Baby’s geboren in september

@AvdS waar slaapt ze nu? In de co sleeper? Vind ze de wipper wel prettig? Die ligt iets omhoog.
Ik zou haast zeggen nu het spugen erger lijkt te worden, wacht even met ledikant oefenen tot het weer iets beter is. Je wilt het eigenlijk gaan oefenen op het moment dat de kans groot is op kleine succes ervaringen. Voor haar en voor jezelf. 
Hier hebben een kussen in de kinderwagen gelegd en soms ook in de box. Sowieso kan ze dan wat meer zien als ze in de kinderwagen ligt. Bij ons lijkt ze daardoor het nu fijner te vinden. 
Verder hebben die arme lijfjes wat te stellen zeg met het opstarten.
Hier lijkt de ontlasting wat te veranderen. Wordt wat dikker. Daardoor moet ze wel anders persen lijkt wel,wat soms frustratie en een hoop gekreun en gehuil oplevert. Alsof ze opnieuw moet leren poepen ofzo ? hebben andere baby's dat hier ook? Ik geef volledige bv en Amy is nu bijna 8 weken.  

Jeetje wat veel kindjes die last hebben van spugen enz. Tot nu toe bevalt ons de Hero nutrasense comfort nog goed. We zijn daar vrijdag mee gestart. Hij heeft zelfs nu al 3 dagen achter elkaar 's avonds of 's nachts 5 uurtjes tussen een voeding gelaten. 
Vanochtend voor het eerst een uitslaapochtend voor mijzelf gepland. Tot 11 uur geslapen en nog wakker geworden van de wekker. En wat denk je meneertje heeft zelf ook tot 10 uur in zn bedje boven gelegen (normaal altijd rond half 7 a 7 uur drama en wil hij daar niet meer liggen). En na de voeding heeft mijn vriend hem in de kinderwagenbak gelegd en hij heeft daarin 2 uur achter elkaar geslapen (normaal bij mij na 10 min altijd gelijk weer wakker en huilen). Nu maar hopen dat hij dat bij mij ook gaat doen deze week....
Fijne zondag allemaal!

Hai allemaal. Lang geleden dat ik hier ben geweest. De eerste weken met Nova vielen ook niet mee.  En dat spugen.. ik word er heel moedeloos van. Weet niet meer wat ik moet doen..  lees een beetje jullie berichtjes terug om te kijken of jullie misschien nog tips hebben..

Voor de spugende baby’s wij hebben de doomoo zitzak te leen. Ideaal. Onze meid wil door verborgen reflux ook niet plat liggen. De box hebben we voor niks geloof ik. Deze zitzak vind ze wel fijn! 
Verder probeer ik (misschien wel streng voor baby van bijna 8 weken) om elke dag het middag slaapje die vaak start tussen 11-12 in haar eigen bedje te doen. Meestal lukt dit en slaapt ze tot 2-3 uur. Altijd wel 3 uur. Heb het idee sinds ik dit doe het snachts ook makkelijke gaat. Ik beperk mezelf wel want kan nooit tussen 11 en 15 de deur uit, maar ergens hoop ik dat ik er later de voordelen van heb!  Eigenlijk nu al. Een uitgeruste baby is blij!

Thanks voor de tips dames! Ga morgen toch maar eens het ledikantje voorverwarmen om te proberen.
LadyJ, ze slaapt in de nacht bij ons op de kamer in een Co sleeper. Dat gaat prima maar overdag vertikt ze het ook om daarin te slapen hoor. 

liesforum, ja wij lopen aardig gelijk ja. 2 oktober is ze geboren en aan jou berichtje te lezen zitten ze in dezelfde fase. 

LadyJ, hier is sinds een paar dagen ook de ontlasting veranderd. Eerder had hij ieder uur wel ontlasting en steeds kleine beetjes. Nu kunnen het flinke poep broeken zijn waar een paar uur tussen zit.
Mijn vermoeden dat hij minder last heeft van krampjes wordt met de dag bevestigd. Zo blij mee! Hij zit nu vermoedelijk in een sprong, maar dat is een andere huil. 

Anemoontje, ik heb het idee dat zo'n ritme best goed kan werken. Vind het wel een goed idee om zelf ook wat te proberen. 

Hoe lang slapen jullie kindjes in de nacht door? Ik lees op fb over heerlijke nachturen, maar dat is niet herkenbaar voor mij.. 

Van het weekend begonnen met het inbakeren in de Puckababy omdat hij de dekens van zich af schopt. Onze zoon is nu 6 weken. Tot nu toe niet echt een succes die puckababy. Aangetrokken na het verschonen van de luier en voor zijn voeding. Dus onderdeel gemaakt van de avondroutine voordat hij naar bed gaat. Na de voeding heeft hij gehuild totdat ik besloot de zak na ongeveer 20 minuten huilen (en troosten) weer uit te trekken. Hierna sliep hij in 5 minuten. Zaterdagavond verliep precies hetzelfde. 
iemand die dit ook heeft gehad? Wat zijn jullie tips? Gewoon nog een paar dagen proberen of overstappen op een "normale" slaapzak? 

slapen gaat hier verder heel goed. Laatste fles gisteravond om 10 uur, na huilen in slaap gevallen om 11 uur en kwam net (5.45 uur) voor de volgende voeding. Slaapt na z'n voeding meteen weer door en zal waarschijnlijk rond 9 uur weer komen. Hij krijgt afgekolfde borstvoeding in combinatie met ongeveer 1 of 2 fles kunstvoeding per dag. Ik heb te weinig borstvoeding om de hele dag door te kunnen. 

Floraa ik las eerst ook van alles en ging bidden dat bij ons het ook snel zou gebeuren. Ze is echt in 2 weken tijd dat ze steeds rond 2-3 kwam het gaan opschuiven naar 4-5 en vandaag ineens 6 uur. Ik heb niks anders gedaan dus ik denk gewoon dat ze er aan toe is dan? 
Wel heb ik de nachtvoeding van 2-3 niet zo groot gemaakt als de fles van overdag. 
Bij ons gaat de laatste fles er 21:30-22;00 in al vanaf het begin. Wij zijn geen avond mensen dus ik ging er liever dsn nog keer extra uit maar wel vroeg erin. Inmiddels dus 7,5 week oud en van 21:45 tot 4-6 uur ergens. 

Terug
Bovenaan