Baby’s geboren in september

Anemoontje, ik maak haar niet wakker ‘s ochtends. Wacht tot ze zelf komt. Probeer haar schema nu wel een beetje te veranderen. Nacht was eerst van 22:00-10:00 en de afgelopen dagen telkens een kwartiertje eerder waardoor ik nu laatste voeding om 20:00 uur geef en dan wachten tot ze ‘s ochtends wakker wordt. Juffielies knap dat investeren in slaapjes in bed overdag, ben er ook aan begonnen deze week. Maar als ze dan na 2,5 uur nog geen kwartier dr oogjes dicht heeft gedaan wordt ik wel weer een beetje moedeloos haha.  Ze heeft de afgelopen twee maanden in een wiegje op onze kamer geslapen, probeer nu ook de overstap naar haar eigen kamertje te maken. Nu haar wiegje ook daarheen verplaatst, want in haar ledikantje lijkt ze telkens wakker te schrikken door de zee aan ruimte die ze daarin heeft. Iemand nog tips voor die overgang?

@Anne Nas: misschien babynestje in het ledikant leggen voor wat meer geborgenheid? (Als je die hebt hoor ?) of anders aankleedkussen. 
Hier dus ook aan het oefenen met slaapjes boven en idd best een investering. Maar goed ze heeft net 3kwartier boven geslapen? vanmorgen lekker uitgeslapen samen en daarna een slaapje van weer 3kwartier in de wandelwagen tijdens de hond uitlaten. Ik keur het goed? ik hou ook een uur/ 1.15 aan als wakker tijd. Nu slaapt ze nog even verder bij mij op de borst en dat is prima. Mama honger hoort er ook nog bij en heerlijk zo een kleintje nog slapend tegen je aan?
@Anemoontje wat fijn die verbetering!? Lijkt me echt een verademing als je de truc door begint te krijgen ?
@Majom ook fijn dat jij wat verbetering opmerkt met de medium? elk stapje de goede richting op, is er één. Hopelijk volgen er gauw meer. 
Ik durf nu eindelijk hardop uit te spreken dat hier toch wel sprake is van een onrustige baby. Vond dat toch best een drempel, ik zou het liefst tegen iedereen willen zeggen dat ik een voorbeeldig kind hebt en alles goed gaat. Bespaart je ook een hoop goedbedoelde tips, waar je niet altijd op zit te wachten?. Maar gisteravond lang gekletst met schoonzus en zwager en toch wel veel overeenkomsten met hun zoontje die ook heel lang onrustig is geweest. Was ook wel super fijn omdat we elkaar zo goed begrepen en hoe intens het is en dat je soms na uren lang troosten en niet kunnen leggen ook echt wel eens kortsluiting ervan krijgt. Delen is toch ook wel belangrijk. En alles staat natuurlijk los ervan dat ik zielsveel van mijn meisje hou, maar roze is onze wolk nou eenmaal niet.
Ben ook begonnen in het boek baby in een droom ritme. Wat heerlijk al die herkenning en ook uitleg waardoor ik weer dingen beter begrijp. Het is geschreven door een moeder met zelf 3 onrustige baby's. Vind ik altijd fijner lezen en dingen van aannemen dan iemand die alleen vanuit 'deskundigheid' schrijft. Ik kan het boek in ieder geval aanraden ?

Oké ik heb "het" gevonden denk ik bij onze zoon. Misschien hebben jullie er ook wat aan... Ik denk dat ik hem al die tijd te laat op bed heb gelegd overdag ? ik breng hem nu al 2 dagen bij het eerste gejengel (geen gehuil maar een zeurderig jengeltje) naar bed (ipv troosten, wiegen, speentje, knuffelen enz) en hij jengelt in bed dan nog zo'n 3 minuten en valt dan gewoon in slaap ?? soms even z'n speentje kwijt maar verder slaapt hij gewoon goed! Wellicht heeft er iemand hier iets aan! 

LadyJ wat goed van je dat je het uitspreekt. Hier ook een onrustige baby. Het is heel erg zwaar. Fijn dat je mensen in je omgeving hebt om mee te praten. 
Misschien is het boek Buskruit met muisjes ook iets voor je. Niet alleen een boek met tips voor een beter slapende baby o.i.d. maar sowieso lekker luchtig geschreven. Er wordt op een hele luchtige manier geschreven over zwangerschap maar ook baby's. Geschreven door 3 moeders met ook onrustige baby's. Ik kan hardop lachen als ik het boek lees, wellicht jij ook!

