Baby’s geboren in september

Oh ladyj wat vervelend zo’n nacht en niet echt advies dat van cb. Misschien gaan uit proberen wat werkt voor jouw meisje? Bij ons werkt met haar recht op lopen (zoals je boertje laat) en zingen dan ontspant ze al heel erg en is het alleen tijdens een krampje wat verkrampen zonder huil. Daarnaast werkt ook zo’n baby pittenkussen die vrienden ons geleend hebben. Maar ja dat zal ook per kind weer anders zijn
@anemoontje ik heb gister de fles verhoogd door wel eerst wat weg te gooien, om te kijken of ze dat binnenhield. Aangezien ze eerst veel spuugde. Dit is opeens voorbij maar dat kan ook door minder voeding komen ;) Ik merk nu net dat de volle verhoging net te veel is, ze houdt het binnen maar maakt hele zielige geluidjes om het binnen te houden. Hoor alles omhoog lopen en weer terug. Is ook veel gelijk 30 cc erbij.
@kusjem ik verwacht ook dat cb dat tegen mij gaat zeggen. Maar hoop stiekem van niet, want na 6 uur doorslapen doet ze tot nu toe nooit dus vond deze rust wel lekker kon nu zelf ook 22 uur bed in duiken haha? 

Anemoontje ik ben sochtends in 1 keer overgegaan. Als hij vol zit drinkt hij niet verder en laat hij staan of gaat hij spugen dus merk snel genoeg als het te veel is. Je kunt het in ieder geval aanbieden en als het te veel is merk je dat snel genoeg lijkt me.
ladyj zucht. Daar heb je dus niks aan ? sterkte daar
mientje bij ons is de fles van 19.00u ook de enalaatste voeding, dan leg ik hem op bed Ik geef er ook nog 1 om 23.00u (evt maak ik hem wakker maar vaak wordt hij zelf ook wakker) en dan trekt de nacht door. 

Liesforum: ik ben daar ook beetje bang voor met spugen, maar als je niet probeert weet je het nooit. 
Voorlopig nog maar even wachten het 8 weken sprongetje is begonnen gok ik. Majom heb jij die ook nu? Hier ook om de 3 uur en tussendoor niet slapen. Wanhoop nabij vannacht en heb dr maar bij me genomen. Zit vandaag weer op 8 flessen door deze ongein!! Vandaag maar weer even op pad etc wat daglicht want eergister heeft ze de inentingen gehad dus ben ik ook maar binnen gebleven. Vannacht 3 uur geslapen dat is geen vetpot.

Net bij cb geweest en ik hoef haar niet wakker te maken voor voedingen, ze meld zich zelf we. Ik moest er maar van genieten dat ze nu zoveel slaapt, kans was aanwezig dat dit een fase is? Ze slaapt sowieso opeens beter, elke keer uurtje wakker en dan weer slapen overdag. Dan maak ik haar dus wel wakker na 3/3,5 uur want wil de 5 voedingen houden. Fles verhogen was ook goed idee, want daar kwamen zij nu ook mee als tip☺️
Ik geniet maar even van mijn rust deze week, vannacht voor het eerst ook zelf doorgeslapen want daarvoor werd ik uit gewoonte om 2 en 5 uur wakker?

Whuhaha Eefje dat is toch ook wat in slaap gevallen op de bank en dan op dat mooie tijdstip kolven. 
@anemoontje ze slaapt op ons goed, maar wordt dan ook net zo goed ook wakker. En ze kan ook heel goed wakker in de co sleeper neergelegd worden en dan zelf in slaap vallen. Dus ze kan het wel... 
Na mijn berichtje vannacht zijn we snel in slaap gevallen gelukkig en vanmorgen na de voeding nog ff doorgeslapen tot 10u? ze is wel echt opgeknapt van die behandeling hoor. Ze is veel rustiger en komt aan slaap, lachen en de box weer toe. Ben zelf gelijk ook meer ontspannen weer. 
Ik zit maar na te denken waarom dat slapen ene keer wel zo goed lukt en de andere keer totaal niet. Overal redenen en oplossingen voor te zoeken, maar misschien moet ik meer go with the flow gaan. Gewoon meegaan in hoe het nu gaat. Ben wel erg blij met ons bezoek aan de osteopaat. Net had ze wel even een fikse kramp aanval maar niet meer de hele dag en soms nacht door. Ze is tussendoor erg ontspannen. Dat is al echt winst.
Morgen gaan mijn vriend en ik ons lekker laten masseren en over 3 weken gaan wij met een ander baby vriendinnetje naar een baby spa. Ben ook begonnen met mamafit en zwemmen. Ff tijd inlassen voor ontspannen zaken?

Wij hebben het tweede sprongetje net gehad. Hij is nu 6,5 week, maar was geboren met bijna 42 weken. Wilde overdag alleen maar slapen in de draagzak of draagdoek en was continu aan het huilen. Wilde continu drinken. Deze dagen zijn vervolgens overgegaan in twee nachten doorslapen (bijna 9 uur tussen twee voedingen) en weer meer slapen overdag en ook weer in z'n eigen wiegje. Ik vind die sprongetjes-fase echt een drama, maar bedenk mezelf dan maar dat hij er meer last van heeft dan ik.
Succes voor alle moeders die er nog middenin zitten! 

@Anemoontje, wij zitten nu inderdaad ook in de 8 weken sprong. Hij droomt heb ik het idee ineens. Hij maakt namelijk ineens allemaal geluiden als hij ongeveer 1,5 tot 2 uur geslapen heeft. Maar heb nu gemerkt dat hij dan soms nog wel even doorslaapt, dus laat hem dan nog liggen.  Kwam snachts ook weer om de 3 uur ineens. En merk nu duidelijk dat hij andere geluidjes maakt als hij aan het praten en spelen is. Ben benieuwd of hij na zn sprongetje ook wat langer door gaat slapen in de nacht. Hoeveel dagen merkte je iets van de sprong Dannie?

Terug
Bovenaan