Baby’s geboren in september

Haha, heerlijk al die papa verhalen! 
Ikheb inderdaad wel de instructie van mijn arts (na keizersnee) om alles met springen, hupsen en bouncen nog te vermijden tot minimaal 3 maanden, maar eigenlijk tot de bekkenbodemspieren weer sterk zijn. Die zijn namelijk verslapt gewoon door de zwangerschap en dan heb je een risico op blessures aan het bekken, maar ook op verzakking. 
Dansen en hardlopen moet ik dus nog 6 weken mee wachten. k kan me voorstellen dat als je gewoon tot het einde intensief hebt gesport dat je dan eerder kunt beginnen. Ons mentale welzijn is ook belangrijk niet waar, en sporten draagt daar wel aan bij dus ik wilde zelf wel weer voorzichtig beginnen. Gewoon goed naar je lichaam luisteren, je merkt het vanzelf als het niet gaat. 
Ondertussen dus eerst weer flink kegelen ?

Haha het is toch overal wel een beetje hetzelfde met die mannen dus. Wij worden ook wel 'geholpen' door onze hormonen denk. Maar grappig om te lezen ? 
Aw fijn juffielies dat het goed ging. Het moment van wegbrengen lijkt me ook even lastig hoor. Wij hebben woensdag een uitvaart en dan gaat ons meisje voor het eerst even te oppas. Bij schoonzus die zelf weer zwanger is, kan ze gelijk oefenen hoe dat is met 2 kids?? 
Op mijn verlanglijstje van de Sint heb ik het boek 'die andere moeders doen ook maar wat' gezet. Lijkt me heerlijk relativerend en humoristisch om te lezen ?
En nu ook het oei ik groei boek geleend. Staat rond deze weken veel beschreven over die nabijheid die baby's zoeken en nodig hebben. Maakt het voor mij nog meer inzichtelijk en begrijpbaar en makkelijker om te accepteren dat ik dus aan weinig andere dingen toe komen, maar dat je daar juist goed aan doet om zoveel mogelijk te voldoen aan die behoefte van je baby. Andere dingen staan nu gewoon op een laag pitje en dat is oké.

LadyJ: nee, dat ben ik niet.. ?? Althans, niet dat ik weet.. ?
Denk dat wij de voeding wat gaan ophogen. Madam kwam voor de laatste 2 voedingen een stuk eerder terwijl we al 2-3 weken in een constant ritme zitten. Haar shirtjes 50-56 beginnen ook krap te zitten. Groeit natuurlijk, en misschien neemt de behoefte aan meer voeding ook weer wat toe.
Ik moet zeggen.. wij hebben echt een 'vrolijke Fransch'.. wat een lachjes! 's Ochtends ook; als ze net wakker is en je met je hoofd boven de wieg komt.. geweldig. En als ze de fles op heeft en heeft geboerd, dan is ze heel alert/wakker en krijgen we de ene grijns/lach na de ander. De muziekmobiel in de box vind ze toch ook oh zo mooi. De stembanden worden hierbij ook steeds getest met veel hoge geluiden en een hoop gekraai. Zo leuk allemaal!

Over het opwarmen van de moedermelk in een bakje water;
zodra hij echte hongersignalen afgeeft kook ik het water en zet ik het flesje in het gekookte water. Daarna pak ik hem om hem te verschonen. Na het verschonen is de fles meestal bijna op temperatuur. Precieze tijd weet ik niet. Maar als ik hem ook nog z'n vitaminedruppels geef, dan is de fles precies goed zegmaar. 

Hier ook sinds een paar dagen gebrabbel. Heerlijk vind ik dat! En inderdaad de blikken in de ochtend. Nadat ik dan zelf weer opgeladen ben door het slapen, kan ik daar echt extreem van genieten. Favoriete momentje van de dag!

Eefje- Nee mijn buikspieren zijn nog niet gesloten. Ik mag mijn rechte buikspieren dan ook nog niet trainen, dus doe ik dan ook nog niet. Schuine buikspieren wel weer ? Ik heb vorige week ook nog heel rustig aan gedaan en echt goed naar mijn lichaam geluisterd, denk dat dat het belangrijkste is! Heb na afloop ook geen klachten gehad, dus denk dat ik op het juiste tempo en intensiteit heb gedaan ? Ik heb dus wel heel lang door gesport in de zwangerschap en sportte ervoor ook 3-4x per week dus dat scheelt natuurlijk wel...
Worden jullie ook snel wakker van jullie kleintje 's nachts? Ik merk dat ik bij elke kick wakker wordt, terwijl zij dan nog gewoon doorslaapt. Ze komt nu nog 1x per nacht voor voeding en daar lig ik gewoon op. Heel irritant? Maar ik kan het nog niet aan om haar naar haar eigen kamertje te verplaatsen, dan heb ik er voor mijn gevoel geen controle meer over...

Ghihi, die mannen. ? 

@moederolivier, lage weerstand herken ik wel. Ik heb niet snel koorts, maar wel geregeld keelpijn, snotterig, zwakjes. 

@mientjeee, ik werd eerder ook wakker van elk geluidje. Dan ging ik gelijk met mijn neus boven de wieg of hij nog wel goed lag en of er iets aan de hand was. Uiteindelijk is dat minder geworden en kan ik sneller doorslapen. De afgelopen nachten jammert hij geregeld door zijn krampjes. Dan wordt hij even wakker, maar ik heb nu geleerd dat hij daarna vaak weer zelf in slaap valt. Zo niet, dan wordt het huilen erger. En pas als hij echt huilt, dan haal ik hem eruit. Anders blijf ik bezig in de nacht en maak ik hem soms nog wakkerder terwijl hij ook uit zichzelf kan doorslapen. 
Ik train mijn buikspieren gewoon al.. Hoe kom je erachter dat ze gesloten zijn? Of gaat dat over een keizersnede? 

Hier hebben we echt een verschrikkelijke nacht achter de rug. Amy heeft het echt uit gekrijst en gegild. Zodra we haar rustig hadden en in slaap, begon het weer overnieuw zodra we haar neerlegde. Ze was ook veel aan het smakken en slikken en eten wat omhoog kwam, dus lijkt op reflux klachten. uiteindelijk de 2e helft van de nacht van pure ellende en vermoeidheid in slaap gevallen en vanmorgen langs huisarts geweest. Kreeg het advies (letterlijk): laten janken... ?
Ik laat haar wel eens jengelen of even huilen en dan valt ze ook in slaap. Maar dit was echt spartelen en gillen tot aan paars worden aan toe. 
Ik weet niet of dat dit de 'normale' gang van zaken is rond de 7 weken, maar ik herken mijn meisje even helemaal niet meer terug. Bovendien helemaal gesloopt nu. Zij ook... Als het niet verbeterd dan zit ik zo weer bij de huisarts, alleen dan vraag ik wel even om een ander. Wij hebben het geluk van 5 huisartsen binnen 1 praktijk. Dit was een jonge vent, die er niet veel van begreep? 

Terug
Bovenaan