Baby’s geboren mei / juni 2019

Alweer zo lang geleden dat ik hier iets geschreven. Wat zijn sommige baby's bij jullie al ver zeg! Tijn ligt op zijn buik rolt een beetje en duwt zichzelf alleen nog maar achteruit. Hier zijn de nachten ook nog altijd gebroken en geef nog borstvoedinv. Hoe slapen ze bij jullie? 
Wittechocolade, ben 4 jaar thuisblijf moeder geweest en net paar maandjes begonnen met werken. Aan de ene kant heel fijn om zo dicht bij je kinderen te zijn maar je wereldje word wel heel klein. Ik merk dat ik een betere moeder ben sinds ik werk omdat ik er soms even uit bed. Werk wel maar 14 uur en in de zorg maar voor mij meer dan genoeg. De oudste wou eigenlijk niet dat ik begon met werken want hij vond het zo fijn dat mama altijd thuis is maar ik vond het wel heel pittig. Je moet uiteindelijk echt doen waar jij je goed bij voelt! En niet luisteren naar andere want thuisblijf moeder zijn word ondergewaardeerd en is hard werken en ook nog eens onbetaald.
Heb de nuna rebl gehad die is draaibaar en echt heel fijn, wel poepie duur. Die verkocht ivm ruimte gebrek voor 3 stoeltjes en nu de maxi cosi tobi. 

@zwangeryes mijn dochter drinkt borstvoeding uit de difrax fles met speen m, al wel een paar maanden. De s ging echt te langzaam. Trouwens op advies van het kdv, we hadden er zelf niet echt aan gedacht.
Ze krijgt nog 3 x borstvoeding, s ochtends aan de borst, s middags meestal fles van 180 en ‘s avonds weer aan de borst. Dan slaapt ze meestal de nacht door.
ze eet verder redelijk goed en drinkt ook wel graag lauwe thee uit haar beker. Als ik het zo lees krijgt ze iets minder melk dan de andere baby’s hier, maar ze is wel tevreden zo.

@Zwanger yes: wij zijn al enige tijd overgestapt naar speen type 2. Dat was voor Aaron even wennen in het begin maar hij heeft het heel snel opgepakt en de opvang is heel blij dat ze nu niet meer úren over een fles doen met hem :'). Speen 3 lijkt me niet nodig inderdaad. Ik zie niet in waarom je met bv andere spenen moet blijven gebruiken dan met kv... maar misschien is dat onwetendheid.

Kleine man krijgt 2 flessen mee naar de opvang (2x 150ml) en drinkt met de lunch en het avondeten wat slokjes water. Verder zitten we gewoon nog steeds heel steady op 6 borstvoedingen :') We waren een tijdje terug van 7 naar 5 gegaan omdat ik er één af had (ivm vast voedsel) en hij ineens ging doorslapen. Maar hij slaapt niet meer door (dat was een schijnbeweging denk ik) en komt 's nachts gewoon nog voor melk of troost of een knuffel. Zit nu ook in een sprongetje volgens mij dus sowieso rommelig 's nachts.

cb had gezegd dat 5 à 6 bv op een dag nu gewoon nog normaal zijn en dat ze rond een jaar op ongeveer 3 'moesten' zitten. We'll see. Geen idee of dat gaat lukken. Ik zou al blij zijn als we die nachtvoeding weer kunnen skippen. 

Hier overdag ook 4 voedingen en 's nachts 2, dus ook gewoon 6 ;p. Er is wel eindelijk weer een nachtvoeding af. Meneer eet genoeg verder, 2 broodjes, 2 stuks fruit en 200 tot 400 gram avondeten. Dus honger kan het haast niet zijn. Verder bij de eetmomenten ook gewoon water 
Toch maar eens de volgende speen geven dus! Maakt dan vast niet zo veel uit. Ik heb er nog wel een liggen een maat groter dus even kijken wat hij daarmee doet :) bedankt!

Zwanger Yess en Veraa; ben wel blij jullie verhalen te lezen, want begon een beetje te twijfelen aan mezelf en de 6 a7 voedingen per dag.. Mijn dochter (half juni) eet nog niet heel steady andere dingen, ondanks dat ik het elke dag aanbiedt. Soms gaat er zo 100gr fruit in, soms een hapje banaan en verder niets. ‘s Avonds hetzelfde. Potjes gingen een tijdje iets beter, soms in een keer hele van 200gr, maar nadat ze ziek is geweest, mag ik blij zijn met 100-150. a vaak kook ik nu een aardappeltje en bijv. een ei en meng ik dat met een beetje uit een potje. Avondeten vindt ze wel lekker; maar is gewoon snel ‘klaar’. ‘s nachts ook nog steeds twee voedingen en mevrouw heeft in de week dat ze ziek was ook geleerd om als een malle buik schuivend door het huis te gaan, heb het idee dat ze nu ‘afvalt’. Maak me helemaal geen zorgen, want ze is dik zat, super vrolijk en poept en plast goed, maar als ze ‘s nachts tiet wilt, krijgt ze die dus ook gewoon. 
Vraagje: ze gaat dit weekend voor het eerst uit logeren en meteen 2 nachtjes. Omdat er niet tegenaan te kolven valt, krijgt ze kv mee naar mijn ouders. Moet ik daarmee gewoon de tijden van BV aanhouden? Het is alleen voor deze drie dagen, erna gaan we weer terug naar BV. Ze krijgt dan wel teveel kv, maar is dat erg? Overigens gebruiken wij een avent maat 2, op aanraden van kdv

