Hebben jullie kleintjes ook een wat licht afgeplat hoofdje? Op het CB zeiden ze dat we haar gerust vaker op de buik mogen leggen. Maar ik denk niet dat die paar minuten per dag echt extra zoden aan de dijk zetten. Ze ligt trouwens ook redelijk wat tijd bij ons op de borst/buik en dan oefent ze ook met omhoog komen. Vlgns mij trekt het hoofdje straks wel weer bij als ze begint te rollen en het echt makkelijker wordt om op de buik te liggen.
Onze dame was vorige week op het CB 56,5e cm en 4750 gram. Ze begint nu rond 9 weken oud iets af te buigen qua gewicht naar de middellijn. Volgens CB mag dit eigenlijk vooral pas bij 4 maanden en zou ze nu nog veel meer 'haar' lijn moeten volgen. Ze belden zelfs zaterdag op met de vraag of we tussentijds een extra weegmomentje wilden inplannen. En of de flessen echt niet moeizaam gingen. Want als ze zo tevreden was (want dat is ze enorm) kon het ook zijn dat ze een 'tevreden hongerlijder' was.. Euh.. ?
Ze drinkt 5x per dag 120-130 cc gekolfde borstvoeding en is daar heel tevreden mee. We hebben wel eens meer geprobeerd maar dan gaf ze duidelijk aan dat ze niet meer wilde of gaf naderhand weer melk op. Overdag komt ze gemiddeld zelf rond de 3,5 uur, is tussentijds alert/tevreden/kraait/zoekt contact of slaapt en slaapt dus ook 's nachts door. En als je iets te laat bent met de fles gaat echt wel het alarm af. Dus we hoeven echt niet te zoeken naar hongersignalen. Merk dat ik beetje geprikkeld raak van deze kwestie.. Is allemaal goed bedoeld van het CB, maar had me sinds onze middelste dochter voorgenomen echt goed naar mijn intuitie te blijven luisteren en me niet gek te laten maken door het CB. De middelste kelderde rond 4 maanden op de curve (ook volledig op bv) en toen werd gezegd dat mijn melk misschien niet van voldoende kwaliteit was en advies deel te vervangen door kunstvoeding. Dat heb ik toen maar wel gedaan, terwijl mijn dochter ook enorm tevreden was. Nu vind ik dat erg jammer. Het CB nu vond dat van toen een beetje gek want 'eigen curve innemen bij 4 maanden was juist normaal' en borstvoeding bevat altijd genoeg voor de baby. Dat deed mijn dochter destijds ook, haar curve innemen, en ging van bovengemiddels gewicht naar ondergemiddeld gewicht en gespierde lange spijker ? die ze is, zit ze daar nog steeds. Waarom zou het niet kunnen zijn dat mijn jongste dat nu toch ook al beetje doet en laatste weken wat meer geinvesteerd heeft in haar lengte?
Lang verhaal kort: ik heb me altijd voorgenomen te kijken naar mijn kind en me bij een eventuele 3e (die er nu is) nooit meer gek te laten maken door het CB. Daar zijn ze het geloof ik ook niet altijd met elkaar eens of er verandert elke paar jaar weer iets in visie. Toch irriteert me het nu wel een beetje.. ook al is het goed bedoeld. Zie toch duidelijk dat ze het heel fijn doet en ze is ook ietwat meer 'petit' qua bouw dan mijn andere 2.
Dan denk ik.. dit kan ook veel moeders heel onzeker maken! Vooral dat ze dan in het weekend nabellen.
Nou goed.. maar weer even afwachten.
LadyJ: fijn dat ze weer zo goed poept!
Minni: hopelijk zit ze gauw wat lekkerder in haar vel en is het sprongetje voorbij!