Baby’s geboren in september

WenM hier ook een meisje met verborgen reflux van 7 weken. Wij zijn naar de dokter geweest en hebben florax voor haar omdat Johannes broodpitmeel zorgt voor de verstopping! Hele andere baby zo. Zakje florax en het indikken doen wonderen ze poept nu dagelijks. Op alle andere hulpmiddelen bij reflux na (bed omhoog etc) gaat dit super.
Vannacht ook hier een nacht zonder nachtfles! 21:45 de laatste tot 06:15. Helaas lag ik zelf vanaf 03:00 wakker, omdat ze dan altijd zelf komt en door buikpijn. Hopelijk gaat ze dit vasthouden. Overdag wordt hier alsnog ook ontzettend veel geslapen. Sochtends 2 uurtjes smiddags 3 uurtjes en eind van de dag en avond ook nog paar uurtjes tot laatste fles. Het middag slaapje is standaard in bed en de rest hangt af of er boodschappen etc gedaan moet worden, maar onderweg slapen vind ze heerlijk:) 
Het huiluurtje lijkt hier ook minder te worden. Ik denk dat wij de huilpiek gepasseerd zijn en de krampjes worden ook minder. Nu op naar het 8 weken sprongetje en haar eerste enting volgende week. Dat worden vast beroerde dagen. Andere al ervaring mee?

Onze zoon ligt ook al vanaf 4 of 5 weken zoiets op zijn eigen kamer. Wel de deuren open, verder geen babyfoon of zo. Hoor hem goed genoeg. 

Huilen is hier ook echt een stuk minder. Krampjes ook (al durf ik nog niet te stoppen met de infacol). als het goed is begint hier een Deze dagen ook het 2e sprongetje, ben ook heel benieuwd anemoontje. De vorige keer kon ik het echt merken (dacht ik). De eerste inenting hoeft onze zoon niet, die heb ik zelf gehad. Hij krijgt dus z'n eerste prikje pas met 12 weken (al staat dat ook alweer voor eind november gepland, wat gaat het snel!) 
marieksep kan me voorstellen, spannend zo'n dagje kdv. Hier gelukkig nog tot half december verlof en daarna 1 week werken en kerstvakantie. Voorlopig hoeft hij dus nog niet weggebracht te worden. 

[quote quote=10262562]WenM hier ook een meisje met verborgen reflux van 7 weken. Wij zijn naar de dokter geweest en hebben florax voor haar omdat Johannes broodpitmeel zorgt voor de verstopping! Hele andere baby zo. Zakje florax en het indikken doen wonderen ze poept nu dagelijks. Op alle andere hulpmiddelen bij reflux na (bed omhoog etc) gaat dit super. Vannacht ook hier een nacht zonder nachtfles! 21:45 de laatste tot 06:15. Helaas lag ik zelf vanaf 03:00 wakker, omdat ze dan altijd zelf komt en door buikpijn. Hopelijk gaat ze dit vasthouden. Overdag wordt hier alsnog ook ontzettend veel geslapen. Sochtends 2 uurtjes smiddags 3 uurtjes en eind van de dag en avond ook nog paar uurtjes tot laatste fles. Het middag slaapje is standaard in bed en de rest hangt af of er boodschappen etc gedaan moet worden, maar onderweg slapen vind ze heerlijk:) Het huiluurtje lijkt hier ook minder te worden. Ik denk dat wij de huilpiek gepasseerd zijn en de krampjes worden ook minder. Nu op naar het 8 weken sprongetje en haar eerste enting volgende week. Dat worden vast beroerde dagen. Andere al ervaring mee?[/quote]
Welke symptonen had jouw kleintje? Hier ook wel reflux, maar ik weet niet of hij er last van heeft? Hij huilt wel veel bij het naar bed gaan...heb geprobeerd in te dikken, maar de krampjes waren ondraaglijk dus weer gestopt...

Anemoontje is de florax om verstopping tegen te gaan? Gebruik je dit samen met johannesbroodpitmeel? Vandaag wel ontlasting, maar het begin was hard. Dat is niet goed gaven ze aan bij het consultatiebureau.
Gebruiker ...533 bij onze kleine zie je dat de voeding omhoog komt, je hoort het soms ook. Hij trekt dan een vies gezicht, slikt het weer in en smakt na. Hij ruikt dan zuur uit zijn mondje. Soms gaat het gepaard met een hoop gekreun. Het is niet zo'n huilde, maar kan me voorstellen dat veel kindjes er wel bij huilen. Het is erg zielig om te zien.

Florax is inderdaad om de verstopping tegen te gaan en dit werkt echt top. Ze had eerst zowat grote mensen drollen heel heftig om te zien. Ik mocht ik combinatie met florax behoorlijk wat johannesbroodpitmeel gebruiken. De kinderarts is heel terug houdend met medicijnen tegenwoordig zoals rantidatine omprezaloc etc. De voeding in combinatie met bedje omhoog, heel lang omhoog houden na de voeding, veel dragen etc kun je het een beetje beperken allemaal. Hoe minder het omhoog komt hoe minder irritatie. Ik had nooit gedacht dat dit zou helpen zoveel huilde ze. In mijn gedachten was de enige mogelijkheid medicijnen voor het zuur te remmen. 
hier had ik een heel lijstje met symptomen:
- hoofdschudden na de voeding (er komt dan voeding omhoog en dat willen ze niet)
- je hoort het omhoog komen en dan weg slikken
- ze wilt niet plat liggen en slaapt daardoor ook niet in een kinderwagen of box oid.
- ruikt zeer en trekt ook moeilijke gezichten 
- hele lange hik sessies meerdere malen per dag 
- na de fles nog zoekende want melk verzacht en de speen ook 
En laten we dan niet het vele huilen benoemen wat meer dan 5 uur per dag was?

Ohja en ik praat wel over verborgen reflux althans zoals ik begrepen heb van de dokter en kinderarts. Bij gewone reflux spugen ze vaker. 

Hey anemoontje! 

wij hebben ook de inentingen gehad +- 2 weekjes geleden. Het zetten is wel ontzettend zielig! Maar daarna was ze super rustig en lag lekker te slapen. Wel beetje jammeren af en toe, en 38 graden verhoging. Toen heb in een zetpil gegeven en sliep ze heel erg lekker!! Maar blijft altijd zo sneu..

Terug
Bovenaan