Baby’s geboren in september

Dennie ik denk dat je daarmee het probleem niet oplost bij ons schopt ze ook de dekens ingebakerd eraf. Goed strak instoppen. Inbakeren zou ik echt doen als hij zich wakker houdt met eigen handjes zoals bij ons hey geval. Anders een normale slaapzak! 

Dannie onze zoon schopte ook de dekentjes en lakentjes weg. Ik heb een slaapzak gekocht bij de Hema, dat werkt hier prima. Hoef je ook niet in te bakeren.. 
hier gaat het slapen snachts heel goed. Na de fles van 19.00u slaapzak aan en naar bed. Ik hoor hem dan wel vaak nog "kletsen" en bewegen, soms speentje terug geven maar verder blijft hij liggen. Rond 23.00u een fles om de nacht door te komen. Dan slaapt hij tot 6.00/7.00u. We mogen dus absoluut niet klagen. 
Anemoontje dat klinkt mooi dat slaapje overdag. Dat lukt hier soms, maar hooguit drie kwartier/een uur. Hij slaapt ook veel in de kinderwagen of bij mij. Ach zo lang hij snachts zo goed slaapt vind ik alles prima. Ik vind het ook wel heel fijn om de avond samen terug te hebben merk ik. 
Gisteren zijn we samen in "het grote" bad geweest. Dat was echt fantastisch! Je zag hem gewoon genieten, ontspannen en lachen. Dus mocht je een bad hebben; aanrader om het eens te proberen! 

Floraa: Hier is het slapen van ongeveer 22:00u tot 08:00u.
Dannie: onze dame (8 weken) slaapt ook sinds 2 weken in een slaapzak. Gaat heel goed! Ze wurmde zich in de slaap wat boven het dekentje uit. Daarom vond ik het, en ook omdat het kouder wordt, tijd worden voor een slaapzakje. Wel nog de mouwtjes eraf want die waren veel te groot. En een dun dekentje er nog over heen. Het onderste deel van de slaapzak heb ik aan het voeteind onder de matras gestoken zodat ze stevig ligt.
Voor degenen waarbij de kindjes spugen maar niet zeker weten of het reflux is, wij hebben hier ook een poosje wat meer spugen gehad. Maar ik denk dat dat voor groot deel kwam omdat ze wat teveel dronk. Soms komt het voor dat ze de fles wel leeg drinken, maar het toch wat teveel was. Hier weer 10-20 cc gaan minderen en nu spuugt ze eigenlijk niet meer.

Floraa bij mij is het slapen ook niet herkenbaar. Ben jaloers op al die goede slapers hier!! Ons meisje heeft nog steeds geen vast ritme en wordt 's nachts steevast om de 3 uur wakker. Vannacht bijvoorbeeld 21:00, 00:30, 03:30 en 06:30. Sindsdien is ze wakker, hebben we gezellig gespeeld en liedjes gezongen en nu ligt ze op mij te ronken. Overdag zit er wel soms 5 uur tussen dus ze kán het wel. ?
Ze is nu bijna 7 weken. Ondertussen verwacht ik maar niet meer dat ze binnenkort gaat doorslapen :p Ach.. Zolang zij maar gelukkig is (maar ik baal wel ?)

Minni: klinkt als mogelijk meer omgedraaid ritme..? Je zou kunnen proberen haar toch na 3 uur overdag wakker te maken voor een voeding (dus haar niet die 5 uur te laten slapen). Als ze dan gretig drinkt (en de fles op, of borst leeg ?), dan na 3/3,5 uur weer de voeding aanbieden. Uiteindelijk gaat het ritme mogelijk verschuiven en verschuift het 5 uur (en misschien uiteindelijk langer) slapen wellicht naar de nacht.

Eefje dat zou je zeggen hè haha. Maar nee ze slaapt niet 5 uur overdag. Ze is die paar uur lekker wakker, alert en blij na de voeding en gaat dan nog even tukken, en dan zit er zomaar 5 uur tussen! Maar meestal ook om de 3/3.5 uur.
's Avonds vanaf ongeveer 19:00 slaapt ze heel goed in haar eigen bedje en slaapt na een voeding ook gelijk weer in, dus ze "weet" wel dat het nacht is. 
Bij ons wisselen de tijdstippen wel heel erg en dat verandert ook om de twee dagen. Enige wat hetzelfde is, is dat de voedingen gestaag groeien en dat er telkens meer tijd tussen zit.
Ik hoop over een paar weken te kunnen rapporteren dat er een nachtvoeding af is ?

Lekker Majom een uitslaap ochtend ? kan je van opknappen hè.
oh  AvdS ze kan dus wel prima slapen in de co sleeper. Misschien dan toch die nabijheid die ze zoekt waardoor het overdag nog niet zo wil? 
Bij ons ook Floraa, nu zelfs een dag tussen de ene poepluier en de ander. Lijkt idd echt wel het één en ander te veranderen hier met de darmpjes en rijping ervan ? Dat is denk gelijk antwoord op jouw vraag Maaikespat. Na een rampzalige vorige week lijken we nu de piek achter ons te laten. Amy is vandaag 8 weken oud. 
Minni kan me voorstellen (heb het zelf ook) dat je ook een goede nachtslaper wilt als je dat zo allemaal leest, maar ook volstrekt normaal dat dat nog niet zo is. Las in een ander topic een mooi artikel. 
https://kiind.nl/let-your-monkey-do-it/ 
Maar jullie meisje doet het al super goed zeg!? Vanaf 19u slapen in eigen bedje ?
Hier dus helemaal niet. Niet omdat ze het niet wilt maar omdat ik er nog niet mee aan het oefenen ben. Amy slaapt overal en nergens? van het weekend etentje met vriendengroep gehad. Dan staat ze of in de hoek te slapen in de Maxi-Cosi of ze wordt in slaap geknuffeld door alle 'ooms en tantes'. En zondag naar mijn zusjes geweest en daar is het ook een combi van slapen en geknuffeld worden. Bij ons komt ze niet meer midden in de nacht. Laatste borstvoeding rond half 12 en dan komt ze in de ochtend variërend tussen 5 en half8. 
Gister lag ze op een kleed bij mijn zusje op de grond en ze was sowieso zichzelf goed aan het vermaken zonder huilen en aan het oefenen met om rollen?? dus ga haar nu iets vaker op een wat harde ondergrond leggen want dan kan ze zich toch beter afzetten.
Juffielies leuk hè samen in het grote bad? hier ook al een paar keer. Echt genieten idd. Vaders haalt haar er dan vaak uit als het weer genoeg is geweest en dan kan moeders nog even lekker door badderen en ff wat lezen ??

Terug
Bovenaan