Baby’s geboren in september

Haha zo leuk dat iedereen al over de volgende aan het nadenken is. Wij stiekem ook hoor, heb ook in m’n hoofd dat 2 jaar leeftijdsverschil wel leuk zou zijn. Dus eerst maar even wachten tot ze 1 is en even heel hard genieten. En hier ook idd een beetje de vrees dat we nooit nog zo een relaxte baby kunnen krijgen.
Ze heeft deze week al 3 nachten van 12 uur gemaakt, schaam me er haast voor om het te vertellen. Beetje medelijden met alle mama’s van nachtbrakers hier.
Geef 2 voedingen kunst en 3 gekolfde bv. Ben nu al benieuwd naar de eerste prakjes, ben wel van plan ze vers te maken. Had al ergens de tip gelezen om de gepureerde groente als ijsblokjes in te vriezen, heb je makkelijk kleine porties.

Majom ik voel met je mee hoor. Geen idee of er ooit een broertje of zusje voor Oscar komt. Als de tweede op hem zou lijken is dat qua gezondheid en slapen dan weet ik niet of ik dat nog een keer wil. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van mijn zoon, maar we zijn zo gesloopt. Mijn man en ik kunnen het amper opbrengen lief tegen elkaar te doen. We zijn echt kapot. 
Morgen brengen we Oscar een dagje naar mijn moeder en gaan mijn man en ik ergens lunchen. Dat kunnen we niet met de baby want hij slaapt niet in een stilstaande wagen. De stad in of boodschappen doen lukt ook niet. Sta je 2 minuten bij een schap te kijken, krijst hij de boel bij elkaar. Dus we zitten eigenlijk al 11 weken thuis, ik kan geen kant op.
In januari zou ik beginnen met werken, en hoewel het me fantastisch lijkt een paar uur niet in huis te hoeven zijn, ik werk in het onderwijs. Ik kan het niet maken om in mijn huidige staat voor de klas te gaan staan. Mijn directie heeft daardoor besloten dat ik voorlopig niet mag werken nog.
Gelukkig gaat hij wel per januari 1 dag naar de opvang. Dus daar kijk ik wel naar uit. Een dagje bijtanken. 
Maar verwacht mij dus nog maar niet op het forum met uitgerekend 2021 of 2022.

[quote quote=10268591]Bedankt voor het meedenken. Daar is ook al aan gedacht inderdaad. Hij is inmiddels wegens ook reflux bezig met zn 3de soort voeding. Dit gaat redelijk, dus wil daar ook niet te veel in switchen. Wat was bij jullie de reden dat er is gekeken naar koemelkeiwitallergie? Welke symptomen waren er? Fijn dat het voor jullie zoveel verschil maakt.[/quote]
Symptonen waren: vanaf de geboorte non-stop overstrekken,  erg ontevreden,  erg veel krampen tot op een gegeven moment de hele dag + krijsbuien, niet kunnen slapen(alleen al lopend in de draagzak),  wisselende stoelgang,  eczeem,  reflux klachten. 
CB wilde het toen afwachfen en ik werd gek dus gewoon pepti gekocht en gelijk verbetering! Geen moment spijt van gehad. 

[quote quote=10269453]Majom ik voel met je mee hoor. Geen idee of er ooit een broertje of zusje voor Oscar komt. Als de tweede op hem zou lijken is dat qua gezondheid en slapen dan weet ik niet of ik dat nog een keer wil. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van mijn zoon, maar we zijn zo gesloopt. Mijn man en ik kunnen het amper opbrengen lief tegen elkaar te doen. We zijn echt kapot. Morgen brengen we Oscar een dagje naar mijn moeder en gaan mijn man en ik ergens lunchen. Dat kunnen we niet met de baby want hij slaapt niet in een stilstaande wagen. De stad in of boodschappen doen lukt ook niet. Sta je 2 minuten bij een schap te kijken, krijst hij de boel bij elkaar. Dus we zitten eigenlijk al 11 weken thuis, ik kan geen kant op. In januari zou ik beginnen met werken, en hoewel het me fantastisch lijkt een paar uur niet in huis te hoeven zijn, ik werk in het onderwijs. Ik kan het niet maken om in mijn huidige staat voor de klas te gaan staan. Mijn directie heeft daardoor besloten dat ik voorlopig niet mag werken nog. Gelukkig gaat hij wel per januari 1 dag naar de opvang. Dus daar kijk ik wel naar uit. Een dagje bijtanken. Maar verwacht mij dus nog maar niet op het forum met uitgerekend 2021 of 2022.[/quote]
Het is maar een idee hoor, maar ik hoor veel moeders met huilbaby's over de Mamaroo! Het is even een investering,  maar als het werkt heb je wel eeven de handen vrij en met geluk slaapt hij er ook nog in!(is schommelstoel)

