Baby’s geboren mei / juni 2019

Wauw mama D, echt een flinke knul hebben jullie al! Hier is ze vandaag begonnen met tijgeren, ze probeert ook wel te staan (vooral in de bouncer gaat dit goed), maar zelfstandig zitten doet ze nog niet. Leuk dat het bij al die kindjes zo verschilt!

Grappig om te lezen; de vraag voor draaibare autostoeltjes. Zitten hier ook al een beetje naar te kijken. Kwam ook uit op de Maxi Cosi Axiss. Fijn om te lezen dat ie goed is. Met m'n bekkenklachten is dit wel extra fijn. 

Even weer een vraagje van mijn kant. Zijn hier ook niet-werkende moeders? Zo ja, hoe bevalt dit? Ik ga waarschijnlijk na m'n revalidatie stoppen met werken. Werk in de zorg, en we redden het op het inkomen van m'n vriend. En met chronische bekkenklachten hecht ik toch meer waarde aan leuke dingen doen (en moeder zijn) dan aan werken. Simpele dingen als m'n dochter douchen of in bad doen, kan ik niet eens. 

De maxi cosi blijft nu in de auto staan, ik neem hem op de arm mee naar binnen. 
Witte chocolade ik ben bewust 2 dagen in de week gaan werken. Financieel kunnen we het ook redden op 1 salaris. Ik vind het toch fijn om een bijdrage te leveren. Mocht ik daar in de toekomst anders over denken kunnen we alle kanten op en dat idee is wel heel fijn. Doe waar je je goed bij voelt!

Ik vond hem een beetje 'gepropt' zitten in de maxi cosi en zijn hoofd begon ook wat uit te steken. De maxi cosi stond ook altijd in de auto, 9.5 kilo baby tillen vind ik ook wel genoeg ;p. En ik pak de gewone buggy voor stukjes naar de winkel en zo. 
Ik heb geen draaibare stoel. 
Ik werk (dus, met ouderschapsverlof) 1 dag maar zou ook wel willen stoppen. Wij kunnen het ook redden op 1 salaris. Plan is om te kijken of ik mijn contract mag verlagen naar 1 dag. En anders stop ik ook met werken. Het geeft zo veel meer voldoening thuis, die kleintjes hebben me zo nodig (vind ik dan hè ;p) en ik heb hen ook nodig. 

Oh, ook nog even een vraag van mij! Aan de borstvoeding-gevende moeders. Drinken jullie kinderen uit de fles ook nog met die eerste speen? Ik krijg 'klachten' van de oppas dat het drinken zo lang duurt, maar ik had gelezen dat je bij borstvoeding gewoon die kleine speen moest blijven gebruiken.. en hoe veel drinken jullie kinderen naast de hapjes nu nog? Hier krijgt hij nog steeds dezelfde twee flessen mee als toen ik begon met werken.. twee flessen van tussen de 220 en 260 ml.. maar inmiddels eet hij natuurlijk ook brood tussendoor en fruit. Maar hij drinkt zijn flessen nog wel gewoon leeg.. 

Wij zouden het ook kunnen redden op 1 salaris, maar hoewel ik het na een gebroken nacht soms retezwaar vindt, geniet ik ook van mijn werk en van het feit dat we een hoop leuke dingen kunnen doen en flink kunnen sparen... Ik wil volgend jaar denk ik wel een dag ouderschapsverlof gaan nemen.
L. drinkt nog uit dezelfde fles idd en ik geef ook nog steeds dezelfde hoeveelheid melk mee naar het KDV (2x 180 ongeveer). Op de dagen dat de oma’s oppassen krijgt ze één fles kunstvoeding (forte) en een keer afgekolfde melk of ik kom tussen de middag even thuis voeden. Verder drinkt ze vooral s avonds en s nachts nog bij mij.

@zwangeryes, mijn dochter drinkt uit de Philips Avent speen maatje 4. Die heeft 3 gaatjes. Ik wist eigenlijk niet dat je met borstvoeding de kleine speen moest blijven gebruiken. Op het dagverblijf hebben ze er niets over gezegd. Al moet ik zeggen dat mijn dochter geen fles drinker is. Ik geef ongeveer (afhankelijk van hoe vaak ik heb kunnen kolven de dag ervoor) ook 2 of soms 3 flessen mee van elk rond de 200 cc. Komt lang niet allemaal op, krijg dus ook vaak wat mee terug. 

Terug
Bovenaan