Baby’s geboren mei / juni 2019

Wvh: ja wij sinds een paar dagen.. we houden haar 's morgens wakker tot ongeveer elf uur en dan slaapt ze tot één uur- half twee. Vanaf half zes wordt ze moe en dan is het wel heel moeilijk om haar wakker te houden tot half zeven. Maar vroeger leg ik haar liever niet in bed.. en ook lastig omdat ik voor de andere kindjes moet koken net op dat moment

Hier doet hij nog 2 slaapjes. Ene keer langer dan de andere keer. 
Hij eet hier geen oranje groente.. Wortel, pompoen, zoete aardappel... Structuur maakt niet uit. Gillen, krijsen, gooien met eten, weigeren te eten..
Hebben jullie tips?? 

Ik gaf altijd pindakaas of fruit hapje, maar sinds korte tijd ook een heel klein beetje jam, smeerkaas of vega smeerworst op brood. Vind dat ze nu wel op zo'n leeftijd is dat ze meer mag dan alleen zoutloos. Maar beleg enorm dun ermee, dat is voldoende voor haar.
@rachel, misschoen mixen met iets groens? Dat het dan niet oranje is? Hier is ze niet zo gek op wortel. Zou het anders gewoon even niet geven, dan probeer je het met een paar weken weer.

@summer hebben we inderdaad geprobeerd om het te mixen veel groen en weinig oranje of oranje op z'n lepel en dan beetje groen maar dan weigert hij zijn hele eten..
We hebben het ook weken niet gegeven en dan door iets wat hij lekker vind. Hij merkt het gewoon.. 

Hier nog twee slaapjes, maar wel nog steeds maar 30-45 minuten per keer. Smeerkaas is wel een goed idee trouwens, dat gaan we ook eens proberen. Hoeveel boterhammen eten ze bij jullie? Hier krijgt ze s ochtends pap daarna nog een keer fruit en dan tussen de middag een boterham en een fles.
Sinds vandaag trekt onze uk zich trouwens op. Een trots bekkie dat ze trekt! Wel meteen op dr kin gekletst dus nu is ze voor het eerst een beetje beschadigd... Ze had ook nog op dr tong gebeten, arm kind. Ze was het gelukkig weer snel vergeten en ging gewoon weer verder oefenen.

@steefje: eerst ging ze altijd rond half tien een uurtje slapen maar dat wou ze absoluut niet meer. Pas rond elven is ze moe en dan slaapt ze tot één uur ongeveer. Het probleem is dat ze tegen vieren weer moe wordt maar als we haar in bed leggen, al is het maar een half uurtje, dan slaapt ze niet voor negenen. Dus nu probeer ik haar wakker te houden tot half zeven.  

Terug
Bovenaan