Baby’s geboren mei / juni 2019

Geen oranje eten, kinderen zijn ook kleine portretjes hoor ?. Ik dacht ook meteen combineren met iets groens... Maarja ik zou het gewoon lekker achterwege laten. Niet opdringen of mengen, gewoon over een paar maandjes opnieuw proberen en nu lekker groene groenten geven! Smaak verandert nog wel eens.
1 slaapje ? gaan we hier nog niet redden (en thank god. Ik heb die tijd nodig haha, zeker nu)
Wij hebben het probleem met het flesweigeren nog steeds niet getackeld. Heb het idee van een fles maar laten varen en biedt het nu aan in de munchkin. Maar dat is paar slokjes waarvan de helft wordt uitgespuugd en dan moet ie het niet meer. Enorm gevecht om hem genoeg te laten drinken hier... Open beker of glas ook geprobeerd. Zelfde verhaal. Alleen aan de borst drinkt ie, en ook niet super want alles is interessant en ohja nog een slokje, hee wat doen die bloemen daar, slokje, oh kijk papa! Slokje... Kortom afgeleid tot en met. Hóe gaan we dit doen als ie straks weer naar KDV gaat.... Handen in het haar hier.

@ Veraa, wij hebben ook een kindje dat de fles weigert, vanaf dat hij 10 maanden was, nu ruim 1,5 maand geleden. Hij krijgt kv. Cb dacht eerst dat het een fase zou zijn, inmiddels denken we allemaal dat hij niet meer uit de fles gaat drinken. Ik vond het wel een dingetje maar nu krijgt hij s ochtends en s avonds pap met een lepeltje. Dan heeft hij die voeding (en vocht) in ieder geval binnen. Nu vind ik het prima zo en proberen we de fles ook niet meer. Is dat voor jullie ook een optie (pap van bv)?
Verder drinkt hij kleine beetjes uit een open bekertje, en sinds kort oefenent hij met de munchkin.

Oké thnx gebruiker en Tulipa voor jullie reactie. Hier slaapt ze rond 9.30 uur echt nog wel 2 uur. En dan om 14.30 tot uiterlijk 16.00. Alleen de avonden zijn nu echt onrustiger. Net wou ze bijv geen fles. Uiteindelijk om 19.45 gegeven beneden op de bank en erna wou ze na bed. Dus ik denk misschien dat ze te veel Overdags slaapt? Iemand daar ervaring mee? 

morgen krijgt ze weer vaccinatie, al andere baby’s die van 11 maanden al gehad? 
brood eet ze 2 boterhammen op, soms nog wat meer. Ik beleg met die potjes van de kleine keuken. Gister avocado geprobeerd maar vond ze niet lekker. Pindakaas is ook niet een succes. Smeerkaas kan ik is proberen! 

Hier is mevrouw nogal van de klok/agenda, mits ze zelf mag bepalen. Bij exact 4 maanden voor het eerst omrollen, nu na moeizame maanden en uitputtende weken van niet en weinig slapen, sliep ze op de dag dat ze 10 maanden was ‘s middags zonder klagen 2 uur in haar bedje en ‘s nachts van 11-6 in eigen bed.. Haha, ik ben zo blij dat ik mezelf niet heb opgefokt met slaap programma’s en wat ze allemaal wel niet ‘moet’. Slaapt nu al 3 nachten door en ook overdag doet ze heerlijke dutjes. 
Eten; er gaat 3/4 boterham in, maar als ik er wat op doe, wil ze niet meer. Dat laat ik dus maar. Ze eet niet heel veel, maar avondeten gaat er goed in. Ze is iniminie maar absoluut niet dun, dus ik laat het maar zo. Biedt het aan en maak me er niet druk om als het er niet in gaat. 

Ja precies gewoon je gevoel volgen dan zit je altijd goed. Wij ook nooit problemen gehad met slapen. En nu sinds een paar dagen moeilijk. Lekker tussen ons in hoor. Voor iedereen fijn tot het voorbij is.
Wij moeten dinsdag weer prikjes, ben heel benieuwd. Hopen dat hij er niet zo last van krijgt. 
En ja weer naar kdv straks.... precies in de eenkennigheid fase. Ik vind het stiekem toch wel gezellig zo 

Hier vandaag prikjes gehad! Nu beetje verhoging maar verder is ze gewoon vrolijk. 
Voor de mama’s met flesvoeding: zijn er al meer die het advies van CB hebben gekregen om over te stappen naar gewone melk? 

Hoi allemaal! Zo heel af en toe gun ik me de tijd om mee te lezen en al jullie leuke verhalen te zien. Mooi he, van kleine hummeltjes naar echte mensjes die een eigen willetje krijgen en gaan kletsen en lopen!
Mijn zoontje wordt 1 mei 1 jaar, super snel gaat de tijd! Hij slaapt nu nog 2x, vaak 1.5 uur beide keren, rond 9.30 en rond 14.30.
Prikjes 11 maanden al gehad, weinig last gelukkig!hoorde wel dat de volgende erg vervelend kunnen zijn, dus ben benieuwd!
@steefje, wij zijn sinds begin deze week hiermee begonnen. Hebben nog 2 flessen van 180, 1 ochtend en 1 avond. Doen hier nu 90cc water/voeding in en 90 cc melk. Zodat ze een beetje kunnen wennen. Bij ons ging het prima, weinig verschil.

Terug
Bovenaan