@Prilgelukseptember bedankt voor boeken tip! Daar hou ik van?
En grappig Juffielies en Anemoontje kreeg diezelfde tips van anderen en lees het nu ook terug idd. Wij gaan nu ook proberen om meer op de slaapsignalen te letten en dan gelijk naar bed brengen. Het is nu nog wel even zoeken want door de (over)vermoeidheid lijkt ze continu slaapsignalen af te geven. Maar mijn vriend en ik houden nu ook op papier even bij hoe onze dag er ongeveer uit ziet. Hopelijk helpt dat om ons meer inzicht te geven.
Vanmiddag met een andere kleine meid van mijn vriendin naar een babyspa geweest. Was een leuke ervaring. Ook massage technieken geleerd die bij kunnen dragen aan een ontspannen baby? was voor ons allebei een fijne ervaring en Amy viel daarna 3,5u in slaap?? 
Nou we gaan weer aan de slag met deze nieuwe handvaten?
En ja wel, vanmorgen werden mijn vriend en ik voor het eerst verrast met ook een grote glimlach van onze meid toen we haar uit bed haalde. Zie je wel, ergens zit er wel een zonnetje in Amy??

Hoi dames, fijn dat de kids beter slapen en/of jullie voor jezelf meer inzicht hebben! Sommige kindjes hebben ook wat meer tijd nodig om te landen in het leven buiten de buik.
Zelf heeft een goede reading mij op zijn tijd ook altijd veel geholpen. Zo ontdekte ik dat mijn middelste dochter 11 dagen na haar geboorte heel ziek is geworden (met zh opname) doordat zij zo overweldigd was door alle prikkels, gewoon alles in het leven (hoewel geboren in rustige omgeving en gezin) dat haar weerstand er op dat moment niet kon zijn. Ze had gewoon fysiek in het begin heel veel moeite met de overgang. Maar wil uiteraard hoe ik in het leven sta aan niemand opdringen he.. Vooral zelf voelen, ontdekken en je eigen waarheid volgen. Maar mocht je ervoor openstaan.. kan het je misschien iets brengen. Daarom deel ik het toch.
Hier een gezellige Sinterklaas gehad..! En dametje zie je echt met de dag ontwikkelen met het reiken en grijpen. Zojuist trof ik haar in de box met een luier op haar hoofd (gezicht nog vrij), die ze naast zich vandaan gepakt had (er ligt altijd een stapeltje aan de rand van de box). Was meer per ongeluk dan gericht, maar je ziet het wel veranderen en haar proberen en oefenen!
Ze is nu 13,5e week en ligt nog steeds in haar wiegje bij ons op de kamer. Vindt het nog wel gezellig en we horen elkaar niet in de nacht. Maar ga hier nu ook wat meer regelmaat in het slapen toepassen. Hoorde jullie er ook al wat over. Nu slaapt ze overdag nog veel in de box, maar ik ga haar nu bewuster wegleggen in haar ledikant op haar eigen kamertje. Ze wordt zich steeds bewuster dus voelt nu als het moment daar mee te beginnen.
Verder is het zo'n heerlijk lachebekkie.. De oudste kids vinden het ook fantastisch en zijn dolblij met hun zusje. Mijn man zou stiekem nog wel een vierde willen.. haha. Maar mijn leeftijd roept het nu echt een halt toe en het huis is te klein.. Nee, ik voel mij gezegend met 3 prachtige dochters. En ga nu actief ook weer eigen dingen oppakken. Ben alweer 3 weken aan het werk en naar mijn idee (en voelen) zijn mijn buikspieren gesloten en ga ik weer actiever sporten en o.a. het hardlopen weer oppakken. Laatst al eens even een proefrondje gedaan.
Ik had niet gedacht dat ik het weer zo leuk zou vinden zo'n kleintje en na 3 maanden is het gewoon weer net alsof het nooit anders is geweest! Maar nu ook weer wat me-time. Wel probeer ik het kolven nog even een poosje vol te houden.

Terug
Bovenaan