Baby’s geboren in september

Mama’s, een vraagje..
Ik zou naar een fles minder willen/moeten alleen hoe doe je dit? Ze is Nu 5 kilo. Nu zit ik vaak op 6 flessen en soms zelfs 7 als ze snachts extra komt. Ze is dus aardig hongerig en denk ik toe aan een grotere fles. Ik zit dus de hele dag te rekenen hoeveel ze gehad heeft en geef dus amiddags vaak 100 i.p.v. 135. 
Hebben jullie tips? 
Majom:
wij gebruiken avent speen 0 dat gaat ook goed gelukkig! 

Anemoontje onze zoon is 4,5e kilo en zit nu op 5 flessen van 150ml (met voeding 165). Ik ben in overleg met het cb omdat hij zijn flessen ook iedere keer op dronk gewoon op een dag begonnen om 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00u. De nacht trekt hij door. Mocht hij wat eerder komen doe ik dat met een speling van een half uurtje. Anders rek ik het met een speen maar meestal is 4u er tussen goed te doen. Zou het gewoon eens uitproberen! 
ladyj fijn dat de osteopaat geholpen heeft. Welterusten! 
majom fijn dat je de goede combinatie gevonden hebt en er daardoor wat meer rust is! veel plezier in bad, wij gaan dit wel wekelijks er in houden, echt genieten :)

maaikespat sterkte met de krampjes, je bent er bijna, nog even volhouden, het wordt snel beter. 
Hier zou onze zoon al een dag of 3 in het tweede sprongetje moeten zitten maar merk er tot nu toe weinig van. Overdag slapen in het ledikantje lukt alleen op dit moment echt niet. Ik laat het maar even los en knuffel hem overdag lekker in slaap. Ik las een artikel waarin stond; ik heb nog nooit een 18-jarige bij moeder op schoot zien slapen, dus hij leert het vanzelf! Relativeert wel lekker haha.. 

Wanneer zijn jullie begonnen met je kindje rond 19/20 uur in bed te leggen? Ons dametje is nu 8 weken en komt nog meestal nog 1x in de nacht voor voeding (rond een uur of 4), nadat ik haar rond 22 uur voor het laatst gevoed heb. Dus ik ben bang dat als ik haar rond 19u de laatste voeding geef, ze begin van de nacht al komt. Ik geef volledige borstvoeding.

Haha juffielies dat is een goeie van die 18 jarige?
maaikespat ik voel met je mee. Het is gewoon verschrikkelijk...? 
Wij zijn inmiddels alweer 6uur lang bezig om in slaap te komen? al zouden we meer ritme willen, hier een dametje die nog geen millimeter mee lijkt te geven... Al lijkt ze wel graag te willen maar langer dan 15minuten lukt niet.
Vandaag op het consultatiebureau was het enige wat ze zeiden op de krampjes en het slechte slapen; anders kunnen we jullie leren inbakeren ? en dat we haar vaker op haar buik moesten leggen. We hebben nog geprobeerd uit te leggen dat ze zulke buikpijn heeft, maar kwam er niet in geloof ik.. oke laat maar? was vrij kansloos gesprek... 
Gelukkig heb ik een zusje die zelf werkt bij het consultatiebureau. Dus die kan ik raadplegen? 
Nou poging 800?? vriend heb ik maar naar de bank gestuurd. Kan hij wat uur slaap pakken voordat hij naar werk moet. Hij heeft mij net laten slapen☺️

Juffielies: ik snap wat je zegt van de flessen, maar kan je ineens zoveel gaan geven of moet je per dag dan bijv zo’n fles hoger geven 1 en de dag erna weer 1 of hoe gaat dat?
Mientjeee: je ritme is precies die van ons. Vandaag 19:00 in bed gelegd wel 21:45 nog fles gegeven en ik ben dus nu de sjaak.. 
ladyJ wat frusterend zolang bezig zeg! Slaapt ze wel bij jullie? 

Majom: heeft de kraamzorg destijds niet voorgedaan hoe je je kindje in bad moet doen en hoe hebben jullie haar dan tot nu toe gewassen..? Wij in badje met arm onder hoofdje door en dan haar armpje pakkend. Gaan haar nu eens wat vaker mee onder de douche nemen, is net wat sneller. Alleen wel glibberig zo'n babylijfje, oei.
Oh ja, voor de nacht kan zo'n badje ook goed helpen om wat langer te slapen en überhaupt het slapen te bevorderen en tegen krampjes (warmte van het water).
Iris: kan geen kwaad zolang te slapen bij 6 weken. Onze dochter, 9 weken, doet dat al vanaf dat ze 4 weken oud is (ook geboren bij bijna 41 weken). Hier drinkt ze 5x 120 cc ongeveer en alles borstvoeding, maar wel gekolfd dus uit de fles. Ze is hartstikke tevreden met de hoeveelheid melk. Zolang ze dat zijn en goed alert zijn na het wakker worden is het prima. Tevredenheid is eigenlijk mijn enige graadmeter. 
Mientjeee: de fles tussen 18:00-19:00u is bij ons de op een na laatste fles. Rond half 10 krijgt ze de laatste en daarna is het de wieg in op de slaapkamer (nog bij ons). Nog niet bezig met haar perse eerder naar bed te krijgen. Al zou het kunnen (naar bed) want tussen de twee laatste flessen slaapt ze wel. Maar slaapt meestal in de box of op de arm/borst en in de nacht altijd in het wiegje. Vind het trouwens nog veel te gezellig en geborgen bij ons op de slaapkamer, dus voorlopig slaapt ze hier nog lekker!
Zit ik potverdikkeme zelf te kolven middenin de nacht terwijl mijn kind slaapt. En ook nog eens beneden op de bank! Zou iets voor 12'en laatste kolfbeurt doen, maar ben in slaap gevallen op de bank.. ?
Iedereen welterusten!

Eefje, kraamzorg heeft wel voorgedaan hoe we hem in het 'kleine' badje moeten doen en onder de douche, maar niet in het 'grote' bad. Dus ik dacht misschien zijn daar nog andere handige tips voor. Inderdaad glibberig zo'n nat lijfje. Hier ook regelmatig onder de douche. Wat ik handig vindt is zo'n lange washand die je over je hele onderarm kan doen. 
Hier een vreselijke nacht terwijl hij normaal juist 'goed' slaapt in de nacht en om de 4 a 5 uur komt. Nu om de 3 uur en tussendoor ook nog steeds wakker. Overdag is slapen altijd al een drama. Zag net dat zijn tweede sprongetje inderdaad gisteren begonnen zou zijn. Iemand hier ervaring mee?

Terug
Bovenaan