Baby’s geboren in september

Misschien voor iedereen die struggelt met de laatste voeding of een wakkere baby een idee om niet wakker te maken voor die voeding. CB gaf mij in week 4 die tip, gelijk toegepast en ze gaf daarna zelf wel aan wanneer ze honger had. We legde haar altijd rond 20/21 uur in bed na de voeding en slaapjes overdag in nestje/box. Sindsdien kwam ze steeds later van 2 uur, half 4, 6 uur en nu zelfs 7/7.30 uur. Geen idee of het voor elk kind zo werkt maar het advies van hun werkte iig wel bij ons.

Gebruiker, ik zou naar de huisarts gaan en even zijn oortjes controleren...mijn zoontje was met 7 weken ook onrustig en schudden met zijn hoofdje...hij had toen koorts en bleek een dubbele oorontsteking te hebben...zou dat gewoon even uitsluiten...verder geen idee wat het anders kan zijn? Sprongetje? 

Minni wij gaan heel burgerlijk naar centerparcs dit weekend. Althans dat hoop ik... manlief ligt met koorts op bed. Hoop dat hij snel op knapt..
Vandaag even op werk geweest en kwam met hoofdpijn terug haha jeetje wat wennen weer.. van alles onthouden en moeten, dat is voor mij bijna 6 maanden geleden ? heftig! Toen ik thuis kwam na 3 uurtjes vertelde m'n schoonmoeder die op kwam passen dat de kleine helemaal niet moe was en dus niet geslapen had ? Hele avond mopperend en moe kind gehad. Hou m'n hart vast voor volgende week als ze op gaan passen ? merk dat ik het toch lastig vind, loslaten.. nou ja wat niet weet wat niet deert denk ik maar, ben er gelukkig niet bij als ik op werk ben ?

Zo herkenbaar juffielies. Ik begin in januari meg werken, maar de contacten zijn er alweer om dingen te regelen wat mij dus al onrust geeft! Het idee opa’s oma’s en kinderdagverblijf ook. Eind december ga ik haar ritme opschrijven met voedingen en slaapjes en ritueeltje hopelijk lukt het hun zich hier aan te houden, maar zoals jij zegt loslaten is het beste! 
Nog een vraagje: vanaf 4 maanden kunnen ze er aan wennen dat ze bij je in slaap vallen. Nu geven wij haar savonds de fles ingebakerd al en dan moet ze boeren vanwege reflux wel 20 minuten omhoog maar jullie raden het al. Ze ligt dan al te slapen in die 20 minuten en we leggen haar dan zo weg. Hoe kunnen we dit anders aanpakken? 

Anemoontje misschien kun je haar na de fles inbakeren? Dat inbakeren moet je sowieso binnenkort afbouwen toch? Ik weer niet precies wat de richtlijnen zijn, ons mannetje pikt de doeken en de pacco niet haha.

Ha dames,
Anemoontje geen ervaring met inbakeren.. Hier valt ons meisje ook na de laatste fles in slaap op de borst. Weet niet meer zo goed hoe we dat eerder deden, want idd na een maand of vier beginnen ze dingen door te krijgen/te wennen. Maar of je een kind dan perse wakker moet wegleggen om haar niet te verwennen met bij jou in slaap vallen? Ik ga nu zelf eerst het schema een uur naar voren halen zodat ze om 20:00u de laatste fles heeft en daarna naar bed kan. Op dat schema zat ik ook met de oudsten toen ze met de hapjes ed begonnen en dan op gegeven moment gaat de laatste fles eraf en dan rond 19:00/19:30u naar bed. Dus ga daar nu wat naar toe werken. Samen met overdag in haar ledikantje slapen op haar eigen kamer.
Juffielies: Oeh lekker naar Centerparcs.. Gewoon er even lekker uit en gezellig zwemmen! Hebben wij gedaan met 6 weken en laatst een familiedagje alleen zwemmen. Prima met zo'n kleintje! In sommige parken kun je een wipstoeltje vragen bij de infodesk in het zwembad zelf (zou je kunnen checken en anders evt zelf een wipstoeltje meenemen). Ook staan er boxen.
Zelf net weer terug van het CB. Nou, onze dame groeit netjes. Ze volgt qua lengte en gewicht nu het lijntje onder het gemiddelde. Dus was niets aan de hand met 2 maanden toen ze ging afbuigen. Het blijkt nu gewoon echt dat ze toen haar curve/lijntje heeft gepakt (wat bij borstvoeding normaliter pas bij 4 maanden zou gebeuren). Dus is je kind tevreden.. niet te snel 'paniek' hoor.. bij het CB. Ons meisje is lekker eigenwijs, net als wij. Wij volgen ook niet de standaard van anderen.. haha. Krijg je wel schoonmoeders met een hoge bloeddruk van.. ? Vorige week aanvaring. Maar goed.. is nu eenmaal een heel negatief persoon die zich niet kan neerleggen bij het feit dat anderen soms dingen anders doen dan zij. 
Verder alles goed..! En kan me voorstellen dat het even een overgang is naar kdv en oppas e.d... maar meestal komt alles goed en zul je ook weer plezier halen uit tijd voor jezelf en contact met collega's! En op een kdv doen ze ook hele leuke dingen met je kind! 

Oh ja LadyJ, lukt het met de borstvoeding te boosten? En kon het zijn dat ze ook daarom wat onrustig was, dat ze toch iets minder heeft gehad tijdelijk? Hopelijk krijg je de productie weer extra op gang! Ik moet ook even boosten omdat ons meisje nu meer drinkt en ik qua voeding daar nog niet ben (daarom 1 flesje kv per dag), maar het extra kolven lukt me haast niet qua tijd. Toch ook maar even alles uit de kast om dat wel te doen.

Terug
Bovenaan