Baby’s geboren in september

Ik oefen soms met op de buik leggen, maar ook niet zoveel als zou moeten, kregen wij te horen van het consultatiebureau?. Hier ook een meisje wat het echt niet leuk vond omdat ze zo een buikpijn had van de gasvorming en krampen. Wel genoeg oefening voor het nekje omdat ik dr veel rechtop draag in de draagzak en soms ligt ze op mij te slapen op haar buik. Nu het weer iets beter gaat probeer ik het wel op te pakken op het speelkleed en dan met heel veel aanmoediging. Vind dat leren en ontwikkelen vooral leuk moet zijn hoor. Dus als ze het niet leuk vind stoppen we ook.
Oh ja voor de moeders die in het grote bad gaan met de baby's; zo een drijfmatje is echt ideaal. Amy ligt er heel ontspannen op te dobberen in bad?? 

Ik dacht dat het sprongetje voorbij was. Maar vannacht en vandaag weer zo aanhankelijk en huilerig. Weekje geleden had hij zijn handjes ontdekt. Hij zit nu heel geïnteresseerd naar zijn voetjes te kijken. Zo leuk!

Ik oefen bijna dagelijks met hem op het buikje te leggen, maar ik stop ook wanneer hij het niet meer leuk vindt. 

Liesforum en IrisK, wat fijn en heerlijk dat vele slapen!

LadyJ wat handig een drijfmatje. Welke heb je? Ik ga daar denk ik ook eens naar kijken.
Hier ook nog steeds een drama. Hopelijk komt het door het sprongetje en is het met een week weer wat beter in ieder geval. 

Ik wilde even met jullie delen dat meneer hier vandaag 4x een schoon pak heeft gehad! 1x na de douche, 2 x explosieve poepluier en nog een keer nat van plas! Dat is toch niet normaal meer ? pfff weer een dag hard werken hier. Gelukkig nog wel een dutje kunnen doen, maar niet meer buiten geweest. Telkens neem ik het me voor en dan gebeurt er weer iets waardoor al mijn energie weg is.. nou ja komt wel weer. Lief voor jezelf zijn ??

https://www.prenatal.nl/bad-en-verzorging/badderen/babybad-accessoires/doomoo-basics-drijvend-matras-72010.html
Deze Majom van Doomoo☝️?
Oh lekker hoor IrisK?. Hier gepoept in bad. En ook een rompertje vol. Maar wij klagen hier niet meer na alle darmpjes ellende. Hier wordt gedanst als er een lading poept komt Hahaha. Gaat echt een stuk beter sinds de osteopaat. Ze is nu niet meer een halve dag aan het persen. We hebben het zelfs niet eens door soms als ze nu poept. Terwijl het haar eerst urenlang pijn en moeite koste. Vorige nacht ging ook weer beter?

Ha ik ben weer even bij gelezen. Bij de meesten lijkt nu de darmpjes ellende voorbij, hier gelukkig ook! Fijn mama's!
Bij ons wordt er inmiddels ook door geslapen ? helaas nog niet op de voor ons gewenste tijden haha, van 21:00-05:00. Maar goed dat komt vanzelf. Ik sta nu iedere ochtend klaarwakker aan het bedje, wat een verschil toch wel zo'n lange ruk slapen!
Dat drijfmatje lijkt me geweldig. Ons meisje is alleen al 6 kilo nu (8 weken) dus dan denk ik snel kopen dan kunnen we het nog een paar weken gebruiken ?
Ze heeft wel echt duidelijk laat van het sprongetje. Al 5 dagen echt ontroostbaar aan het huilen en paar uur per dag, zo zielig. Dat vind ik wel zwaar soms ook hoop voor ons allemaal dat ze snel went aan de nieuwe situatie ?
Ik probeer ook iedere dag met buikligging te oefenen maar ze vindt het echt niks aan. Gaat wel steeds beter. Zo schattig om te zien dat als ik haar aanmoedig dat ze het wel harder probeert. Zo'n knalrood lachend koppie komt dan van het matje omhoog ?

