Baby’s geboren mei / juni 2019

Haha wat en herkenbare dingen lees ik hier weer. Het slapen gaat bij ons nu net weer wat beter. Spelen kan ze gelukkig heel goed zelfstandig. In de box houdt ze dat echt wel een uur vol een keer of twee per dag. Als ze rond mag tijgeren ook wel, maar niets is meer veilig. Zeker niet nu ze zelf kan gaan zitten, want nu kan ze dus van kruip naar zit...

Fijn om weer te lezen dat Nora niet de enige is?
Het slapen overdag gaat top, alleen 's avonds ligt ze eerst een hele tijd te keten in bed voordat ze gaat slapen. Laatst zelfs 2 uur. We laten dr wel gewoon liggen; ze wordt vanzelf wel moe. 

Nora speelt eigenlijk bijna alleen maar zelfstandig. Dit hebben we vanaf t begin 'moeten' doen omdat ik met m'n bekkenklachten niet bij dr op dr grond kan zitten. Nu ze zich overal aan op trekt, zoekt ze me wel vaak op als ik op de bank lig. Spelen in de box doet ze ook graag. En lekker kruipen en optrekken. Ze begint echt snel te worden met het kruipen, niet normaal?
Lijkt alsof de eerste woordjes echt beginnen te komen. Poe (poes), aaaaaai (de poes aaien), etaaaaah (eten) en zo nog n paar. 
Ze komt ook echt naar me toe als ik haar roep, als bijvoorbeeld haar eten klaar is. Leuk, die interactie?
Ze wordt zo snel groot, het lijkt wel of ze met de dag steeds meer leert. Ben blij dat ik volledig thuis ben en alles mee kan maken!

Hier ook aan het twijfelen om de box weg te halen, doe haar er alleen in om even naar hrt toilet te gaan of de deur te openen. Hoe doen jullie dat zonder?
Hier gaat slapen best wel oke de laatste tijd. Wel groeit ze enorm in haar gedrag. In plaats van alles uit een bak halen stopt ze het er weer in ect. Eet nu veel maaltijden met ons mee en zette gister hasr eerste losse stapjes. Ze kan alleen nog niet zelfstandig opstaan, zonder zich aan iets op te trekken. 
Over 6 weken al weer 1.. tijd gaat zo hard! 

Jaxx zit ook nog in de box af en toe. Zit ook te twijfelen om hem weg te halen. 
Hebben jullie nog tips qua beleg op brood? Ik word zelf beetje naar van elke keer appelstroop of pindakaas?

Ik geef zuivelspread light op t brood, en n geprakte banaan valt ook in de smaak. N avocado heb ik al even niet meer gegeven maar die kun je ook makkelijk prakken.
Vraagje: zijn er mensen die zelf havermoutpap maken? Onze zoon drinkt al 1,5 maand geen fles meer, dus eet 2x per dag pap (met lepel). Ik zou graag n gezonder alternatief hebben. Hoe doe je dat? De havermout fijn malen, koken in water(?) en daarna het poeder van de flesvoeding erdoor roeren? Ik lees graag ervaringen en ideeën. 

Hier best veel keus op brood. Vegetarische leverworst, stroop, pindakaas, kipfilet, boterhamworst, zuivelspread light, gepureerd fruit. En we hebben ook van het merk de kleine keuken potjes mango-pompoen en aardbei-biet. Alles even lekker want de boterham gaat helemaal op ?

Hier ook nog een box. Als ik even weg moet, om veiligheid te garanderen met m'n (incidenteel) bijtende peuter. Mijn dochter heeft er heel lang lekker in gespeeld, tot anderhalf wel

Terug
Bovenaan