Baby’s geboren in september

Hoe ging het onderzoek Anemoontje? Wat een heerlijke nacht hebben jullie gemaakt?
Juffielies alweer uit de piek van de sprong? Echt naar zo een huildag? staat ons nog te wachten? Hopelijk merken we er niet zoveel van.
Wij hebben gister een top ritme en regelmaat dag gehad. 3 goede slaapjes.. de middagslaap zelfs 3,5uur! Wordt er een druk gezelliger op voor iedereen hier? papa en mama ook weer even tijd voor andere dingen. En een blije uitgeruste baby.
Vanmorgen naar het consultatiebureau geweest. Vond Amy erg onrustig na het drinken aan de borst en plasluiers namen af. Dus ff een extra weegmoment gedaan. En ze was maar 80 gram aangekomen de afgelopen 3,5 week. Haar eigen lijn buigt nu flink af. Wel binnen de groene lijnen nog gelukkig ? dus nu extra aanleggen en productie hopelijk een goede boost geven. Overigens las en hoorde ik ook dat je met bv ergens een keer een dip krijgt. Dus het is niet gelijk mega verontrustend, maar wel iets waar even meer aandacht naar uit moet gaan

Bedankt Gebruiker....533, het gaat hier ju eigenlijk best goed. Soms is wegleggen nog lastig maar bij mij slaapt hij nu soms wel 2 a 2,5 uur achter elkaar. Wat is dat heerlijk zeg! Morgen weer naar de manuele therapie, ben benieuwd of dat nu ook wat langer effect heeft nu hij zelf minder verkrampt. Vannacht ook wakker geworden en toen ik bij die wieg kwam niet meer huilen en ook op het aankleedkussen daarna geen gehuil maar een mannetje dat tevreden keek?
Ik lees alweer veel over de volgende sprong. Nu al geen zin in haha. Hij is nu 10 weken, vanaf uitgerekende datum 11 weken. Hopelijk valt het mee. Op 20 december staat de eerst vaccinatie gepland. Gelukkig is vriendlief ook vrij en hebben we daarna nog 2 weken samen vakantie, voor we allebei weer beginnen met werk.

De kinderarts was tevreden en ze is goedgekeurd. Arts was het eens met de verborgen reflux en ik heb vervolgmedicijnen gekregen (nexium). Ze vond het best gezellig daar en was heel zoet. In een kleine 4 weken een kilo aangekomen, jeetje! Waar blijft mn kleine baby! 
Majom: wat is het voordeel van pure JBMP? Want dat kon de kinderarts niet beantwoorden eigenlijk. 
LadyJ vervelend van je productie wellicht! Veel aanleggen schijnt wel te helpen.

Wat fijn Anemoontje! En ook voor jou Majom, klinkt goed!
Wij zijn hier begonnen met sprong 4 en die merk ik meer dan de vorige sprongetjes. Hij is wat onrustiger dan normaal maar over het algemeen nog steeds een tevreden en blije baby. Inmiddels over op 5x 180 flessen en ook dat lijkt goed te gaan. De ontwikkeling gaat nu wel super rap zeg, heel veel dingen vast willen pakken en hij wil nu ook zijn eigen fles vasthouden (wat alleen lukt als 'ie bijna leeg is ;-)). Rollen etc. is hier nog niet zo aan de orde, hij vindt het op zijn buik nog steeds niet heel leuk. 
Waar ik wel tegenaan loop zijn de avonden. Siem gaat pas slapen na de laatste fles (nu rond 22:30 uur). Hij vecht vanaf 21:00 uur echt tegen de slaap maar ik kan hem niet weg leggen. Soms valt hij wel eens eventjes in slaap in de woonkamer (hij geeft het dan op) maar dat is meestal een half uurtje. Heeft iemand nog een tip dat hij lekker rond 20:00 uur naar bed gaat en dat ik hem daarna wakker maak voor de laatste fles? Geen ramp als het zo blijft hoor maar ik heb het idee dat hij er zelf niet blij mee is..

Wij doen hier vaak na de fles van 18;30/1900 haar lekker naar bed soms wat gejammer maar slaapt vaak na 15 minuutjes wel en dan wakker maken voor de laatste fles. We doen dit al wel sinds ze een week of 6 is en dit werkt voor haar goed 

Anemoontje We gebruikten Nutriton van Nutrilon. Hier zit alleen maar 35% johannesbroodpitmeel in en verder allemaal toegevoegde hulpstoffen. Hij kreeg hiervan veel meer krampjes enz en vindt het ook zonde dat er van alles in zit wat niet nodig is. We zijn nu over op de johannesbroodpitmeel van Tammi. Dat is 100% johannesbroodpitmeel. Gelijk geen krampen meer. Fijn dat het verder nu zo goed gaat met jullie!
MariekeSep Hier gaat hij rond 19 uur naar boven. De fles krijgt hij dan ook boven en vervolgens ons slaapritueel. Hij krijgt zn puckababy aan. Ik zing een slaapliedje voor hem (altijd dezelfde). En daarna zet ik een ander slaapmuziekje voor hem op. Op youtube staan ook instrumentale slaapliedjes die bij ons goed zn werk doen. En dan vooral die waarbij je een slapende baby ziet die op zn buik ligt. Mijn hoofd tegen zijn hoofd helpt hier ook of mn hand over zn oogjes. O ja en tussen zn oogjes bij zn neusje heen en weer wrijven met een vinger.

Ik ga mij er morgen eens in verdiepen majom. Geef je daar ook minder van? 
Mariekesep hier hetzelfde probleem alleen onze laatste fles is rond 21:45. Maar savonds bleef ze zo onrustig dat we de hele avond rondjes liepen wat ik na 11 weken wel zat begon te raken.
Nu voor de 3e dag oprij 19:00 aan het oefenen met hetzelfde ritueel als we 21:45 deden. Het is vaak een half uurtje stoeien met weer naar boven etc en dan valt ze in slaap. Ik hoop als we doorzetten dat het steeds beter wordt. Het geeft wel al meer rust voor ons en uiteindelijk ook voor haar zelf want ze bleef denk ik wakker in de avond door de prikkels van ons/licht/televisie etc. Wij laten haar trouwens niet huilen. Bewuste keuze, omdat we weten dat ze niet opgeeft en uiteindelijk in slaap valt. Plus we willen dat ze vertrouwen in ins houdt. Dus we troosten haar altijd opdezelfde manier. 

Anemoontje je hoeft daar inderdaad minder van te gebruiken. Ik gebruikte voor een fles Pepti (heel dun) 2 schepjes Nutriton voor 150+5. Nu gebruik ik 3/4 schepje pure johannesbroodpitmeel. Er staat op het etiket ook wel een richtlijn voor normale voeding. Ik geloof dat dat 1/4 per 100ml is.

Terug
Bovenaan