Baby’s geboren mei / juni 2019

Gebruiker 077 heerlijk een avondje tijd voor elkaar en een nachtje geen zorgen. Ik geef flesvoeding en geef inderdaad 5 voedingen. Hij zou 5x 187 mogen maar ik geef 5x180. Vanochtend kwam hij toevallig om 5.30 terwijl hij pas rond 7uur de fles mag. Eerst in zijn proberen te troosten. Toen toch maar een fles van 40ml gegeven. Daarna heeft hij nog tot 9uur geslapen en heb ik m maar wakker gemaakt voor zijn echte fles. Dus als hij tussendoor of s nachts echt.komt geef ik een miniflesje.

Vandaag 2 maanden oud en vanochtend de eerste prikjes gehad. Even keihard krijsen maar al vrij snel stil en in de wagen viel hij in slaap. Nu een vrolijk actief kind gelukkig. Hij is nu 63 cm en 6200 gram. Groeit als kool.

Wat hebben er al veel kindjes prikjes gehad! Ik vind het wel super dat er hier door zo veel moeders ingeënt wordt! Wij volgen ook het vaccinatie programma, alleen start dit bij Lotte pas met 3 maanden omdat ik tijdens mijn zwangerschap mezelf in heb laten enten tegen Kinkhoest (DKTP vaccinatie). Hierdoor mag ze de eerste ronde overslaan zei de arts op het consultatiebureau. Maar volgens mij heeft bijna iedereen uit het zwanger mei/juni topic zich toen in laten enten. Volgen jullie wel her standaard programma? En zo ja, is dat dan bewust of wijken ze er bij jullie gewoon niet van af? Ik ga nu een beetje twijfelen of ik dit ook niet beter kan doen ☺️

Tulipa, ik heb inderdaad ook vaccinatie gehad tijdens zwangerschap dus zoontje zou eigenlijk vandaag pas zijn eerste prikjes krijgen bij 3 maanden. Hij is met 36+6 geboren en pas na 37 weken raden ze aan om de eerste prikjes 'over te slaan'. Er voor is er blijkbaar geen zekerheid dat hij voldoende anti stoffen binnen heeft gekregen. 

Hoi Tulipaa, ook ik had dat DTKP vaccin gehaald bij 33 weken dacht ik. Wij hebben toch besloten het vorige vaccinatieschema te volgen (dus vanaf 2 maanden) ipv vanaf 3 maanden. Reden was omdat ik dan zeker weet dat het ook echt in zijn lijfje komt. Via mij en de placenta naar hem is altijd maar afvragen of dat helemaal overkomt. Maar al was het helemaal goed doorgegeven, ik neem liever het zekere voor het onzekere. Die prikjes zijn super vervelend voor hem (en mij...) maar dat overleeft hij wel.

Het is gelukt met het aanpassen van de gbnaam, fijn!
@jippie, thanks voor je uitleg, ga even kijken of ik het ook een beetje zo kan aanpakken. Ik krijg nu wel het idee dat ze de kv lekkerder vind dan de bv, omdat ze de kv flessen leegdrinkt. Wil alleen nog graag mijn vriezer voorraad opmaken
Wij moeten woensdag voor de prikjes.. vind het wel spannend. Hoop dat ze er niet teveel last van krijgt. Die avond hebben ze hier opbouw van de kermis, en het is met onze familie een soort van traditie om dat te bekijken. Maar als ze zich niet lekker voelt, zal het er dit jaar niet inzitten.
Heb ook het idee dat ze flink is aangekomen, ze lijkt opeens veel groter!
Hoe gingen de prikjes bij jullie?

Oké nu dus wel haha
Ik heb ook de kinkhoest vaccinatie gekregen in de zwangerschap. Dit juist zodat hij de eerste prikjes niet hoeft. Ik begrijp jullie punt, het lijkt mij dan een dubbele dosis. Gelukkig mag iedereen het zelf bepalen en altijd beter dan helemaal niets! 

Ik heb ook de kinkhoestvaccinatie gehaald, maar laat wel Kyan inenten. De afspraak staat voor 3 september. Bij mn oudste waren de eerste 2 inentingen (bij 12 weken en 3 maanden) regelrecht een drama.. van de 14 maanden prik is hij ook een paar dagen niet lekker geweest maar t was te doen. Hopslijk bij Kyan anders.

Terug
Bovenaan