Baby’s geboren in september

LadyJ, wat een vervelende situatie! Ontzettend slopend ook.. En wat een K advies van de ha: laten janken. Ik zou toch echt even naar een andere huisarts gaan. Goed aangeven dat jullie je echt zorgen maken. Sterkte! ?

Dankje floraa. Misschien toch een combinatie van darmkrampen, maagzuur, sprongetje en hier heerst ook maag darm ellende. Plus de eventuele huilpiek rond 6-8weken. Maakt een vervelend pakket bij elkaar zo. Temperatuur al een paar keer gecheckt maar die is goed. Dus nu een zetpil gegeven. Hopelijk biedt dat haar wat verlichting waar de pijn zit. Voor de rest hele dag bij me gelegen. En ik zei ook al tegen mijn vriend dat we anders naar de HA post gaan als we het vanavond of vannacht niet vertrouwen... Bah dit is echt de verdrietste dag tot nu toe? heel zielig en behoorlijk slopend

@LadyJ, hier ook het vermoeden van reflux. Ik heb daarvoor het cb gebeld vanocht. Je  krijgt dan bij ons gewoon een telefonisch consult en we konden gelijk vandaag al starten met 1 scheptje nutriton door de voeding. Misschien voor jou ook een idee om cb te bellen?

Oei ladyj dat klinkt verdrietig! Wat sneu voor jullie meisje. Laten huilen is wel een hele bijzondere "oplossing". 
Hoop voor jullie dat de zetpil werkt. Lekker je meisje dicht bij jullie houden en inderdaad bij twijfel (andere) hulp inschakelen! Sterkte. 
laat je morgen iets weten? 

LadyJ: he wat naar! Hopelijk gaat het deze nacht beter! En blijf dicht bij je eigen intuitie! Als het niet pluis voelt.. of blijft voelen niet laten afschepen. Goed dat je al een andere dokter wilt vragen. 
Floraa: door het groeien van je buik in de zwangerschap wijken je rechte buikspieren uiteen. Na de bevalling moet dit uit zichzelf weer teruggaan. Wanneer dit niet gebeurt (bijv door te vroeg excessief te sporten of trainen van de buikspieren) kan het zo zijn dat de buikspieren niet meer helemaal terug gaan (nooit meer). Dan kun je een blijvend 'gat' oplopen in je buik.
Mientjeee: Ik slaap altijd goed. Met een baby kan ik heel snel uit een diepe slaap komen, en ook weer snel in slaap komen. Maar ik 'lig niet op' op elk geluidje. 
Ik ga er trouwens ook nog maar even van uit dat mijn buikspieren nog niet helemaal op hun juiste plek zijn.

Ooh wat vervelend LadyJ, hebben jullie nu een betere nacht gehad? Ik zat gister te lezen in oei ik groei en volgens mij is rond die periode er inderdaad een sprongetje die wat heftiger is. Hopelijk snel weer wat rustiger?
Ons meisje heeft vannacht opeens van 21 tot half 5 geslapen, met een laatste voeding om 20 uur. Ik vraag mij alleen af of 9 uur zonder voeding wel oké is voor een baby van 5 weken oud. Iemand enig idee? CB had geadviseerd haar ‘s nachts niet wakker te maken voor voeding, ivm niet slapen overdag. Normaal slaapt ze dan 5 uurtjes achter elkaar, vond dit dus wel erg lang? Voor ons wel heerlijk natuurlijk, ook al was ik sinds 3 uur stiekem wel af en toe wakker om te kijken of ze nog niet wakker was haha?

LadyJ heel herkenbaar! Vorige week hebben wij zo’n week gehad. 9,5 uur gehuild op 1 dag ik werd gek en ondertussen zo zielig voor de kleine.
Me vriend heeft de dokter gebeld omdat ik er echt aan onderdoor ging. De andere dagen was ook zo’n 3-6 uur gehuil per dag. Ik had alle symptomen opgeschreven en inderdaaad dus verborgen reflux. Mevrouw wil nooit op dr rug liggen (dan komt de voeding omhoog) nooit op hef aankleed kussen nooit in de box. Wij hadden het bed ook al omhoog onder blokken. Heb je dat al als je reflux vermoed? 
Ik heb contact gehad met CB en dokter. Dokter wilde ranitadine voorschrijven maar dat is uit het assortiment momenteel na contact mer kinderarts moeten we nu de voeding behoorlijk indikken gevolg is wel de darmen die verstopt kunnen raken. We hebben nu zakjes voor de ontlasting want volle darmen leveren ook reflux op. Is de ontlasting wel goed? 
Wij zijn nu sinds vrijdag zo bezig en het gaat echt stuk beter. Alleen nog maar het standaard huil uurtje (inmiddels half uurtje). Ohja ook geven we nog sab simplex uit Duitsland tegen krampjes. Werkt echt fijn! Daarnaast is het 6 weken sprongetje hier ook een drama geweest die rond die periode was..

Liesforum ze is toch op gewicht neem ik aan? Ik zou er lekker van genieten! Volgens mij kan dat en vooral als de slaap van overdag wordt ingehaald?

Terug
Bovenaan