Haha, wat Annemieke zegt is zo herkenbaar! En daarnaast is stiekem onder de douche kruipen; liefst als iemand aan het douchen is, maar anders gewoon om op de natte grond te spelen ook een favoriet onderdeel. Gelukkig kan J. goed zelf spelen ook, vooral als ik wat speelgoed klaarzet, zoals blokken. Eindeloos op elkaar zetten en uiteindelijk in de planten verstoppen...
Nachten zijn hier ook nog steeds ‘bijzonder’. Inslapen gaat rond half 8, met wat gepruttel, best goed. Rond 11 moet er dan wel echt nog een fles in en soms slaapt ze dan tot 4, andere nachten niet, soms tot 2.. Daarna drama als het gaat om in haar eigen bed slapen. Heb me daar bij neergelegd en vanaf het omslagpunt mag ze bij mij in bed, daar slaapt ze heerlijk, soms wel tot half 9. Vaak dan wel met een voeding rond half 7, maar dat doen we dan maar.
Als ze overdag 2 keer een half uur slaapt, is het veel. Soms lukt het in bed echt niet, dan wandel ik tot ze slaapt. Het lijkt wel alsof ze zo druk is met oefenen met staan, zitten, springen, dat slapen gewoon uit het pakket is, tot ze strak is ingesnoerd in mijn armen of in de kinderwagen.