Baby’s geboren in september

Hoi dames, fijn dat dit topic er is. Hier ook alweer 11 kilo kwijt bijna 2 weken na de bevalling. Hopelijk volgen de laatste ook snel.
Hier een dag waarin onze zoon bijna de hele dag last heeft van darmkrampjes. Zo ontzettend zielig en vermoeiend voor alle partijen. Ik las al iets over een Duits middel met hetzelfde bestandsdeel als Infacol. Wat zijn jullie ervaringen en vooral wat helpt? Ik heb gehoord dat infacol een laagje in de darmen legt en dat ook weer niet goed is. Maar heb toch echt het gevoel dat ik iets voor hem moet doen om de krampen weg te nemen. Ik hoor graag jullie ervaringen.

Majom, onze kraamhulp adviseerde inderdaad om 1x het flesje Infacol op te maken en daarna te stoppen. Anders worden de darmen toch een soort verkeerde gestimuleerd.
Vandaag afscheid genomen van onze kraamhulp. Gek hoor! Dan moeten we het nu ineens zelf gaan doen. Vond het zo fijn om iedere ochtend even met haar te sparren over hoe de nacht is gegaan etc. Gelukkig is het wel een bekende van ons dus we kunnen haar altijd blijven raadplegen, maar toch.

Minni ik heb ook snachts slapende handen en tintelende vingers. Wel minder als tijdens mijn zwangerschap, maar het is er nog wel. Bedoel je dat? Kan ook mijn trouwring nog niet om (na 5,5e week). Heb volgende week controle bij de gynaecoloog en zal het eens navragen.
Anemoontje nou zal het ook eens proberen van de week haha het idee aan een broek vind ik nog niet zo fijn. Zal inderdaad eerst maar eens mijn zwangerschapsbroeken uittesten! 

avs succes met jullie eerste nachtje en dagje alleen, gaat vast goed komen! 

ik ben verkouden aan het worden volgens mij.. al kan ziek zijn niet meer met een kind hoorde ik ;-) maar vroeg onder de wol vandaag! 

Ik heb eerst infacol geprobeerd maar bij ons meisje deed dat niet veel. Nu gebruiken we sab simplex (Duitse spul) en werkt perfect! Idd zelfde bestanddeel alleen sterker.
Ik ben vandaag trouwens bij de osteopaat geweest en ons meisje zit aan de rechterkant helemaal vast. Vandaar dat ze op de rug slapen ook niet fijn vind en steeds wakker wordt. Hij constateerde trouwens ook dat haar darmpjes wel goed aanvoelen dus hopelijk zijn de krampjes voorbij maar blijf het spul gebruiken tot 6 weken (daar ligt de piek en ze is nu al ruim 5 weken). 

Ja precies Juffielies, bij mij is het meer gevoelloosheid in de vingers. Maar ook dat ik soms mijn vingers niet meer kan buigen. Het verschilt een beetje maar over het algemeen is het inderdaad wel minder dan tijdens de zwangerschap. Goed om te weten dat het nog wel een tijdje kan duren. Heb net mijn lactatiekundige gevraagd die zei dat het nog wel maanden kan duren. 
Jij hebt dus volgende week je laatste check-up alweer voor de boeg bij je arts? Lijkt me ook wel weer bijzonder, het definitieve  afsluitenvan je zwangerschap/bevalling. 

Ik heb ook af en toe nog wat tintelingen in mijn vingers. In de laatste 2 weken van de zwangerschap had ik dit heel erg, met name in de nachten. Nu ook nog iets, maar wel echt stukken minder. Maar meer hebben er dus last van.
Feline krijgt 7-8x per dag borstvoeding, overdag wel zowat altijd om de 3, max. 3.5 uur (nagenoeg komt ze dan ook zelf, dus altijd op verzoek). Ik probeer de laatste voeding zo tussen half 11 en half 12 te doen. Sinds een paar nachten laat ze er in de nacht wel eenmalig 5-6 uur tussen zitten, dus dan rond een uur of 4-5 komt ze weer en dan die ochtend weer rond een uur of 8. Ze slaapt in de nacht eigenlijk ook heel snel weer in dus we mogen niet klagen met een 3.5 week oude baby ?☺️ Qua slapen overdag heeft ze vaak dat ze tussen de ene 2 voedingen meteen weer slaapt, de andere keer is ze de hele tijd wakker. 

Even vraagje op wat voor maandverband zijn jullie overgegaan na het kraamverband? Ik gebruik nooit maandverband en moet vriendlief naar de winkel sturen, nog steeds niet zo mobiel.. 

Ik vond het kotex maandverband erg fijn. Ander maandverband vond ik echt nog te dun. Nu 3,5e week verder gebruik in in de nachten nog steeds kotex. Wel gewoon de witte variant. Niet de night versie.
Maar ik gebruik anders ook nooit maandverband, dus misschien weet iemand anders nog iets fijners.

Terug
Bovenaan