Ja bizar hè alweer bijna een groep op het forum die uitgerekend zal zijn in september. Onze opvolgers van het nieuwe jaar? 
Oh ik moet ook echt gaan beginnen met een voorraadje bv aanleggen. Iemand nog tips? Ik had van te voren bedacht om af te bouwen met bv als ik weer ga werken, maar eigenlijk gaat het wel lekker zo, dus ik wil toch even doorgaan zolang het zo goed gaat.
Ik heb denk nog wel volle bak hormonen hoor?. Eerst altijd rondbazuinen dat ik geen kinderen wilde en nu een soort moeke aan het worden die nu al aan de volgende denkt?. Werd laatst uitgelachen door mijn schoonmoeder: "haha ja hoor jij en een tweede"? nou lekker weer dan haha.
Ben qua timing ook onrustig omdat ik verminderd vruchtbaar ben, dus bij ons zou het zo maar langer kunnen duren. Maar wat iemand anders ook zei, ik wil ook graag eerst even alle aandacht voor nu en ons meisje hebben. 
Vind het wel echt heftig om te lezen van jullie prilgelukseptember en Majom. Zou idd kijken of jullie soms wat oppas kunnen regelen om even bij te tanken zelf of met vriend/man. Anders loop je helemaal leeg. Dat zijn zo wel hele pittige dagen... 
Net heb ik zelf ook ff een uur slaap gepakt na het eten. Laad daar echt van op en dan kan ik ook weer een stuk meer hebben. En mijn vriend en ik hebben ons laatst laten masseren ? hadden we verdiend vonden we. Over 3 weken komt mijn zusje bij ons logeren en wil voor Amy zorgen. Prima? dus dan gaan wij ook ff eruit.
Hoop dat je morgen ff lekker wat quality time hebt met je vriend prilgelukseptember. 
Ons meisje ligt lekker naast me te slapen in de co sleeper. De osteopaat lijkt er weer verbetering in gebracht te hebben ? 
Slaap lekker!

@Prilgelukseptember: als ik je verhaal lees dan begrijp ik heel goed dat je voorlopig nog niet aan een tweede denkt. Ik vind het echt rot om te lezen dat jullie zo gesloopt zijn. Hopelijk kun je morgen even genieten als jullie er samen op uit zijn. @Majom: voor jou hetzelfde. Hopelijk gaan jullie kleintjes ook binnenkort lekker doorslapen! 
@Mientjeeee: ik wil gaan afbouwen omdat ik alles kolf. Ik kolf zeg maar achter de voeding aan dus zodra Siem een fles heeft gehad (hij doet er ongeveer 15 minuten over om die op te drinken), moet ik vervolgens nog 15-20 minuten kolven voor de volgende voeding. Daarna kolf schoonmaken en zo gaat het ritueel 5-6x per dag. Dat houd ik niet meer zo lang vol (o.a. door weer te gaan werken), ook omdat ik altijd gebonden ben aan de kolf. Ik kan er niet even op uit met de baby want ik moet weer naar huis om te kolven. Als ik aan de borst had gevoed dan kan ik dat overal doen waardoor ik iets meer ademruimte had gehad maar helaas lukte dit niet goed. Ik heb gelukkig wel heel veel productie dus ik kan bijna een maand vooruit op wat er in de vriezer ligt.
@Eefje: fijn dat ook nummer 2 en 3 makkelijk kunnen zijn. Geeft hoop ;-). Mocht je je productie qua borstvoeding iets willen stimuleren, bij mij helpt rooibos thee en muisjes goed. Ik merk echt verbetering als ik flink thee drink en iedere ochtend ontbijt met die eeuwige blauw-witte muisjes.. Ik ga proberen zoveel mogelijk verse hapjes aan te bieden. Ik ben al begonnen met een beetje experimenteren en ga doen wat Anne Nas zei: in de ijsblokjesbakjes!

Prikgeluk en majom hier hetzelfde! 
Wij gaan vandaag maar weer de dokter bellen als goed is krijgen we nu een verwijzing naar de kinderarts. Eerst zag ik er tegen op dat ze 2 dagen moet opgenomen worden ter observatie maar ik breng er nu met alle liefde. Dood zware week gehad van de 4 dagen, maar 1 dag minder gebrul. Je kan het niet eens meer huilen noemen. Ik hou me nog groot tegen over iedereen maar je bent dood en dood op. Hier lijd de relatie er ook onder. Je lontje is zo kort. Ik vraag me al 7 van de 10 weken af wie er heeft bedacht dat de vrouw verlof opneemt met een krijsende baby.
Wat jij zegt prilgeluk. Gister moest ik echt boodschappen hebben maar ze huilde al continu in de wandelwagen nou dan durf je geen winkel in. Want welk kind huilt nou in de wagen? 
Je probeert maar dagelijks naar de te lachen maar dan vertel ik met een grote glimlach dat ee op deze manier geen broertjes of zusjes komen haha! 

Ohja en ik snap dat je om hulp moet vragen! Eergister 4-5 uurtjes heb ik er weg gebracht maar om dan familie met handen in het haar te zien is ook erg vervelend. Dan denk je toch ja ik heb ervoor gekozen dus ik moet er mee dealen. 
Zie hier ook niet echt zitten om te werken vooral mentaal niet omdat je zo gesloopt bent, maar tot nu toe nog de schijn hoog gehouden op het werk dat alles goed gaat. 

Terug
Bovenaan