Baby’s geboren in september

Anemoontje fijn dat je vervolg medicatie hebt gekregen. Super dat het daar zo goed op gaat! 
Majom ook bij jou fijn dat het wat beter gaat, heerlijk die blokken slaap! 
ladyj vervelend van je productie. Een lactatiedeskundige kan je vast helpen.
mariekesep hier was het een paar weken geleden precies zo. Hij vocht echt tegen zijn slaap. Zijn hem toen standaard na zijn fles om 19.00u op bed gaan leggen. De ene keer ging hij meteen slapen. De andere keer nog een paar keer naar boven voor zijn speen of om hem te troosten. Als het niet gaat haalden we hem even uit zijn bedje en proberen het 5 min later nog eens. Dit gaat goed! Gewoon gaan doen dus. Nu een enkele keer dat het lastig gaat (bijv als we visite hebben oid dan wil hij er graag bij zijn), maar 9 van de 10 keer lukt het meteen. Gewenning denk ik :)

hier lijkt de piek van sprong 3 weer te zijn geweest. Weer een rustiger mannetje terug en er word weer gelachen. Gelukkig maar. Slaapjes gaan steeds beter overdag, wel iedere keer maar hazenslaapjes maar ach hij slaapt snachts heel goed dus misschien overdag wat minder nodig. Ga morgen na het werk om weer even erin te komen, volgende week weer beginnen. Gelukkig gaan we dit weekend nog lekker een weekendje eweg met z'n drieën! Zin in! 

Voor de mama's die hun kindje ook om 1900 uur op bed leggen en in de avond wakker maken voor een laatste voeding. Wordt er bij jullie na die voeding doorgeslapen tot 07.00? Zo ja, hoe ziet de rest van de dag eruit qua slapen?
Wij hebben hier namelijk een ontzettend slaapkopje, vooral overdag. Ik laat hem bewust niet door zijn voedingsmomenten heen slapen dus ik voed volgens schema en hij gaat slapen als hij zelf moe is. Hij geeft duidelijk signalen en hij doet al zijn slaapjes in zijn bed, zonder tranen. Dus dat gaat echt fantastisch.
Om 19.00 uur brengen we hem naar bed, dit is duidelijk zijn natuurlijke bedtijd. Waar hij overdag na 1,5 of 2 uur wel wakker wordt, komt hij in de avond in zijn diepe slaap. We maken hem wakker om 22.00 of 23.00 (beide een tijdje geprobeerd) voor een fles en dan slaapt hij meteen verder. Om 05.00 uur begint hij te huilen in zijn slaap. Laten huilen, speentje geven, voeding aanbieden, bij je nemen. niets helpt, hij huilt in zijn slaap verder. Het is ook niet echt huilen maar meer jammeren. 
Overdag meer wakker houden lijkt niet te lukken. Als ik toegeef aan zijn slaap heb ik een tevreden kind. Als ik hem wakker hou is hij chagrijnig en huilerig. 
Zijn wakkertijd is max 75 minuten. Dan moeten we hem echt naar bed brengen om geen oververmoeide baby te krijgen. Hij slaapt dan vrijwel altijd tot zijn volgende voeding. 
Hij slaapt dus echt veel overdag maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen om de nacht beter te krijgen. We willen nu wel eens langer slapen dan tot 05.00. Want ook al jammert hij in zijn slaap, de rest van het huis wordt er wel wakker van. 

Anemoontje fijn dat je kindje zo lekker rustig was bij de arts, da's toch prettig. En een kilo aangekomen, hier ook al een beetje een Boeddha, wat gaat het snel hè. 
Majom lekker bezig hoor, fijn dat het weer ietsje beter gaat. ?
Prilgeluk het is ook lastig en ieder kind is zo anders. Ik heb die van mij nog niet wakker gemaakt voor een voeding (nu alleen 's ochtends maar meestal wordt ze zelf wakker). Zij ging doorslapen vanaf het begin van de avond, van 19:00, eerst tot 02:00, en toen steeds een uurtje later wakker. Misschien werkt dat bij jullie ook? Het lijkt erop dat je al heel veel geprobeerd hebt en ik snap dat je gefrustreerd ben, ik gun jullie ook een langer nachtje! Gelukkig slaapt hij overdag wel goed.
Mariekesep kan me ook voorstellen dat jij een beetje je avonden terug wil, in combinatie met werk en alleen thuis zijn, lijkt me pittig. Bevalt je nieuwe baan goed? Het enige dat ik me kan bedenken is, zou het kunnen dat hij nu stiekem al oververmoeid raakt? Misschien nog eerder/sneller naar bed?
LadyJ vervelend van die borstvoeding! Hoewel ik van een aantal vriendinnen ook heb gehoord dat het met 3 maanden terugliep. Misschien met het 3e sprongetje binnenkort bij jou ook weer een paar regeldagen? Ik heb inmiddels de borstvoeding volledig afgebouwd dus helaas geen tips. 
Juffielies spannend weer terug naar het werk. Goed idee om eerst even een dagje te doen en een nog beter idee om een weekendje weg te gaan! Wat gaan jullie doen (ik zoek zelf ook nog iets wat leuk is met zo'n kleine)?
Ons meisje heeft wel erg veel last van sprong 3 nog. Alles staat weer op zijn kop, hele schema werkt niet meer en veeeel uren huilen in de middag. Denk je het net te begrijpen en werkt niets meer ? Ik kan mijn arm bijna niet meer optillen van al het wiegen van de afgelopen dagen, haha. Ach ja, goed voor de spierkracht. Ik wil weer gaan beginnen met krachttraining maar dit is voorlopig ook nog prima ? Voelde vanmorgen aan mijn rechte buikspieren en er zit nog een halve cm tussen, nog even geduld hebben.. 

