Baby’s geboren in september

Iemand ook ervaring met Nutriton versus de pure Johannes Broodpitmeel? Van Nutriton kreeg hij obstipatie en hele erge krampen. Ik wil het ivm verborgen reflux wel indikken, maar die krampen zíjn echt ondraaglijk dus toen weer gestopt...

Ladyj wat klote die krampjes. En dat "op zijn" is ook helemaal niet gek na zo'n intensieve periode. Zeker met weinig slaap.. wel fijn dat jullie zoveel steun hebben aan elkaar en je vriend zo lief voor je is. 
ik durf het bijna niet hardop te zeggen, want dan ben ik bang dat ik het lot tart, maar ik merk juist dat het hier echt wat "rustiger" word. De krampjes zijn zo goed als weg, het doorslapen gaat goed, overdag op bedje leggen steeds beter en spelen in de box gaat ook fijn waardoor ik ook af en toe adempauze heb. Ook merk ik dat ik zelf weer wat minder snel over de flos ben.
maaaaar alles is een fase zoals hier al werd gezegd en we zijn er nog niet (als het goed is van de week de tweede sprong) ? maar geloof me, er komt dus echt echt echt een betere fase. Ik geniet er nu maar even van.. 

Nou juffielies heerlijk toch! En dat geeft deze burger in ieder geval hoop op betere tijden ?
Toch 'fijn' om te horen dat het herkenbaar is voor anderen. 
Hoop dat de sab simplex bij mag dragen aan wat verlichting Majom. En fijn dat de ontlasting goed blijft.
Kon vandaag wat beter aan omdat wij wel weer goede uren slaap hebben kunnen pakken. Zij is na de ochtend voeding weer gaan slapen tot half12. Zo kon ik tot 11u zelf wat slaap pakken en daarna eerst rustig douchen. 
Maar verder vandaag.. moet ik met 10 tussenpauzes de huiskamer stofzuigen en lunch in 3 delen smeren en opeten. Maar goed hard op weg om vandaag ook weer te overleven ??

Ik heb vandaag  contact gehad met het consultatiebureau mbt de slechte ontlasting en verborgen reflux dat blijft. Advies gehad te stoppen met nutriton, om zo hopelijk goede ontlasting te krijgen. De nutriton lijkt ook niet echt te helpen. Als verborgen reflux dan erg blijft moet ik naar de huisarts hiervoor.
Jelle komt al 2 nachten weer 2x per nacht. Half 1 en half 5, waardoor hij een extra fles heeft, want overdag komt hij standaard om de 3 uur. Vandaag heeft hij overdag amper geslapen, dus ik begin een beetje op te raken. Hopelijk komt hij vannacht maar 1x zodat ik ook wat uurtjes kan slapen.

Oh, verschrikkelijk hè? Die krampjes. Je voelt je zo machteloos! Het lijkt (maar dat typ ik heel voorzichtig) sinds paar daagjes minder te worden. Hij is nu 7 weken en 2 dagen. Hij heeft nu soms een volle broek en veel winderigheid zonder dat hij daarvoor (hysterisch) heeft gehuild. 

Hoe oud is jullie kindje Juffielies? Volgens mij zitten wij steeds een beetje rond dezelfde fases. Mijn kindje speelt sinds een paar dagen ook zelfstandig, heerlijk! Lang leve babygym ?
Ik ben eergisteren geschrokken. Ik had medicatie meegekregen, maar die mag niet vanwege borstvoeding. Heel slecht hoe dat heeft kunnen gebeuren.. Gelukkig heb ik zelf een beetje medische kennis, daardoor kwam ik er zelf achter. Advies van de doktersdienst: geen bv meer geven, moest kolven en dat weggooien en voor het eerst gekolfde melk geven. De huisarts heeft contact gehad met de kinderarts. Omdat ik maar een kleine dosering (1 keer) heb gebruikt hoef ik me verder geen zorgen te maken. De medicatie is ook weer uit onze systemen. Dus het is gelukkig goed afgelopen! 

[quote quote=10263039]Ik heb vandaag contact gehad met het consultatiebureau mbt de slechte ontlasting en verborgen reflux dat blijft. Advies gehad te stoppen met nutriton, om zo hopelijk goede ontlasting te krijgen. De nutriton lijkt ook niet echt te helpen. Als verborgen reflux dan erg blijft moet ik naar de huisarts hiervoor. Jelle komt al 2 nachten weer 2x per nacht. Half 1 en half 5, waardoor hij een extra fles heeft, want overdag komt hij standaard om de 3 uur. Vandaag heeft hij overdag amper geslapen, dus ik begin een beetje op te raken. Hopelijk komt hij vannacht maar 1x zodat ik ook wat uurtjes kan slapen.[/quote]
Heel herkenbaar! (Zit ook op de FB pagina haha). Nutriton verergert de krampjes maar de reflux is ook ellendig... tenminste ik denk dat het door de verborgen reflux komt dat hij steeds lastig inslaapt om vervolgens na 15 minuten weer huilend wakker te worden. Het gaat je echt opbreken he! Ik heb helaas geen tips:( 

Hier ook een baby die overdag lastig zelf in slaap komt en als hij slaapt niet op zichzelf wilt liggen in de box of in het babynestje. Soms heeft hij dan al ruim 20 minuten in je armen geslapen en als je hem dan weg legt dan is hij direct wakker. 
's Nachts geen last van. Maar we verwarmen zijn bedje nog steeds voor met een kruik.
Hij is soms overdag zo lang wakker dat hij gefrustreerd raakt en zichzelf daardoor weer wakker houdt. Een vicieuze cirkel. Enige wat dan helpt in de draagzak/draagdoek. Draagdoek om, baby erin, ff 5 minuten lopen door de kamer en meneer slaapt. Enige onhandige vind ik dat ik dan niet kan kolven...

Terug
Bovenaan