Baby’s geboren in september

Hier trouwens ook even meer gespuugd maar dat was rond een regeldag. Dan is ze blijkbaar ook bezig om de hoeveelheid van de borstvoeding 'op te pompen' en doordat ze dan meer aan de borst wil en soms daardoor ook teveel drinkt. Toen ging ze ook wat meer spugen. Nu lijken borst en baby weer goed op elkaar afgestemd ? 

Zaterdag en vandaag echt moeite met flessen drinken ene fles gaat leeg en dan drinkt ze zo rest van de dag maar 60 cc en soms met moeite 80cc hoop dat t geen kwaad kan maar wat kan dat frustrerend zijn als ze zo weinig drinkt 

Onze kleine man slaapt ook nog niet door hoor. Ik ben allang blij als ik er 's nachts maar 1x uit hoef. 
Voor de dames die in bad gaan met hun kindje. Hoe doen jullie dat? Hoe houden jullie jullie kindje dan vast bijvoorbeeld?

[quote quote=10263329]Dames! Als het echt verborgen reflux is ga alsjeblief naar de dokter. Wij kunnen haar nu weer na 15-20 minuten in bed leggen vanaf de dag van indikken en de medicijnen. Ze slaapt direct. Het is echt een wereld van verschil i.p.v. 10 keer je bed uit en 1,5 uur wiegen. verstopte darmen en krampjes door verdikken zorgt ook dat er meer voeding omhoog komt. De florax doet echt zn werk voor de darmen en alles is dan prima. We hebben een hele andere baby die niet meer extreem huilt, maar heel af en toe nog en gewoon direct na de fles kan inslapen. Die krampjes zijn niet te doen van verdikken zonder een middeltje voor de darmen.[/quote]
Hoeveel dik je de voeding in? Ik heb hier 1/2 schep pure JBPM, maar lijkt niet veel te doen voor de verborgen reflux? 

Oscar slaapt ook vanaf 1900 uur lekker in zijn co sleeper. We moeten hem dan wakker maken voor een voeding rond 22.00 uur en dan slaapt hij tot ongeveer 04.00 uur. Daarna heeft hij veel moeite met weer in slaap vallen. Wellicht omdat hij al vanaf 1900 uur slaapt, maar later naar bed redt hij niet. Als jullie je kindje de fles geven om 2200 of 2300 uur, geven julie deze dan al zo prikkelvrij mogelijk of is dit juist nog een wakker uurtje? Misschien dat ik daar iets kan winnen. Want hoe blij ik ook ben met die 2300 tot 0400 ruk, ik wil meer dan 5 uur per nacht slapen. Hij is nu 8 weken en ik vind het prima om er snachts uit te moeten, maar ik wil er daarna ook wel weer in.
En dan nog een vraagje, Oscar slaapt op zijn buik. We hebben een babyfoon met camera dus als hij van 1900 tot 2200 in de co sleeper slaapt zitten wij beneden maar kunnen we hem zien. Hij ligt snachts naast ons. Maar hij maakt onwijs veel lawaai tijdens het slapen waardoor ik soms al een fles sta te maken maar hij eigenlijk nog gewoon slaapt. Ik wil hem wel naar zijn eigen kamer doen, maar vanwege het buikslapen weet ik niet zo goed waar ik goed aan doe. Hebben jullie ook buikslapers? En hoe en wanneer ga je de baby op zijn eigen kamertje leggen?

Majom in bad hield ik hem eerst bij z'n billen en hoofd vast, later ondersteunde ik alleen zijn hoofd, hij dreef lekker rond. Mijn partner moet er wel bij helpen, die geeft hem mij aan en haalt hem er uit.
prilgelukseptember ik bied rond 23.00u de fles zo prikkelvrij mogelijk aan. Gedimd licht, fluisteren, Rustig wakker maken, luier verschonen, fles geven, boertje, slaapzak weer aan en naar bed. 
Hij slaapt dan eigenlijk direct weer in.
Ik heb geen buikslaper dus daar heb ik geen tips voor.. wij hebben onze zoon al na eens eek of 4/5 op z'n eigen kamer gelegd, werd gek van alle geluidjes.. maar weet niet of dit handig is met een buikslaper.

Goeie tip Eefje! Ik ga uitproberen om de slaapzak onderin het matrasje te stoppen. Heb de slaapzak besteld, dus morgen direct gebruiken. 

pffff hier een baby in z'n tweede sprongetje (6 weken oud + 2 weken over tijd geboren). Alleen maar huilen en bijna niet slapen. Hopelijk wel een rustige nacht. 
Ik geef de laatste fles ook zo prikkelvrij mogelijk, met schemerlicht en door te fluisteren.
Vanaf wanneer zijn jullie begonnen om je kleintje rond 7 uur al in bed te stoppen? Merk dat ik het lastig vind om die routine toe te passen. Ik wil wel, maar m'n zoontje zet het op een huilen rond die tijd in de wieg. Ook als ik de avondroutine naar voren verplaats. 

[quote quote=10264362]Oscar slaapt ook vanaf 1900 uur lekker in zijn co sleeper. We moeten hem dan wakker maken voor een voeding rond 22.00 uur en dan slaapt hij tot ongeveer 04.00 uur. Daarna heeft hij veel moeite met weer in slaap vallen. Wellicht omdat hij al vanaf 1900 uur slaapt, maar later naar bed redt hij niet. Als jullie je kindje de fles geven om 2200 of 2300 uur, geven julie deze dan al zo prikkelvrij mogelijk of is dit juist nog een wakker uurtje? Misschien dat ik daar iets kan winnen. Want hoe blij ik ook ben met die 2300 tot 0400 ruk, ik wil meer dan 5 uur per nacht slapen. Hij is nu 8 weken en ik vind het prima om er snachts uit te moeten, maar ik wil er daarna ook wel weer in. En dan nog een vraagje, Oscar slaapt op zijn buik. We hebben een babyfoon met camera dus als hij van 1900 tot 2200 in de co sleeper slaapt zitten wij beneden maar kunnen we hem zien. Hij ligt snachts naast ons. Maar hij maakt onwijs veel lawaai tijdens het slapen waardoor ik soms al een fles sta te maken maar hij eigenlijk nog gewoon slaapt. Ik wil hem wel naar zijn eigen kamer doen, maar vanwege het buikslapen weet ik niet zo goed waar ik goed aan doe. Hebben jullie ook buikslapers? En hoe en wanneer ga je de baby op zijn eigen kamertje leggen?[/quote]
Ik geef de fles van 22/23u al slapend. Werkt prima. Als hij snachts komt(tip ergens gelezen) geef ik eerst aantal keer de speen(hij had ook niet echt honger). Eerste nacht was het 2u, 2e nacht al 5u!! Dus gewoon rekken met een speentje :)

Terug
Bovenaan