Hoi dames, fijn dat de kids beter slapen en/of jullie voor jezelf meer inzicht hebben! Sommige kindjes hebben ook wat meer tijd nodig om te landen in het leven buiten de buik.
Zelf heeft een goede reading mij op zijn tijd ook altijd veel geholpen. Zo ontdekte ik dat mijn middelste dochter 11 dagen na haar geboorte heel ziek is geworden (met zh opname) doordat zij zo overweldigd was door alle prikkels, gewoon alles in het leven (hoewel geboren in rustige omgeving en gezin) dat haar weerstand er op dat moment niet kon zijn. Ze had gewoon fysiek in het begin heel veel moeite met de overgang. Maar wil uiteraard hoe ik in het leven sta aan niemand opdringen he.. Vooral zelf voelen, ontdekken en je eigen waarheid volgen. Maar mocht je ervoor openstaan.. kan het je misschien iets brengen. Daarom deel ik het toch.
Hier een gezellige Sinterklaas gehad..! En dametje zie je echt met de dag ontwikkelen met het reiken en grijpen. Zojuist trof ik haar in de box met een luier op haar hoofd (gezicht nog vrij), die ze naast zich vandaan gepakt had (er ligt altijd een stapeltje aan de rand van de box). Was meer per ongeluk dan gericht, maar je ziet het wel veranderen en haar proberen en oefenen!
Ze is nu 13,5e week en ligt nog steeds in haar wiegje bij ons op de kamer. Vindt het nog wel gezellig en we horen elkaar niet in de nacht. Maar ga hier nu ook wat meer regelmaat in het slapen toepassen. Hoorde jullie er ook al wat over. Nu slaapt ze overdag nog veel in de box, maar ik ga haar nu bewuster wegleggen in haar ledikant op haar eigen kamertje. Ze wordt zich steeds bewuster dus voelt nu als het moment daar mee te beginnen.
Verder is het zo'n heerlijk lachebekkie.. De oudste kids vinden het ook fantastisch en zijn dolblij met hun zusje. Mijn man zou stiekem nog wel een vierde willen.. haha. Maar mijn leeftijd roept het nu echt een halt toe en het huis is te klein.. Nee, ik voel mij gezegend met 3 prachtige dochters. En ga nu actief ook weer eigen dingen oppakken. Ben alweer 3 weken aan het werk en naar mijn idee (en voelen) zijn mijn buikspieren gesloten en ga ik weer actiever sporten en o.a. het hardlopen weer oppakken. Laatst al eens even een proefrondje gedaan.
Ik had niet gedacht dat ik het weer zo leuk zou vinden zo'n kleintje en na 3 maanden is het gewoon weer net alsof het nooit anders is geweest! Maar nu ook weer wat me-time. Wel probeer ik het kolven nog even een poosje vol te houden.