraamzorg gekregen om tussen har wenkbrauwtjes zachtjes te wrijven. Dus op en neer vanaf het neusje. Dan ruikt ze je en daar wordt onze kleine wel echt rustig van. Misschien een tip voor jullie!
Wat betreft de zwangerschapskilo’s: ik ben ze al zo goed als kwijt (Sorry voor diegene die er tegen vechten). Onze dame woog bij de geboorte al ruim 4 kilo (yep, it came out there ?) en ik was 1 dag voor de bevalling nog gewogen en toen was ik 10,5 kilo aangekomen. Dus nu ruim een week verder is het er zo goed als af ?

Hoi! 
Mijn uk is alweer bijna 5 weken! Hoe ziet jullie dah eruit qua voeding(tijd en hoeveelheid) en slaapjes enzo? 
Ben benieuwd!

Ben net ook eens voor de gein op de weegschaal gaan staan. Behalve de laatste snaai kilo's is hier ook alles ervan af ? Borstvoeding is ook wel echt een goed dieet? en ik heb de eerste 2 weken zoveel gezweet 's nachts. Al het vocht wat ik vast hield kwam eruit. Ik werd soms echt doorweekt wakker met natte haren en al. 
Ik ga die sab simplex onthouden. Thnx voor de tip! Ik probeer haar nu ook wat langer hoog te houden voor de boertjes. Maar het blijft minimaal. Probeer haar ook rechtop heen en weer te wiegen zodat haar buikje 'gemasseerd' wordt. En ik heb een boertjes liedje, maar dat stimuleert niet echt ?
Ze ligt nu op mijn borst te slapen. Dat vind ze ook een fijne houding en zo kan ik op haar rug of billen kloppen. Soms helpt dat ook nog wel eens. 
Ik ben nog niet echt bezig met ritme of consequent zijn eigenlijk. Voorlopig blijft ze bij ons in de kamer slapen in de co sleeper en overdag als ik beneden ben is zij dat ook en slaapt ze in de box, wipper, op schoot of wandelwagen. Overdag slapen wij nog vaak bij. Het is nu veelal haar ritme wat we volgen. 
Ik vroeg me af of jullie veel bezig zijn met die voorkeurshouding en oefenen met op de buik liggen? Amy heeft wel echt 1 kant die haar voorkeur heeft. Probeer dat te corrigeren maar ze is nogal hardnekkig. Nu maar wat vaker bewust oefenen met op haar buik laten liggen, wisselen van op welke arm ze ligt en net als nu op de borst. Grappig en 'goed' is wel dat de voorkeur in haar bed anders is dan de voorkeur in de wandelwagen? 
1,5u wandelen.... Wowww? Dat doe/ red ik nog niet. Ben ook nog niet echt toe aan sport, want ik voel me daar nog te moe voor eigenlijk. Wel lekker een wandeling buiten met de hond en een paar keer ff wezen winkelen met vriend en baby. 
Vandaag voor het eerst een dag alleen. Iets te fanatiek geweest in huishouden vanmorgen. Ik ben voel me nu echt doodop. Meisje slaapt nu ook weer, dus mama ook ff lekker terug naar bed ???

Wij hebben sinds 3 dagen een ritme snachts best fijn. Rond 21-22 laatste fles. Verschonen - inbakeren - voeden - 15 min rechtop voor boertjes en en krampjes en dan slaapt ze. Dan komt ze 01:30 weer en dan 04:30 en dan 07:30 dus eigenlijk 2 keer snachts. Haar eerste slaapje duurt het langste. Ze slaapt meteen weer in dus dat is echt fijn. Nu ze op haar eigen kamertje slaapt slaap ik ook weer snachts!
ik was 19 kilo aangekomen en zonder erom te denken hoef ik er nog maar 4. Vandaag flink wezen shoppen heerlijk weer voor mezelf. Als je me dat 3 weken terug had gezet toen ik net de keizersnede achter de rug had en ze zeiden dat met 3 weken had ik iedereen uitgelachen! 

Wij zijn hier ook druk nezig met voorkeurshouding. Als ze heel diep slaapt lukt het te draaien! 

Ik hoef ook nog "maar" 3 kilo (11 er al af) Veelal was vocht merk ik. Komt wel goed. Heb wel echt nog een buikje. Maar goed het is ook nog zo kort geleden :). Heb wel weer echt mijn eetlust terug. Op het einde van de zwangerschap was dat veel minder. Heerlijk om weer te genieten van eten!
ik geef 7 voedingen van 100ml. Vaste tijden zitten er nog niet in. Was vorige week blij; 23.00u laatste voeding en dan om 3.00 en 7.00. De laatste dagen komt hij om 2.00 en 5.00u.. is dus nog geen pijl op te trekken ;-). Ach ritme komt vanzelf wel denk ik maar.. 
Voorkeursboudjng heeft onze kleine ook. Ik draai hem overdag vaak om als hij slaapt. Dat gaat hier goed. 

sporten moet ik na mijn keizersnede nog niet echt aan denken. Ik heb er geen pijn meer aan maar het blijft wel gevoelig. Ik kan nu zo'n uur/anderhalf uur wandelen en dan is het wel genoeg geweest. Vandaag voor het eerst gestofzuigd na 5,5e week, weer een mijlpaal haha.. er zijn leukere klusjes maar heerlijk om steeds meer zelf te kunnen en niet afhankelijk te zijn. 

fijn anemoontje dat jouw herstel ook goed gaat. Ik draag alleen nog maar jurkjes na mijn keizersnede. Heb jij al broeken aan gehad? 

Juffielies: ja ik wel. Voornamelijk lekker ruime trainingsbroeken en als ik de deur uit moest zwanger schap broeken. Vind panty’s nu ook niet prettig onder jurkje met ook nog dat maandverband en blote benen te koud haha.
Was eindelijk klaar met vloeien en nu is het weer volop terug snap er niks van. Ongesteldheid kan eigenlijk nog niet zo snel:(

Ik ben ook alle kilo's al kwijt, het waren er twaalf! Maar ik moet zeggen dat ik de eerste dagen nauwelijks iets at omdat ik nog beroerd was ? 
Heb nog wel een losse hangbuik, maar dat interesseert me echt geen bal meer. Voor de bevalling nog heel erg mee bezig geweest, nu ben ik vooral blij dat alles goed gaat met mijn lijf. Heerlijk zo'n perspectiefwisseling ?
Vandaag voor het eerst alleen met de kleine buiten gewandeld in de draagdoek. Was ook lekker en weer een mijlpaal. Alles gaat steeds makkelijker :)
's Nachts heb ik wel nog steeds last van vocht in mijn handen. Ik dacht dat dat meteen weg zou zijn. Nog meer mensen hier last van?

Terug
Bovenaan