Baby’s geboren in september

Sprongetje begon vorige week woensdagavond denk ik. Vervolgens een paar avonden moeilijker dan normaal en overdag alleen slapen in de draagzak of tijdens het wandelen/auto rijden, zaterdagochtend alleen maar huilen en  maandag bereikte het z'n hoogtepunt. Vervolgens sliep hij z'n eerste nacht door. En daarna zakte het weer af. Afgelopen nacht voor de derde keer doorgeslapen. 
Sinds dinsdag is hij weer een stuk gezelliger. Hij lijkt nu ook voor een langere tijd contact met je te kunnen maken. Z'n gebrabbel is van langere duur. In plaats van alleen wat ah- en zij-en, maakt hij een reeks van klanken achter elkaar. 
Ik zet sinds maandag ook klassieke muziek voor baby's aan. Hier luistert hij erg aandachtig aan en lijkt hier echt van te ontspannen en genieten. Leuk om dat effect te zien!

Ik denk dat wij ook naar de 8 weken sprong gaan.  Hij slaap snachts en s'ochtends nog goed maar vandaag vanaf 14.00 was het klaar ? er is eigenlijk (bijna) geen moment dat hij niet smakt. Hij pakt zijn speen niet meer en loopt continu te jengelen. Het is nog een beetje vroeg want eigenlijk het maandag 8 weken na de uitgerekende datum. Het kan ook zijn dat het toch nog krampjes zijn want hij laat veel winden en heeft ook veel gepoept vandaag. Ik heb het idee dat we net uit de vorige sprong zijn ?? 

Iris K. Hier ook zaterdag uitgerekende dag maar gister en vandaag al raak. Man wat een dag vandaag. Nacht en ochtend inderdaad goed gegaan maar vanaf 12:00 drama. Tot 18:00 gehuild en niks is goed. Hopelijk is het een fase want het is behoorlijk uitputtend! 

Hmmm hier zou onze zoon al een dag of 5 in een sprong "moeten" zitten, maar merk er weinig van... hij huilt wat harder in de avond tijdens z'n "huiluurtje" maar verder niets aparts.. misschien juich ik te vroeg en komt het nog maar tot nu toe mogen we niet klagen..

Ik durf het haast niet te zeggen, maar hier in de afgelopen weken helemaal niks gemerkt van een sprong.. We zien wel dat ze zich ontwikkelt.. (lachen, brabbelen, lijkt een beetje haar handen te ontdekken qua grijpen), maar madam lijkt niet echt last te hebben van sprongetjes. Ik weet ook niet wanneer er een volgende sprong zou zijn. Bij de middelste dat Oei-boek aan de kant gelegd en we zien wel.

Goedemorgen dames,
ik heb ook even wat tips of advies nodig.
Indy is maandag 9 weken oud en komt nog steeds elke 3/4 uur om een voeding, dag en nacht. Het ging eventjes beter 's nachts maar nu gewoon weer om de paar uur. Ze krijgt dan dus 7 flessen per dag. Maar mevrouw is vrij onverzadigbaar dus ze krijgt overdag al 5 flessen van 150+5 en van de week heeft ze zelfs al flessen van 180+6 op. Geef ik minder dan is het daarna weer huilen omdat ze nog honger heeft.
Maar 7 flessen van gemiddeld 150 is veel te veel voor haar. Over de hele dag gister heeft ze 1030cc gedronken. Nu heeft ze toch al wel wat meer nodig dan gemiddeld maar dit was wel heel veel. 

Hoe krijg ik meer tijd tussen de voedingen en uiteraard, hoe krijgen we de nachtvoedingen minder. Want volgens mij vindt ze het nu wel prima zo! Lekker smullen 's nachts! 
En als ik jbpm zou gaan gebruiken, is dat wat? En heb ik dan een grotere speen nodig? Ik heb nu speen 1 van Dr. Browns. 

Indy doet het voor de rest echt wel goed hoor, maar papa en mama zijn ook inmiddels wel toe aan een nachtje doorslapen. ?

Ik gebruik nu nutrilon forte hier kwam ze vaak na 2 uur al weer en op aanraden van het cb ben ik dat gaan gebruiken . Als je flesvoeding geeft heb je er misschien wat aan ?

Terug
Bovenaan