Baby’s geboren mei / juni 2019

Hier is de kleine al 3 keer wezen logeren. Vind het heerlijk om even geen mama te zijn dan! Maar de volgende ochtend staan we voor 12 uur op de stoep hoor haha! Voelt zo gek een leeg huis! 
Vorige week en deze week heb ik kiwi aangeboden in het fruithapje maar hij gaat dan heel erg in z'n gezicht wrijven.. Kan ook van de verkoudheid zijn, maar twijfel ergens of het geen reactie op de kiwi is.. Tips?

Ananas, dat was niet mijn bedoeling ?
Denk dat wij het gewoon vaker moeten doen en het dan wel heerlijk zal worden.
Merk dat ik in alles wat veranderd ben, vind het tegenwoordig ook fijner om thuis te zijn. Waar ik eerst altijd op pad was.. 

Dank voor alle steunende berichtjes! Leuk om te lezen dat er verschil tussen zit hoe vaak kids uit logeren gaan en dat er dus geen goed of fout is, maar prima om te doen waar iedereen zich goed bij voelt. Ik moet zeggen dat het gemak van de tiet hier ook maakt dat ik vaak liever zelf thuis ben..
Hier een prima weekend en valt me alles mee. Loslaten is key, geheel onverwacht ligt mijn oma, die nog relatief jong en fit is, op sterven. Complicaties in een behandeling, waardoor ze plots naar IC moest. Mijn moeder is dus vooral in ziekenhuis en vader past op, maar vandaag hebben mijn schoonzusjes opgepast, omdat iedereen in ziekenhuis was. Oma wil zelf niet dat ik hals over kop terug kom, dus rijden wij morgenochtend vroeg terug. Gelukkig is mijn dochter geel lief en makkelijk, vindt ze alles wel prima, zolang er tegen haar gepraat wordt en ze eten krijgt. Mijn vader is een super opa, maar vindt het soms lastig om iets te doen als ze gaat ‘mopperen’, dus die heeft al kilometers gewandeld (dan slaapt ze meteen) en mijn tante staat op ‘stand by’ mocht er vannacht iets zijn. Voelt heel gek, maar ook wel vertrouwen, dus meteen keihard leren dat ik niet de enige ben die mijn kind in leven kan houden...

Oe heftig gebruiker! Hopelijk toch kunnen genieten van het weekendje? Fijn dat de kleine het in ieder geval goed doet!
En Mama D, meer hoe ik er dus zelf onzeker in sta dan dat jij iets verkeerds zegt hoor haha. Fijn om zo alle meningen en opvattingen van iedereen te horen. Af en toe slaat gewoon de onzekerheid toe. Daar ben je nieuwe moeder voor he ?
andere vraag. Wat geven jullie de kleintjes op brood? Ik raak een beetje op qua inspiratie. Ze krijgt appelstroop, pindakaas en spread van de kleine keuken (mango of aardbei). Soms prak ik een avocado. Vind ze ook heerlijk. Ei is ze dus allergisch voor..

Krijgen jullie kindjes al yoghurt in het menu? Iemand zei laatst dat dat al kan. Ik dacht pas na een jaar zuivel... of is dat alleen gewone melk?

Hier krijgt ze soms yoghurt ja. Maar meer als extra zeg maar. Niet ipv fles. Als ik het goed heb mogen ze wel koemelk producten. Maar is het indd niet de bedoeling gewone melk te geven ipv de fles, omdat in bv of kv nog heel veel andere stoffen zitten die ze nodig hebben 

Terug
Bovenaan