Baby’s geboren in september

Lastig is dat he, dat ritme sturen. Hier ook een flinke kerel van 9 weken en inmiddels 63 cm ? als hij savonds redelijk vroeg al in een diepe slaap komt en ik hem wakker moet maken voor de bv komt hij juist vaker snachts.. nu laat ik hem maar gewoon slapen, en zelf vroeger naar bed ? het lukt mij niet om te sturen in zijn ritme helaas.. 
Gisteren was hij aan het eind van de dag erg onrustig. Veel slijm/ kwijl en geslik. Misschien misselijk? Hij spuugde ook wat meer. Hij had het duidelijk moeilijk. Zielig hoor en vermoeiend. Vandaag lijkt hij er geen last van te hebben. 
Sterkte aan de mama's met verdrietige baby's, jullie zijn goed bezig om het beste voor je kindje te vinden, ik hoop dat het jullie snel rust gaat bieden ?

Hier ook een meisje dat veel voeding wil hoor, ze is nog maar 9 weken en drinkt met gemak 150-180ml ‘s ochtends zelfs 200ml. Ze maakt wel nachten van 10-12 uur, dus dan vind ik het ook niet gek dat ze honger heeft.
Ze krijgt 3x gekolfde bv 200-180-180ml en 2x kunst 180/6. Er blijft wel regelmatig wat in de fles zitten 20-40ml, dus ze drinkt het niet allemaal. Maar veel flessen toch ook wel leeg.
Ze is ook wel heel hard aan het groeien, ben benieuwd wat ze de volgende keer bij cb zeggen. Tot nu toe zeiden ze dat het met bv normaal is dat ze de eerste tijd heel hard groeien. 

Denk dat ik het trucje heb uitgevonden. Op 6 flessen sliep ze de hele nacht door en op 5 dus de nacht erna niet meer. Als ze tussen 4-5 wakker wordt komt ze namelijk op 6 flessen. Toen ze gister om 04:00 wakker werd en ik haar buik hoorde rammelen wist ik genoeg. Flesjes gaan ophogen en vannacht doorgeslapen.
Vandaag dus 5 flessen aanbieden van 180+6 schepjes mij benieuwen wat ze op kan en of we weer het nachtje doorslapen. Maken de mama’s met doorslapers hun kindje wakker? Ik maak er nu tussen 07-07:30 wakker voor de fles en leg haar daarna weer in bed en slaapt ze verder. Maar of dit goed is en hoelaat ze andeds komt geen idee. Ik doe dit omdat ik een beetje ritme erin wil houden met de flessen.

Hé wat fijn Anemoontje!! ? Ik maak haar inderdaad om 07:00 uur wakker. Anders heb ik overdag niet genoeg tijd om er 5 voedingen in te krijgen en dan drinkt ze maar 4 keer (gevolg 03:00 wakker).
Maar bij mij blijft ze dan ook wakker tot 10:00 uur en gaat ze pas slapen na de volgende voeding. 
Dat zijn de leukste uurtjes van de dag vind ik, lekker uitgerust en wakker ? 

Minni! Leuk he sochtends dan zijn ze zo blij. Ik haal er 08:45 uit bed ongeveer dan wordt ze ook wel wakker en dan is ze super gezellig en rond 10:00 begint ze dan te piepen en doet ze een dutje tot de volgende fles.
van 07:00 tot 10:00 wakker zijn zou hier geen succes zijn. Uur en kwartier is de max:) 

Super Anemoontje dat het bij jou nu zo goed gaat. En heerlijk lijkt mij dat die uurtjes Minni. Hopelijk komt dat hier ook snel. Meneertje heeft volgens zichzelf ineens weer om de 3 uur mega honger. Lees na 2 a 2,5 uur na de fles brullen, maar drinkt vervolgens vaak maar 120. En dat terwijl hij 6 kilo is inmiddels. Snachts komt hij ook nog steeds 1x en is vervolgens tussen 6 en 7 weer wakker. Iemand tips hoe dit weer kunnen verbeteten? Misschien altijd boven gaan neerleggen voor zn slaap?
Het gaat wel ietsje beter met de Nexium. Hij kan overdag nu af en toe na de fles toch bij mij of soms in zn zitzak in slaap vallen. 
Hoe gaat het trouwens met de dames die alweer aan het werk zijn. Lukt het een beetje om jullie draai te vinden?

Ik ga denk ik ook maar richting de 5 flessen. Dan kom ik qua schema ook wat beter uit. Had dit drie weken geleden wel geprobeerd maar toen kwam Siem ineens weer in de nacht. Even aankijken hoe het nu gaat.
@ Majom: ik vind het echt pittig. Ik zit nu in mijn eerste week in een nieuwe baan en ik heb een vriend die ‘s avonds werkt of ‘s ochtends om 05:50 vertrekt. Dus ik ben of alleen in de ochtend of in de avond. Maar dit moet denk ik even wennen. Had gister wel echt een enorme baalbui inclusief veel tranen want Siem is ook snip verkouden en zat even niet goed in z’n vel. Kolven was geen doen dus alles liep uit. Diep diep diep respect voor alleenstaande moeders/vaders die dit iedere dag doen. Gelukkig bijna weekend en dus tijd om een beetje bij te komen ?

Anemoontje wat fijn dat jullie door hebben kunnen slapen! Onze zoon wordt eigenlijk altijd rond 7.00u zelf wakker. Vandaag om 8.00u maar halen we wel weer in (geef ik gewoon een aantal keer de fles een kwartiertje of zo eerder). Ik maak hem liever niet zelf wakker sochtends. Hier hetzelfde met Max 1u en 15 min wakker en dan weer naar bed. 

Vandaag al 2 slaapjes in z'n bed gedaan overdag. Blijft moeilijk maar het gaat steeds beter. Het vraagt wel veel doorzettingsvermogen en tijd van me haha maar goed... 
Ik heb volgende week nog vrij en dan de week erop een weekje werken. Ik krijg de kriebels als ik daaraan denk (qua stress wat je dan allemaal "moet" op een dag) ben zo bang dat het zo'n gerace wordt heel de dag. Gelukkig ga ik 3 dagen werken dus kunnen we de andere dagen genieten. Van de andere kant ook echt wel zin om weer wat anders te doen dan baby baby baby ? 

Terug
Bovenaan