Hier word ze zelf vaak wakker rond 0700 dan krijgt ze de fles en is ze vaak nog even halfuurtje 3 kwartier wakker dan gaat ze na bed en slaapt ze vaak een 1/1.5 uur dan is is ze wakker tot de fles van 11 vaak doet ze dan een hazenslaapje in de box en vaak tussen 12/13 uur gaat ze weer naar bed hoelang ze dan slaapt is verschillend dan de fles van 1500 en vaak slaapt ze dan rond 1700 nog even in de box en dan de fles van 1900 daarna na bed maken we haar wakker voor de laatste fles en dan slaapt ze sinds een week door maar vaak wel snachts speentje geven 

Prikgeluk:
herkenbaar! Wij zijn ook begonnen met 19:00 naar bed en dan rond 21:45 nog een voeding. Ze komt dan tussen 03:30 en 06:00 weer. Ik geef er dan een kleine voeding dat ze het red tot 07:00 en dan begint standaard de dag. Dat vraagt soms wel discipline! Maar ik hoop uiteindelijk voor een goed doel want zo blijf je wel je ritme houden. Ik leg er wel tot 07:00 altijd terug in bed. 
Hier ook een max wakkertijd van 60-75 minuten. Dus ja ook hier wordt veel geslapen! Maar ik durf daar ook niks aan te doen want anders is ze niet te genieten. Liever dan overdag een tevreden baby. 

[quote quote=10272703]Wat fijn Anemoontje! En ook voor jou Majom, klinkt goed! Wij zijn hier begonnen met sprong 4 en die merk ik meer dan de vorige sprongetjes. Hij is wat onrustiger dan normaal maar over het algemeen nog steeds een tevreden en blije baby. Inmiddels over op 5x 180 flessen en ook dat lijkt goed te gaan. De ontwikkeling gaat nu wel super rap zeg, heel veel dingen vast willen pakken en hij wil nu ook zijn eigen fles vasthouden (wat alleen lukt als ‘ie bijna leeg is ;-)). Rollen etc. is hier nog niet zo aan de orde, hij vindt het op zijn buik nog steeds niet heel leuk. Waar ik wel tegenaan loop zijn de avonden. Siem gaat pas slapen na de laatste fles (nu rond 22:30 uur). Hij vecht vanaf 21:00 uur echt tegen de slaap maar ik kan hem niet weg leggen. Soms valt hij wel eens eventjes in slaap in de woonkamer (hij geeft het dan op) maar dat is meestal een half uurtje. Heeft iemand nog een tip dat hij lekker rond 20:00 uur naar bed gaat en dat ik hem daarna wakker maak voor de laatste fles? Geen ramp als het zo blijft hoor maar ik heb het idee dat hij er zelf niet blij mee is..[/quote]
Ik zou proberen standaar ritueeltje te doen en rond 19 u op bed te doen. De fles rond 6u half 7 en dan nog nachtvoeding rond 22u. Natuurlijke bedtijd van babys ligt tussen 18 u en 20u las ik. Misschien is hij dan om 20u te geprikkeld om te slapen

Iemand een idee wat het kan zijn?
Sinds 2 dagen is ons zoontje van 13 weken iedere nacht vanaf 2u(nachtvoeding) onrustig. Hij is tijdje stil na de speen, maar gaat vervolgens ieder uur paar keer huilen(slaapt dan nog wel). Hij trekt zijn beentjes op en schud met zijn hoofd (ligt op de zij). Ook laag hij windjes. Krampjes? Hij heeft sinds een week af en aan lichte verhoging en wat rode puntjes op romp en in het gezicht. Hij krijgt al dieetvoeding (Nutramigen). Iemand waarbij dit herkenbaar is?? Of iets wat we nog kunnen doen. Vannacht speen gegevsn, verschoond, eten gegeven, kruikje, maar onrust bleef...

Anemoontje we zetten hier inderdaad de wekker ook om 07.00 uur zodat we iedere dag in ieder geval in hetzelfde voedingsritme zitten. Alleen als hij om 05.00 uur gaat huilen, dan helpt het niet om hem eten te geven. Daarmee maken we hem juist wakker. Dus daarom laten we hem soms maar huilen, omdat hij er dan zelf tenminste niet wakker van wordt. Al gaat het wel heel erg tegen mijn gevoel in. Maar als ik hem oppak en daardoor wakker maak gaat hij alleen maar harder huilen.
Misschien ook de avondvoeding maar vervroegen. We geven hem nu pas om 23.00 uur. We hebben het geprobeerd om 22.00 uur, 23.00 uur en 00.00 uur, Maar hij is altijd om 05.00 uur aan het jammeren.

Terug
Bovenaan