Wat vervelend witte Chocola! Hier hebben we ook tot een week of twee geleden gehad dat slapen hier een ramp was; naar bed brengen duurde eindeloos, vervolgens, als ze het al haalde, slapen tot 11, dan fles en dan maar hopen dat ze in slaap viel. Zodra ze wakker was, was het gillen. Tot ze in mijn bed lag, dan was het of meteen slapen of klaarwakker en spelen. Vanalles geprobeerd, niets hielp. Hooguit dingen die het erger maakten; te weinig gegeten betekent sneller wakker, per ongeluk de deur van de gang te hard dicht? Wakker.. Het is echt wel een maand verschrikkelijk geweest, ervoor ook al niet al te best. Wat mij hielp, was accepteren. Dus dan maar bij ons in bed. En als we echt een hele nare nacht hadden gehad, nam mijn vent het sprookje rond 7 uur mee naar de woonkamer en kon ik (lang leve het thuiswerken) nog even doorslapen, zodat ook ik redelijk door de strijd kwam. Van een op andere nacht sliep ze twee weken geleden door tot 6 uur. Nog lang niet alle nachten gaan goed, maar maandag moest ik voor het eerst weer naar school en kon ik douchen en ontbijten voor dochterlief wakker werd in haar eigen bed! Vanochtend was ze al om 5 wakker en dan neem ik haar dus gewoon mee naar mijn kamer, waar ze inmiddels wel aardig doorslaapt. Mijn advies is: probeer zoveel mogelijk te slapen, hoe het voor jullie het best gaat! Sterkte