Baby’s geboren mei / juni 2019

602, dat van het uit logeren herken ik wel. Hier is hij nu 8,5 maand. Afgelopen weekend pas het eerste nachtje uit logeren geweest bij mijn ouders.. We mochten uitslapen en ons ding doen en ‘m dan komen halen....... Stonden natuurlijk alsnog om 9:30 op de stoep haha, ik wil hem helemaal niet missen haha dus vond het lang genoeg.
ik dacht voordat ik echt moeder was dat ik echt heel nuchter zou zijn/blijven; lekker tijd voor ons inbouwen, kleine laten logeren etc. maar niks is minder waar ? dit was de 2de avond in al die tijd dat we met z’n 2en waren en dus de 1ste nacht.. 

Hmmm. Als ik dat soort dingen lees voel ik me een slechte moeder. Mijn dochter ging van de zomer al voor het eerst uit logeren. En af en toe wel vaker een nachtje bij mn ouders als dat goed uitkomt met oppassen voor hen :) en ik? Ik vind het echt heerlijk zo zonder dochter. Heb echt niet de neiging haar dan zo snel mogelijk weer op te halen de volgende dag. Please tell me dat er meer moeders zijn zoals ik ?

Die zullen er zeker zijn, Ananass, ik had me dat van te voren ook echt voorgenomen en voel me zelf dus nu een emotionele softie dat ik het niet ‘kan’. Moet er ook wel bij zeggen dat we het geluk hebben gehad dat ze in het begin heel goed sliep en dat we vlak bij strand wonen, dus in de eerste maanden vaak de avonds op strand hebben gezeten enzo. Erna zijn we nog op vakantie geweest en mijn man heeft sinds het verlof koken als hobby, dus uiteten is steeds minder aantrekkelijk. 
Maar nogmaal: niet schuldig over voelen. Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige moeder ben die knikkende knieën krijgt van een avond zonder kind..! 

@Ananas, heel herkenbaar! Die van ons ging ook na 2 maanden al logeren en nu eigenlijk elke week op zondagavond en ook ik vind het heerlijk hoor. Even nergens aan hoeven denken en rust voordat de werkweek begint.

Hier nog niet gelogeerd, maar dat is eigenlijk vooral omdat ze s nachts nog best vaak wakker wordt en ik daar niemand mee op wil zadelen. Bovendien krijg ik haar aan de borst meestal vlot weer in slaap dus voor mijn gevoel ben ik onmisbaar hahaha. Ik weet heus wel dat wanneer ik er niet ben alles ook wel goed komt, maar ik ben nu eenmaal de enige die de bv kan geven. Onze zussen passen wel eens s avonds op wanneer we allebei los van elkaar weg moeten of een uitje hebben waar Lotte niet mee naar toe kan. Het gebeurt niet heel vaak, maar dat is meer omdat ik s avonds blij ben wanneer ik op tijd mijn bed in kan ☺️

Hier ook al vaker uit logeren geweest en avondjes oppas. Ik heb er ook geen moeite mee, ik mis hem wel maar geniet ook van de tijd alleen of samen met mijn man. Ik denk dat beide prima is, zolang het voor jou goed voelt! 

@gebruiker...602. Je gaf aan geen elektrische kolf te hebben. Als je van plan bent nog langer bv te geven dan is het misschien toch de investering waard. Plus, als je goed verzekerd bent kun je wellicht nog wat terugkrijgen van de verzekering. Ik kreeg geloof ik 75€ vergoed, en het apparaat was 150€. Dus uiteindelijk maar 75 euro zelf hoeven te betalen. Mijn ervaring is in ieder geval dat ik elektrisch véél meer kolf dan met de hand omdat het toeschietreflex beter op gang komt. Ik ben erg blij met de Ardo calypso, mocht je er nog over nadenken.
Heel fijn weekend toegewenst! Lekker van genieten.

Mijn dochter gaat dit weekend voor het eerst logeren, is nu 8 maand. Door onrustige nachten niet eerder iemand er mee op durven zadelen. Nachten gaan nu goed. We hebben een feestje en lijkt me heerlijk even niet op de klok te hoeven letten omdat de oppas er nog zit. En zondag uitslapen :)

Terug
Bovenaan