Baby’s geboren in september

Ps: ik moet er nog even bijzeggen dat ik ontzettend dankbaar ben voor wat ik heb en dat dit in geen verhouding staat tot sommige problemen die anderen hebben, hier of in het buitenland.. Het gaat om momenten..

Haha ooh ik zit hier met enorme herkenbaarheid jullie berichtjes te lezen! Mijn man is ook de allerliefste en beste papa, maar wat volgens mij voor ons moeders zo natuurlijk allemaal voelt en 'wat je gewoon even doet', snappen mannen dat soms niet helemaal? Gisteren zei hij ook: 'Maar schat als ik bepaalde dingen moet doen, moet je dat gewoon zeggen.' Dus ze bedoelen en willen het ook allemaal wel, maar doen het volgens mij niet zo instinctief als wij?  Met voedingen kan ik hem dat ook niet kwalijk nemen, omdat ik volledige borstvoeding geef en hij daar dus niet volledig in zit. Sinds deze week ben ik begonnen met af en toe kolven om een voorraadje op te slaan en zijn we begonnen met het oefenen met een flesje (van afgekolfde melk uiteraard - Feline is nu bijna 7 weken). Mijn man doet dit nu voornamelijk: kan hij deze voedingen mooi pakken en 'leren'.?
Eefje- in principe mag je vanaf 6 weken weer rustig beginnen met sporten, na goedkeuring van de verloskundige. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je hiervoor/tijdens zwangerschap deed? ben deze week weer begonnen nadat ik maandag op nacontrole ben geweest; 2x gebootcampt en gisteravond voor het eerst hardgelopen. Het tempo was echt 0.0 in vergelijking met wat ik eerst kon, maar het begin is er weer ? Ik heb tijdens mijn zwangerschap tot 32 weken gebootcampt en daarna tot 39.5 week 2-3x per week gezwommen, dus dat scheelt natuurlijk wel.

Hahaha heerlijke herkenbare verhalen.
En inderdaad, ondanks de kleine ergenissen ben ik intens dankbaar voor alles wat we samen hebben! 

Dannie, hoe lang laat jij de fles dan in het bakje met gekookt water staan?
Oh wat herkenbaar dames, de verhalen over de papa's. Gisteravond kwam ik om middernacht de slaapkamer in, had mijn man ons ventje uit de co-sleeper gehaald 'want hij lag met open ogen klaarwakker om zich heen te kijken'. Ja, maar hij huilde niet en lag gewoon rustig. Toen hij er eenmaal uit was gehaald wél huilen en een half uur later nog. Als blikken konden doden ?. Na een half uur wiegen, liedjes zingen, (nog meer overprikkeld raken ?) kon ik het niet meer aanzien en heb hem overgenomen. Ik dacht eerst: nou los je het zelf maar op ook, maar inmiddels wilde ik ook wel eens gaan slapen haha. Op de vraag waarom hij hem nou uit bed haalt als hij moet slapen was het antwoord 'ik wil ook wel eens met hem knuffelen'. Nou doe dat overdag dan, dan heb ik ook eens een half uur voor mezelf ?

Fijn dat jullie het herkennen!
En oh jee Zazou.. dat is soms ook typisch een papadingetje he.. ? 
Ach.. mijn man ging dus vanochtend hardlopen en besloot maar meteen tot 12:30u weg te blijven.. ?
En ik zit inmiddels weer aangekoppeld aan de kolfmachine.. ??? Maar ga vanavond wèl naar de bios. Dikke doei.
Mientjeee: zijn jouw buikspieren alweer gesloten? Ik begreep dat het ook uitkijken is met je gewrichten omdat de verweking daarvan (dus niet alleen je bekken) nog niet teruggedraaid is? Juist bij high impact sporten waarbij je lichaam klappen opvangt (zoals bij rennen). Wel lekker om iig weer wat te doen! Zit er toch aan denken om eens een klein rondje te proberen. Hebben een klein lusje hier van 1,5 km precies om het huis. 

Zo herkenbaar!
hier net hetzelfde zazousept komt meneer met die kleine meid naar beneden tijdens haar middag slaapje na een uur. Ik zei waarom? Ja ze lag met ogen open. Ja dus? de babyfoon stond aan en ze was gewoon stil. Conclusie niet meer in slaap te krijgen. 
Ik heb ook nacontrole gehad. Alleen de wond bekeken van de keizersnede niks over sporten buikspieren oid gehoord. Ben weer op mn paard gaan zitten 5-10 minuten gestapt, maar draven is nog niet prettig.

He meiden, hier even een vraagje, hebben jullie ook zo een last van een lage weerstand? Olivier is nu 7 weken en heb nu voor de 4e keer verhoging (boven 38,0) weliswaar welke elke keer een andere oorzaak (borstontsteking griep etc)...ben er wel een beetje klaar mee...

Terug
Bovenaan