Hoi Gebruiker...602. Voor wat betreft jouw vraag. Het lijkt mij niet dat het een probleem is. Want als ze niet meer wil stopt ze wel met drinken. Wel een vraag die mij opdoemt... heeft ze al eerder kv gehad? Want ik begreep dat als kindjes alleen bv gewend zijn dat ze best misselijk kunnen worden van volledig kv-flesje. En dat het geven van kv moet worden opgebouwd (elke keer mengen met wat bv en dan de bv afbouwen net zolang het totaal een kv flesje wordt). Is nu misschien wat laat maar wellicht iets om over na te denken. Heb je niet wat bv in de vriezer liggen wat je kan meegeven? Anders misschien vandaag toch het kolven wat opschroeven om nog een beetje voorraad op te bouwen wat je me kunt geven?

Vraag vanuit mijn kant. Onze bink is afgelopen weekend koortsig geweest en moest overgeven. Oke kan gebeuren. Maandag weer in orde. Maar eet eigenlijk niet zo super sindsdien. Niet erg vind ik want komt wel weer goed. Maar is ook de hele week al huilerig op de opvang. Zo kennen ze hem niet. Vandaag ook eerder opgehaald omdat hij zo verdrietig was en niet lekker. Maar hij zag mij en klaarde op. Ik verdween even uit z'n zicht en hij begon te krijsen. En nu thuis ligt ie onwijs blij en lief te spelen in de box. Niks huilerigs aan. Kortom, ik denk dat wij de fase van verlatingsangst hebben bereikt (how lovely!). Iemand tips hoe hier het beste mee om te kunnen gaan? Hij zal toch weer naar de opvang moeten volgende week :). (ondertussen blijf ik hopen dat het inderdaad gewoon - "ik ben niet lekker mama" - is, maar ik vrees het ergste)

Hier ook! Zo lang ik er ben gaat het wel. Maar ik vertrek zo ook weer voor het eerst sinds 'ziek' naar werk dus ben zeer benieuwd..
Ik zou ook proberen er nog iets van gekolfde voeding bij te produceren.. lust ze überhaupt kunstvoeding?
Ik denk ook dat ze niet snel te veel drinken. Het valt toch heel anders, borst en kunstvoeding. Ga je wel kolven waar je heen gaat als de kleine logeert? Als het een beetje in de buurt is dan kan je eventueel nog wat je die eerste dag gekolfd hebt langs (laten) brengen of zo.. 

Dank voor jullie snelle reacties! Ze is (gelukkig) gewend aan kv, doordat we dat na maand of 3 heel af en toe in kleine beetjes zijn gaan aanbieden. Nu drinkt ze af en toe ‘s avonds ook een fles kv, als mijn man haar voeding doet, zodat ik naar bed kan. Op de een of andere manier is het zo gelopen dat ik alleen een handkolf heb en twijfel of het nu nog zin heeft een elektrische te kopen met 7 maanden. Met kolf haal ik er nu per sessie 100-150ml uit (2 borsten), maar ze drinkt vaak wel echt wel meer. Doordat kolven op werk moeizaam loopt, raakt de vriezer aardig leeg, daarom is nu 16 voedingen meegeven ook niet echt een optie. Maar met jullie reacties wel besloten om wat voedingen mee te geven,  oor het geval dat. Overigens drinkt ze nu op kdv soms ook een flesje nutrition, omdat ik mezelf niet gek wil maken door ook thuis nog extra te moeten kolven. 
Zie toch ook wel tegen het weekend op! Hahaha het staat al heel lang, gaan met vrienden een weekendje skiën. Toen het werd gepland dacht ik dat ik daar met 7,5 maand wel aan toe zou zijn en dat onze dochter al wel vaker uit logeren zou zijn geweest. De waarheid is dat we haar zelfs nog geen avondje alleen hebben gelaten, gewoon omdat we het met haar ook samen gezellig hebben..

Terug
Bovenaan