Baby’s geboren mei / juni 2019

Ja hoor alles wat jullie noemen is herkenbaar. Slapen is lastig op het moment. Inslapen duurt een tijdje en vaker wakker in de nacht. Overdag is het wel ok. Hij gaat om 10 uur en om 15.00 uur naar bed. 
Zelf spelen gaat steeds beter op momenten wel moet ik in de buurt zijn. Als ik uit het zicht ben gaat hij rottigheid uithalen. Nu is de plant uit de pot trekken favoriet als ik even in de keuken ben....

Die fase is hier ook net voorbij. Hebben we van 7 maanden tot 9 maanden gehad. Verschrikkelijk! Nu slaapt hij gelukkig weer van 8 tot 8. In slaap komen is nu lastig, want meneer heeft bedacht zodra we hem in bed leggen om gelijk te gaan staan. Dan leggen we hem weer neer, want dat kan hij zelf niet en dan staat hij gelijk weer. Leuk spelletje!

Haha, wat Annemieke zegt is zo herkenbaar! En daarnaast is stiekem onder de douche kruipen; liefst als iemand aan het douchen is, maar anders gewoon om op de natte grond te spelen ook een favoriet onderdeel. Gelukkig kan J. goed zelf spelen ook, vooral als ik wat speelgoed klaarzet, zoals blokken. Eindeloos op elkaar zetten en uiteindelijk in de planten verstoppen...
Nachten zijn hier ook nog steeds ‘bijzonder’. Inslapen gaat rond half 8, met wat gepruttel, best goed. Rond 11 moet er dan wel echt nog een fles in en soms slaapt ze dan tot 4, andere nachten niet, soms tot 2.. Daarna drama als het gaat om in haar eigen bed slapen. Heb me daar bij neergelegd en vanaf het omslagpunt mag ze bij mij in bed, daar slaapt ze heerlijk, soms wel tot half 9. Vaak dan wel met een voeding rond half 7, maar dat doen we dan maar. 
Als ze overdag 2 keer een half uur slaapt, is het veel. Soms lukt het in bed echt niet, dan wandel ik tot ze slaapt. Het lijkt wel alsof ze zo druk is met oefenen met staan, zitten, springen, dat slapen gewoon uit het pakket is, tot ze strak is ingesnoerd in mijn armen of in de kinderwagen. 

Och zelfde fase hier! Sprongetje denk ik. Inslapen kan of heel goed gaan of is 2 uur vechten tegen de slaap. 
Vervolgens 's nachts op zn buik in een hoekje van het bed wakker worden. In kruiphouding proberen te komen, weer in slaap vallen en dan toch maar huilen dat het niet ideaal is.
Spelen zowel zelfstandig (met iets zachts achter hem want hij valt regelmatig om) als samen. Zelf het liefst met blokkendozen. 
Eten ook drama hier momenteel ?

Hier zijn we ook op zoek naar een nieuw ritme.. al maanden sliep ze van zeven uur 's avonds tot zeven uur 's morgens. Overdag van negen tot tien en van half één tot half drie. Probleem is dat ze nu haar ochtendslaapje niet meer wil en pas rond half twaalf gaat slapen tot half twee. Dan kan ze niet wakker blijven tot bedtijd en gaat rond half vijf nog even slapen. Zelfs al is dat maar een half uurtje dan krijgen we haar niet voor negenen in bed. Ze zit nu ook gezellig naast me ? als we haar wakker houden raakt ze helemaal overstuur dus ook niet echt een optie. Ze is ook tien maanden.. 

Herkenbaar allemaal zeg! Hier ging het slapen een tijdje goed, nu sinds een week wordt ze ‘s avonds wakker. Bedtijd is nu 19.30 uur. Dan wordt ze vaak 1 of 2 keer echt overstuur wakker (soms met de ogen dicht) maar krijgen haar niet rustig. Dus eruit. Even afleiden en dan gaat ze met 15 min weer zelf netjes slapen. Inslapen 19.30 is geen probleem. 
Overdags slaapt ze nog veel. In de ochtend soms wel 2,5 uur en rond 14.30 tot 16.00. Maken haar echt wakker om uiterlijk 16.15 anders gaat ze niet haar bedtijd halen. Eten gaat oké, eerste tandje is er eindelijk! 
nog 3 weken en dan wordt ze alweer 1! Kruipt niet. Staan gaat steeds beter. Ze kan zo even zelf staand spelen aan het tv meubel. 
En wij zitten overigens nu op 2 flessen. In de ochtend papfles en voor het slapen gaan een gewone fles. 

Oh steefje over 3 weken al 1 jaar! Dan heb jij de eerstgeborene in deze groep denk ik.
Over flessen gesproken, iemand had het over de munchkin 360 beker. Wat een top ding zeg?hij kan er ook echt goed uit drinken, super schattig. Staat gewoon op tafel met water en af en toe kruipt hij er naar toe en neemt een paar slokjes. Verder zitten we nog wel op 3 melkflessen.

Terug
Bovenaan