Baby’s geboren mei / juni 2019

Weer heerlijk herkenbaar.. Bijten, haren trekken, je op willen eten en schreeuwen/overstrekken/gebalde vuisten en vuurrood worden door zijn ergernis ?
omg haha.. Ook hier wil hij vooral bij ons zijn, continu opgetild willen worden en op de arm dan weer op de grond willen om vervolgens toch weer opgepakt te willen worden, zucht..
Wij moeten beide thuiswerken (ik zolang als er geen crisissen ontstaan). We hebben afgesproken dat we beide in blokken werken. Opvang hebben we recht op met mijn werk, maar gastouder is dichtt ivm verdenking op... Door elkaar af te lossen en samen te kunnen werken als hij slaapt, lukt het redelijk. Mijn vriend begint wel heel vroeg en doet nu uit nood soms ook in de avonden wat..

Die fase, herkenbaar. Alleen dan bijt hij in m'n schouder bij enthousiasme IPV in mijn wang. Maar inderdaad echt hard met die tandjes..
Ik probeer er inderdaad gewoon zo min mogelijk op te reageren ?
Verder zijn onze dagen vrijwel hetzelfde gebleven omdat ik maar 1 dag werk. Mijn man werkt nu 2 dagen thuis en de rest op zijn werk. Maar hij werkt in principe boven. 
Ik vind het wel een eenzame tijd zo, geen mensen in de buurt. Kinderen zijn verkoudenz dus ik kan niet m'n oma of moeder opzoeken..

Hier weer duidelijk in een betere fase. Meneer kan op sommige plekken zelf gaan staan, tijgert en kruipt de kamer door, kletst steeds meer en kan lekker zelf spelen, maar heel belangrijk ook slaapt hij weer 2 weken door. 
Wel een gekke tijd nu. Ik zit inderdaad in het onderwijs en mijn vriend kan helaas ook niet thuis werken. Het is dus even zoeken. Gelukkig willen mijn ouders wel 2 dagen  oppassen en werk ik 1 dag thuis. 

Hier ook een docent aan de middelbare school... Ik woon zelf in Noord - Brabant maar werk in Gelderland. Voordat onze school ging sluiten waren ze al niet meer zo enthousiast met mijn komst vanuit Noord  Brabant. Werk nu dus al meer dan een week vanuit huis. Zou in principe gebruik kunnen maken van het KDV maar dat doe ik liever niet. Mijn man heeft een eigen onderneming, dus die moet wel zoveel mogelijk aan de slag zodat er daarvan ook inkomsten binnen komen. Wij werken op school veel met Microsoft Teams,  dit werkt prima. Ik vind het wel lastig om me nu volledig op het werk te kunnen focussen omdat mijn dochter best wat aandacht vraagt en ik dus alleen met haar ben. Ik moet wel gewoon het lesrooster volgen, dus inderdaad soms maar tussen het spelen even wat vragen beantwoorden of bellen met een leerling. Ik heb nog geen instructie filmpjes opgenomen, ben ik ook niet van plan want die worden 'leuk' bewerkt door onze leerlingen. Dus ja... zoveel mogelijk de leerlingen gericht sturen via teams. Verder ben ik ook best blij met deze tijd, ze begint nu echt te kruipen en zelfstandig vanuit liggende positie te gaan zitten en dit is heel leuk om te zien. Ik geniet van onze extra tijd samen en ben blij met het mooie weer zodat we ook nog even kunnen fietsen. Succes allemaal!

Voor instructiefilmpjes gebruik ik vooral screencast programma’s; filmen wat je doet op computer en eronder tekst inspreken. Maar voor basisschool is dat inderdaad ‘veiliger’ dan middelbaar. 

Wij hebben afgelopen week werk voor drie weken mee gegeven. 
De lessen van veilig leren lezen staan online en wij hebben een instructiefilmpje gemaakt voor rekenen.
Ik sta voor groep 3 en vind het online lesgeven dan toch heel lastig.
Mocht het langer duren dan zullen wij ook meer digitaal werken ben ik bang..
Vind het thuis werken met die kleine ook heel lastig! Mijn man werkt op dit moment wisselvallig dus ene dag is hij thuis en dan werkt hij een ochtend of een hele dag. Ze bekijken het per dag.

De eenzaamheid herken ik, kan mijn ouders niet bezoeken omdat mijn vader tot de risicogroep behoort..

Succes allemaal in deze rare tijd! Laten we er maar het beste van maken.

Hier is het ook behelpen. Ik was afgelopen week een dag op school om alvast de jaarbestelling te doen (tip!) en komende week vang ik een ochtend een aantal kinderen open van ouders in de vitale beroepen. Verder werk ik thuis. We moeten op werkdagen een bepaalde tijd bereikbaar zijn via mail of telefoon en verder maak je op je werkdag minimaal 5 uur. Ik heb geen eigen groep, maar wel veel extra (bovenschoolse) taken dus voorlopig kan ik vooruit. Ga komende week bv verder met het dyslexie protocol. Ik heb het geluk dat ons dametje zich goed zelf kan vermaken en ik maak mijn uurtjes verspreid over de dag. Mijn vriend werkt ook in de vitale sector (wel vanuit huis gelukkig kan alles op afstand) dus het is een beetje aanpassen. Ik vind de extra tijd met ons kleintje heerlijk en ik merk ook dat ik echt toe was aan een lager leeftempo. Na maanden van gebroken nachten slaapt ze Nh een stuk beter en we kunnen nu on de beurt blijven liggen als de andere er om zes uur uitgaat en daar kom ik echt heel erg van bij. Wij FaceTimen met de familie, want ook onze ouders zitten in de risicogroep. Ik zorg wel dat ik iedere dag minimaal een uur buiten ga wandelen met madame, lekker genieten van het zonnetje!

Iemand ervaring met dutjes die ineens slecht gaan? Morgen wordt hij 10 maanden en vanaf 6 weken slaapt hij perfect in de middag. Nu inmiddels 2x (9-10:30 & 14-15u). Maar sinds een dag of 4/5 is het een drama. Hij gaat liggen, zwemt (deed hij altijd al), pakt zijn speen en dan..... Staan, zitten, springen, lachen en uiteindelijk gaat hij vol met zijn tanden in het bed. Dan moet ik wel reageren want hij bijt er echt stukken lak uit (byebye veel te dure bed). Hij houdt het echt makkelijk ‘n uur vol waarbij ik hem stilzwijgend terug leg.. Wat is dit?! Want hij is wel echt moe als we naar boven gaan, iedere dag zelfde tijd en structuur.. 

Terug
Bovenaan