Baby’s geboren mei / juni 2019

Cb had bij ons met 8 maandenconsult aangegeven dat ons zoontje yoghurt mocht. Nu eet hij elke dag rond +- 15u yoghurt ter vervanging van de fles van 15u. Soms met een maisstick ervoor of erna, ligt eraan hoe het loopt qua slaapjes. 
Soms doen we bij de yoghurt nog fruit erdoorheen of erbijnaast.

Wij zitten hier nog op 4 flessen van 180+6. Hij krijgt ook 2 stuks fruit, 100 à 200 gr groente, broodje en maissticks.
Dat afbouwen van die flessen zit er nog niet in, ze gaan allemaal op! En slaapt sinds anderhalve week de nachten door! ? 
Andere die kv geven en ook nog op 4 flessen zitten?

Hier ook op 4 flessen, soms 3. We proberen die van 22:00 eraf te halen, dus geven dan als ze het nog nodig heb een klein flesje.
Hier begint de fase van het staan wel een beetje op te breken. Ze heeft na 4 weken nog niet door hoe ze weer echt moet gaan zjtten waardoor ik haar geen seconde alleen kan laten. Daarnaast komen er weer tandjes door dus niet exht bevorderlijk voor het slapen.
Hebben jullie nog tips voor het overdag vermaken, bepaald speelgoed ect?

Hier is de bouncer momenteel favoriet. Daar kan ze lekker dr energie in kwijt en rechtop ziet ze alles eens uit een andere hoek. Wat ze ook heel leuk vindt (en een stuk goedkoper is), zijn van die puzzeltegels die in elkaar passen. Wij hebben er negen in verschillende kleuren met cijfers die er uitgedrukt kunnen worden. Volgens mij komt dat pakket van de trekpleister. Ze kan zich hier echt wel anderhalf uur achter elkaar bezig houden met het uit elkaar slopen van dat matje haha

Zo ik ben weer up to date! 
die onzekerheid herken ik zo! Valt allemaal niet mee om mama te zijn. 

logeren deed ze al met 8 weken, scheelt ook wel dat we vrij snel al een goede slaapster hadden en mijn ouders vonden het prima om er 1 keer uit te gaan voor een fles. Nu gaat ze gemiddeld wel 1 keer per maand logeren, soms 2 keer. 
fijn die inspiratie op brood! Ik wil ook meer afwisselen.
hier is een blokkendoos van de Kruidvat (Fisherprice) favoriet. Kan zo echt tijdje zelf mee spelen als ze op de bank zit. Speelgoed dat geluid maakt, waar ze aan kan draaien etc. Details vindt ze leuk om te ontdekken. 
hier soms ook nog 4 flessen, soms 3. 7.00 uur 180+6 (papfles), dan 12.00 brood en erna 180+6. Soms om 15.00 90+3 of laten we weg en geven we maisstick of broodkorst. 17.30 groente. 18.30 laatste fles voor bedtijd 180+6 met pap. Ze is nu 9 maanden. Ohja en in de ochtend krijgt ze nog fruit. 
hier overigens vaak nog 3 slaapje. Als ze ‘s ochtends om 7 uur wakker wordt ligt ze vaak binnen 1,5 uur weer in bed. Dan in de middag en vaak einde middag nog een powernap. 

Hier is de oball favoriet. Denk wel dat dat iets minder interessant is voor kindjes die al wat verder zijn overigens... Maar ook rammelende dingen en hard speelgoed ergens op slaan vindt ie te gek. Als het maar lawaai maakt.
Nog meer die in een sprongetje zitten? Ik heb alweer 2 weken een baby die nul ritme meer heeft snachts. Mij ligt aan te kijken om 2 uur met een blik van "wat gaan we nu doen mam?" En dan weer een nacht slaapt van 24-5uur. Alles gaat raar in ieder geval. Plus een tandje weer doorgekomen en een flinke verkoudheid. Ik ben gesloopt ??

Bij ons is het loopstoeltje echt favoriet. Ze rent als een gek door het huis, lekker achter de katten aan. Ze is nu ook zo ver dat ze het leuk vindt dat we achter haar aan rennen. Lekker gillen en gieren van t lachen. 
We hebben gisteren het auto stoeltje besteld. Ze zit elke keer te piepen als we dr in de maxi cosi doen, ze kan zich slecht bewegen. Dus t is tijd voor een nieuwe fase!
Gisteren even bij het inloopspreekuur van het cb geweest aangezien ze pas eind april weer een afspraak heeft daar. Waren erg nieuwsgierig naar gewicht en lengte. Maar ze is lekker weer goed aangekomen. Ze weegt nu 8660 en is 71 cm. Vorige keer was bij 6 maanden, 7500 en 67 cm. Haar lengte lijkt iets af te nemen in haar curve, maar alsnog netjes. Gewicht blijft duidelijk hetzelfde in de curve. 
Gaat goed dus?

Wat fijn witte chocolade. 
Vera ik hoop dat het bij jullie wat rustiger is ondertussen. Ik herken zeker wat je zegt... gesloopt! Die 2 voortanden zijn duidelijk zichtbaar maar nog steeds niet door. Slecht eten, slecht slapen het is echt zo zielig. Nog even doorbijten. Letterlijk ;)

Terug
Bovenaan