Baby’s geboren mei / juni 2019

Wij proberen ook dat ritme van 2-3-4 aan te houden maar niet op de klok af. En jawel de onrustige fase is hier zo goed als voorbij!! Dus ja ook dat was een fase. Hopelijk blijft deze rustige fase nu een tijdje!
gisteren de verjaardag van onze kleine meid! 1 alweer! 

fijne Moederdag allemaal! 

Moet even m'n verhaal kwijt, in de hoop wat herkenbare dingen te horen. En iemand die misschien dè oplossing heeft, want wij weten het niet meer. 

De nachten bij ons zijn een DRAMA! Het begon een tijdje terug, dat de nieuwe buren om 20u gingen bikken, vlakbij de kamer van Nora, dus daar schrok ze enorm van. Sindsdien durft ze niet meer 's nachts in dr kamer te slapen. Zodra het donker wordt, is ze echt vreselijk overstuur. Nu hebben we een campingbedje in onze slaapkamer gezet waar ze 's nachts slaapt. Overdag slaapt ze zonder problemen in dr kamer. Laat haar daar ook vaak spelen zodat ze weer wat positiviteit in dr kamer heeft. 
Vorige week dr vaccinatie gehad, waar ze ook op gereageerd heeft. 

Laatst had ze om 7u flesvoeding (zoals altijd) èn om 4u èn om 6u. 
Afgelopen nacht ook weer 1,5 uur bezig geweest. Ze wordt wakker, begint te keten en te kletsen. Meteen staan in bed en op een gegeven moment begint ze te jengelen. 
Uiteindelijk hebben we haar weer in haar eigen kamer gelegd vannacht en daar de fles gegeven. Daarna is ze gelukkig in slaap gevallen. 
Nu weet ik dat ze in een sprongetje zit en heb ik gelezen over de slaapregressie van 9 tot 12 maanden. Èn verlatingsangst. 

Dit speelt dus al iets van 1,5 week. En ik weet het onderhand niet meer. Ik geef haar 's middags voor haar slaapje weer een fles, zodat ze hopelijk wat meer verzadigd is. Ze lijkt ook echt een bodemloze put. 
Doordat ik nog aan het revalideren ben, heb ik mijn rust zo erg nodig. En die heb ik gewoon niet? Het verpest je humeur en je relatie wel flink. Overdag is er niks aan de hand en is ze super lief aan het spelen en vrolijk. Maar 's nachts is het echt omgekeerde wereld. 

Hoop op een beetje herkenning hier..

Wat vervelend witte Chocola! Hier hebben we ook tot een week of twee geleden gehad dat slapen hier een ramp was; naar bed brengen duurde eindeloos, vervolgens, als ze het al haalde, slapen tot 11, dan fles en dan maar hopen dat ze in slaap viel. Zodra ze wakker was, was het gillen. Tot ze in mijn bed lag, dan was het of meteen slapen of klaarwakker en spelen. Vanalles geprobeerd, niets hielp. Hooguit dingen die het erger maakten; te weinig gegeten betekent sneller wakker, per ongeluk de deur van de gang te hard dicht? Wakker.. Het is echt wel een maand verschrikkelijk geweest, ervoor ook al niet al te best. Wat mij hielp, was accepteren. Dus dan maar bij ons in bed. En als we echt een hele nare nacht hadden gehad, nam mijn vent het sprookje rond 7 uur mee naar de woonkamer en kon ik (lang leve het thuiswerken) nog even doorslapen, zodat ook ik redelijk door de strijd kwam. Van een op andere nacht sliep ze twee weken geleden door tot 6 uur. Nog lang niet alle nachten gaan goed, maar maandag moest ik voor het eerst weer naar school en kon ik douchen en ontbijten voor dochterlief wakker werd in haar eigen bed! Vanochtend was ze al om 5 wakker en dan neem ik haar dus gewoon mee naar mijn kamer, waar ze inmiddels wel aardig doorslaapt. Mijn advies is: probeer zoveel mogelijk te slapen, hoe het voor jullie het best gaat! Sterkte

Herkenbaar hoor witte chocolade. Het is denk ik proberen wat voor jullie werkt. Wij hadden een muziekje aangezet uit pure laatste redmiddel en het werkt nog steeds. Als hij staat in zijn bed houd ik hem even vast en leg hem weer terug. 
Wat je zeker zou kunnen doen is bij de huisarts naar de oren laten kijken. Misschien heeft ze daar wel last van. Vooral als ze ligt. 

Hoi dames, tijdje niet op het forum aanwezig geweest. Maar zo fijn om herkenning terug te lezen. Hier een enorm temperamentvol mannetje van 11,5 maand. Wil alles hebben en eten wat wij hebben en eten. En kan zo ontzettend boos worden als iets niet mag. Sinds een week of 2/3 ook heel erg pieperig, niks is goed. Het slapen ging zo goed, en sindsdien ook drama dutjes en nachten. Ik begon mij toch een beetje zorgen te maken om dit gedrag, maar als ik zo lees hoort het er toch een beetje bij, gelukkig! ? daar is dit toch wel fijn voor. En een nieuwe gelukkige zwangere las ik, gefeliciteerd! Wij nu 4 maanden bezig voor een 2e. Ons ventje begint nu te lopen, 4/5 stapjes los en dan vallen. Nu echt al bijna geen baby meer hè, verdrietig maar toch ook zo leuk om de ontwikkeling van zo’n kleintje te zien! 

Pfff hier een paar heftige dagen. Die kleine man is voor het eerst echt ziek geweest. Had ineens in de namiddag 39,7 koorts. Gisteren de hele dag 38,5 - 39,0 . Vandaag koortsvrij en gezellig, maar het slapen....
Toen hij ziek was (anderhalve dag) sliep hij veel bij ons. Wegleggen in zijn bedje was geen optie. Nu zijn we bij elk slaapje dik een uur bezig voordat hij slaapt, en dan slaapt hij op mijn borst en dan pas kan ik hem wegleggen...
Hij kon heel goed zelf in slaap komen maar dit is drama.. 

@RacheldeB...i feel you! Hier woensdag vaccinaties gehad en daarna echt ellende, voorheen nooit ergens last van gehad toen ze gevaccineerd werd. Niet willen slapen, heel erg kort... ook bij mij in bed moeilijk in slaap komen. Echt zo zielig, ze is gewoon niet in haar hum. Heb ook het vermoeden dat er weer een tandje aankomt, ze bijt weer lekker tijdens het aanleggen (auw... iemand tips) en ze zou ook weer in een sprongetje zitten volgens de app, al hecht ik daar niet zo'n waarde aan. Hopelijk gaat het weer snel beter met de kleintjes! 

Terug
Bovenaan