Baby’s geboren mei / juni 2019

Wij zijn ook langzaam begonnen met gewone melk (verjaardag op 3 mei). Gestart met 150 ml water en 30 ml melk. Gaat prima dus we gaan opbouwen. En hij dronk een paar slokjes karnemelk.

Nou bijna 5 maanden na het 1e en 2e tandje krijgt hij nu eindelijk meer tanden. En hoe... gewoon 4 tanden boven op een rij. Van 1 is er een puntje door maar de 3 die er naast zitten staan op doorbreken.
Hebben jullie al zomerschoenen gekocht? Ik ben heel driftig op zoek.. Ik wil iets wat open is, maar veel sandalen voor jongens vind ik niet zo mooi en ik zoek dichte sportieve schoenen. Ik hoor veel over shoesme, maar weten jullie ook of er andere merken zijn met flexibele zolen? En wat hebben jullie voor je mannetje uitgekozen?

Hoihoi, 
willen jullie eens meedenken. 
Ons zoontje 11 maanden wordt vroeger wakker. En ik ben zoekend of we naar 1 dutje moeten overdag. 
Nu wakker om 5.45, eerst om 6.45/7u. Dan rond 10.30 naar bed, rond 12/12.30 wakker en dan lunch rond 15.00 fles en nog een dutje tot 16/16.30 en dan rond 19/19.30 naar bed.
Iemand tips? 

@Gebruiker...694: pap gaat erin! Hoera! Dat wil zeggen... 6 lepeltjes maar het is in ieder geval iets. Ik heb ook even zijn luiers in de gaten gehouden en die zijn wel voldoende. Dus voor nu krijgt hij wel genoeg vocht. Ben gewoon heel benieuwd hoe dat straks gaat op de opvang. Maar dan zijn we weer 2 weken verder. Ik merk het wel.
Sowieso wel een dingetje inderdaad @Annnemieke en @Gebruiker...602 wat betreft die eenkennigheid. Fijn dat het voor jullie goed ging gebruiker! Hier ook een eenkennig kindje (zie verhaal van flesweigeren) dus dat wordt wat als meneer straks weer naar de opvang gaat. Hij was helemaal zen daar eerst. Dat zal nu wel drama worden. We'll see.
@Jippie, ik herken jouw verhaal over die tandjes zó goed haha, wij hebben 7 maanden op het eerste tandje gewacht, toen nog 2 op het tweede tandje, en nu BAM 4 tanden tegelijk boven aan het doorkomen. Dolle pret. 1 is goed door, de andere een randje, en twee een wit puntje...  Hij lijkt er nog weinig last van de hebben want kauwt rustig op beschuit en soepstengels maar 's avonds huilt hij wel veel. Misschien dat het toch daarmee te maken heeft.

@jippie; ik heb naast slofjes van lodger nu ook lage all stars gekocht vooral voor op de fiets of als we gaan schommelen. Verder hier nog blote voeten omdat hij nog niet loopt. 

Jippie, wij hebben ook lodgers en voor de zomer toch sandalen. Ik heb, vind ik, de minst lelijke haha. Bunnies beach sandalen in de kleur kaki, zonder gespen. Als hij ze aan heeft vind ik ze nog best leuk haha.. Hebben ook sneakers, maar loopt vooral op blote voeten.. 
wij zitten op 2 slaapjes en 2 flessen. O en 2 sneetjes brood 8u en 12u. Hier in België adviseren ze juist om geen gewone melk te geven.. Merk dat ik het vaak lastig vind, ik ben Nederlandse en bijna alles doe ik nog in NL. Vanuit mijn werk volg ik dus ook Nederlandse adviezen.. Dit botst best vaak met Belgische zienswijze, waar hou je je dan aan he? Ik zei bv op het cb dat hij pindakaas kreeg, toen vielen ze bijna van hun stoel. Laat staan als ik zeg dat hij gewone melk krijgt. Trek me er niet zoveel van aan, maar toch...

De eenkennigheid is onwijs herkenbaar! Merk dat hij zelfs meer naar mij trekt als z'n vader ook in de buurt is.. Ben benieuwd hoe dat gaat na 11 mei.
Hier nog 3 flessen: 2 van 180 en 1 van 60 (in de middag). Pap al een aantal keer geprobeerd maar dat weigert hij. Dus hou het op een fles en een broodje.
In de middag eet hij makkelijk 2 broodjes. 
Het vroeger wakker worden herken ik ook wel. Van de week een paar keer sliep hij echt al om 19:00 en kwam vervolgens al om 5:00 in de ochtend.. Voor hem prima, voor ons wat minder ?.
Hier draagt hij nike air max, maar met de warmte is dat te warm. Dus lees graag mee met de schoentips.

WvH: wat betreft de vraag over slaapjes. Ik gebruik het boek baby in een droomritme als basis en daar zeggen ze dat 18 mnd pas de richtlijn is voor 1 slaapje omdat je anders echt oververmoeidheid gaat kweken en de nachten nog rommeliger/korter worden. Zij houdt op deze leeftijd het 2-3-4 ritme aan. Dus elke keer na wakker worden 2 uur wakkertijd, vervolgens 3 en vervolgens 4 uur.
Op dit manier kijk ik dus hoe de dag loopt. Nu hier 7.30 wakker en dan 9.30-10.00 uur naar bed. Omdat ik niet in een robot ritme geloof ben ik ook gaan kijken wat voor ons zoontje werkt. Hij slaapt dan van 10.00-11.15 en gaat vervolgens rond 14.00 weer naar bed tot 15.15 meestal en dan rond 19.00 de nacht in. 

Terug
Bovenaan