Hebben jullie kleintjes ook een wat licht afgeplat hoofdje? Op het CB zeiden ze dat we haar gerust vaker op de buik mogen leggen. Maar ik denk niet dat die paar minuten per dag echt extra zoden aan de dijk zetten. Ze ligt trouwens ook redelijk wat tijd bij ons op de borst/buik en dan oefent ze ook met omhoog komen. Vlgns mij trekt het hoofdje straks wel weer bij als ze begint te rollen en het echt makkelijker wordt om op de buik te liggen.
Onze dame was vorige week op het CB 56,5e cm en 4750 gram. Ze begint nu rond 9 weken oud iets af te buigen qua gewicht naar de middellijn. Volgens CB mag dit eigenlijk vooral pas bij 4 maanden en zou ze nu nog veel meer 'haar' lijn moeten volgen. Ze belden zelfs zaterdag op met de vraag of we tussentijds een extra weegmomentje wilden inplannen. En of de flessen echt niet moeizaam gingen. Want als ze zo tevreden was (want dat is ze enorm) kon het ook zijn dat ze een 'tevreden hongerlijder' was.. Euh.. ?
Ze drinkt 5x per dag 120-130 cc gekolfde borstvoeding en is daar heel tevreden mee. We hebben wel eens meer geprobeerd maar dan gaf ze duidelijk aan dat ze niet meer wilde of gaf naderhand weer melk op. Overdag komt ze gemiddeld zelf rond de 3,5 uur, is tussentijds alert/tevreden/kraait/zoekt contact of slaapt en slaapt dus ook 's nachts door. En als je iets te laat bent met de fles gaat echt wel het alarm af. Dus we hoeven echt niet te zoeken naar hongersignalen. Merk dat ik beetje geprikkeld raak van deze kwestie.. Is allemaal goed bedoeld van het CB, maar had me sinds onze middelste dochter voorgenomen echt goed naar mijn intuitie te blijven luisteren en me niet gek te laten maken door het CB. De middelste kelderde rond 4 maanden op de curve (ook volledig op bv) en toen werd gezegd dat mijn melk misschien niet van voldoende kwaliteit was en advies deel te vervangen door kunstvoeding. Dat heb ik toen maar wel gedaan, terwijl mijn dochter ook enorm tevreden was. Nu vind ik dat erg jammer. Het CB nu vond dat van toen een beetje gek want 'eigen curve innemen bij 4 maanden was juist normaal' en borstvoeding bevat altijd genoeg voor de baby. Dat deed mijn dochter destijds ook, haar curve innemen, en ging van bovengemiddels gewicht naar ondergemiddeld gewicht en gespierde lange spijker ? die ze is, zit ze daar nog steeds. Waarom zou het niet kunnen zijn dat mijn jongste dat nu toch ook al beetje doet en laatste weken wat meer geinvesteerd heeft in haar lengte? 
Lang verhaal kort: ik heb me altijd voorgenomen te kijken naar mijn kind en me bij een eventuele 3e (die er nu is) nooit meer gek te laten maken door het CB. Daar zijn ze het geloof ik ook niet altijd met elkaar eens of er verandert elke paar jaar weer iets in visie. Toch irriteert me het nu wel een beetje.. ook al is het goed bedoeld. Zie toch duidelijk dat ze het heel fijn doet en ze is ook ietwat meer 'petit' qua bouw dan mijn andere 2.
Dan denk ik.. dit kan ook veel moeders heel onzeker maken! Vooral dat ze dan in het weekend nabellen.
Nou goed.. maar weer even afwachten.
LadyJ: fijn dat ze weer zo goed poept!
Minni: hopelijk zit ze gauw wat lekkerder in haar vel en is het sprongetje voorbij!

Wat vervelend Eefje. Het is inderdaad altijd maar net wie je treft bij het CB. Hoe fijn dat je een tevreden meisje hebt. Onze dochter zou aan 5 x 120-130 echt niet genoeg hebben ondanks dat ze dezelfde leeftijd hebben. Hier 6 flessen waarvan 2 165 en 4 135 haha. Maar elk kindje is gelukkig anders. Laat je niet gek maken en kijk vooral naar jullie kindje.

Terug
Bovenaan