Baby’s geboren in september

Floraa Eefje- de verloskundige had bij mij gecheckt of ze al gesloten waren. Daarna had ze het me ook zelf laten voelen, je kon duidelijk nog een gat voelen boven mijn navel. Hierop is mooi te lezen hoe je het zelf kan voelen (even naar onderen scrollen): https://www.oudersvannu.nl/baby/kraamtijd/buikspieroefeningen-na-bevalling/ 

https://www.oudersvannu.nl/baby/kraamtijd/buikspieroefeningen-na-bevalling/
Site staat er niet helemaal goed op zie ik bij bovenstaand berichtje? Even zoeken op Google: buikspieroefeningen na bevalling Ouders van Nu

Jeetje anemoontje wat heftig zoveel huilen op een dag! Gelukkig gaat het nu wat beter. Zo zielig ook als je zoveel verdriet ziet en niets helpt. Blij voor jullie dat het beter gaat☺️
Ja ze is goed op gewicht. Dan zal ik er maar gewoon blij mee zijn dat ze goed slaapt ‘s nachts haha? probeer haar overdag ook wat eerder aan te leggen, dat ze wel genoeg binnen krijgt. 

Mientjeee: dank je wel! Heb even gekeken en heb even geprobeerd te voelen. Volgens mij zijn mijn buikspieren boven mijn navel nog een vingertopje uit elkaar.. Het was net of ik twee richeltjes voelde waar mijn vingertopje tussen paste. Het is me overigens meteen duidelijk wat de dikte van het speklaagje is wat er nog overheen ligt.. ??
Liesforum: volgens mij kan dat geen kwaad hoor.. 9 uur zonder voeding. Wordt ze tevreden/alert wakker in de ochtend? Dan niets aan de hand. Madam hier sliep ook al 8-9 uur vanaf 4 weken. Nu zit er zelfs wel 10 uur tussen het moment dat ze de laatste voeding op heeft en in de ochtend weer wakker wordt (morgen 8 weken oud).
LadyJ: hoe is het vannacht gegaan?

Anemoontje: fijn dat het bij jullie nu ook zoveel beter gaat! Die reflux hoor je toch best veel lijkt het.

Bedankt meiden voor jullie berichtjes, tips en steun? Na nog een pittige lange avond hebben we vannacht wel weer goed geslapen. ze begon de nacht in haar wipper?. Daar was ze in slaap gevallen toen ik ging tanden poetsen en no way dat ik haar ging wakker maken? ze heeft van 12 tot 6 geslapen en daarna na de voeding in haar bed gelegd en toen weer door geslapen tot 10u. Ze is kapot moe want daarna viel ze ook gelijk weer in slaap. Maar heel fijn anders komen we echt in zo een vicieuze cirkel terecht. 
Fijn dat ze nu toch weer neer/ weg gelegd kan worden en ook op haar rug en zelf weer in slaap kan vallen en überhaupt dat ze weer aan slapen toe komt. Vandaag nog wel veel persen en windjes laten. Dus ik heb toch het idee dat vooral gasvorming nu erg dwars zit en gister vooral een samenloop van verschillende dingen haar op brak en een piek van ellende veroorzaakte. Zit nog te denken aan probiotica, maar volgens mij is het vooral voor mezelf dat ik iets wil doen/ geven ter verlichting terwijl ik toch veel lees dat dit een fase is met kwaaltjes die je 'uit moet zitten' zolang ze niet te heftig worden. 
Indikken van voeding hou ik in gedachten, maar liever nog even niet. Maakt het nog intensiever voor mij met eerst afkolven (geen idee wanneer ook met baby die heel veel tijd bij mij op schoot doorbrengt ?) en ben bang voor verstopping. Darmproblemen is hier al terror, dus dan vervang ik het één voor het ander ben ik bang.. 
@Anemoontje: Wat een dag en dagen moet dat voor jullie zijn geweest? zo verdrietig en slopend tegelijk. Wel goed dat je vriend is gaan bellen naar de arts en fijn om te horen dat het nu beter gaat.
En liesforum wat lekker zo een lange nacht?. Kan me voorstellen hoor dat het ook onwennig is en je toch ff extra gaat kijken.
Vandaag afgesproken met Amy dat we er een boer en windjes dag van maken om van al die lucht af te komen. Kon ik haar maar ontluchten net als een kachel? ik hoor haar continue borrelen. 
Ik heb zelf max koppijn, hopelijk kunnen we zo nog samen even een powernap doen? en duimen dat gister gewoon een hele rare piek was die nu weer af gaat zwakken en weg blijft ?

@eefje ja ze wordt wel tevreden wakker, kreeg zelfs een lachje. Terwijl als ze overdag zonder slaap honger krijgt is het echt heel hard huilen ;) 
@ladyj wat fijn dat vannacht goed gegaan is. Kan mij voorstellen dat ze doodmoe is ja! Ik zou haar ook in de wipper hebben laten zitten, laatst ook gedaan 2,5 uur in de maxicosi toen ze eindelijk overdag sliep (ondanks dat ze zeggen niet te lang in maxi cosi haha). 
Ik ga mij maar niet meer druk maken over de lange nachten en er van genieten ?

Ladyj fijn dat het weer wat beter gaat! Hopelijk voel jij je ook snel beter. Dat hakt er gauw in zulke dagen hè! 
Liesforum hier zit er ook vaak een uur of 8 tussen snachts. Lekker van genieten inderdaad! 

Terug
Bovenaan