Baby’s geboren mei / juni 2019

Mijn dochter is al een paar nachten om half 5 wakker. Krijg haar gelukkig wel snel weer jn slaap. En waar ze wel eens uit sliep tot half 9 is het nu vaak 7u. Ook prima maar waren te luxe gewend. Denk tandjes, heb van sprongetjes nooit wat gemerkt!
Volgende week haar eerste verjaardag! Ze staat en stapt langs tafel. Gaat zo snel! En we hebben besloten voor een tweede te gaan! Spannend!

Grappig (en gerustgesteld) dat ik Nora haar gedrag heeeeel erg herken bij jullie. 
Afgelopen dinsdag 1 geworden, ineens is t dan ook een echt dametje, zo leuk. 
Vandaag en morgen de verjaardag verspreid vieren, bevalt me bijzonder goed. Lekker rustig aan doen (kan niet zo goed meer tegen drukte en veel prikkels), dus voor mij ook ideaal??

Fijn Tulipaa dat alles goed was :) Hoop dat je een beetje kan genieten nu. Lijkt me wel pittig met zo'n kleintje nog rondom je. 

Nora loopt nog niet, wel veel optrekken en goed kruipen. Ook door de tuin op handen en voeten? Door de tegels komt dat haha. 

Hier vorige week zaterdag een klein feestje gehad voor zijn verjaardag! Een heerlijk dag. 21-6 geven we een feestje voor de rest van de fam, nu de grenzen weer ver open zijn ?
hij loopt 5 stappen los, zegt (eindelijk) heel duidelijk mama en papa haha jeeeej! Zo leuk dat hij dingen ook echt begrijpt; ‘Dex, waar is de lamp?’ En dan wijst hij een willekeurige lamp aan haha.
donderdag voor zijn spuitjes, lees dat deze ronde voor best wat ‘last’ gezorgd heeft? Zie er beetje tegenop.. Miss dat het meezit omdat ze hier pas bij 12mnd prikken? Hope so.
Hoe zitten jullie met de flessen? Krijgen ze al melk uit bekers of gewoon nog de fles? 
Hier in BE zeggen ze vanaf 12mnd melkvoeding in een open beker. NL zegt stoppen met melkvoeding en over op melk, toch? Of wat is het advies vanuit het cb aan jullie? Vind het lastig, hij krijgt ochtend en avond nog een fles.. Rest drinkt hij water uit een (tuit)beker.

Mama D: hier drinkt Jaxx nog twee flessen, ochtend en avond 150ml kunstvoeding. Merk dst hij die fles voor het slapen gaan in de avond nog zeker nodig heeft. 

Hier over 2 weken ook alweer de mijlpaal van 1 jaar! 
Hij krijgt in de ochtend en in de avond nog een fles van 5 schepjes kunstvoeding. Bij de lunch zijn we begonnen met een beetje gewone melk, paar slokjes om te wennen, en dit lurkt hij echt leeg.
Hoe gaan jullie het verder afbouwen met de flessen? Of hoe hebben jullie dat gedaan?
Die avondfles kan hij echt niet zonder denk ik en de ochtend fles krijgt hij gelijk na wakker worden omdat hij dan echt honger heeft. Dit zouden we alleen op kunnen vangen door gelijk naar beneden te gaan om te ontbijten. Nu drinkt hij lekker nog een fles bij ons op bed met wakker worden. 

Ik heb de avond fles vervangen voor een fles halfvolle melk.  Vooral het vocht heeft ze nog nodig. 's Morgens nog een fles kunstvoeding (180). Denk dat ik die ga vervangen voor melk met pap oid. Ik vind een fles 's morgens nog wel makkelijk. Op werkdagen gaat het zonder geknoei en op vrije dagen lekker bij in bed.  Met een fles weet ik ook zeker dat ze voldoende drinkt. Overdag water en thee maar dat kan ze nog niet zelfstandig. 

Wij geven geen flesvoeding meer. Zodra ze wakker wordt papfles met gewone melk (heeft ze ook echt nodig want ze heeft meteen honger). En in de avond voor na bed gaan ook papfles met gewone melk. Overdags drinkt ze water voornamelijk. De papfles hou ik er vooopig nog ff in. Ook al zegt CB afbouwen maar ze heeft het nodig.
Hier komen nu 3 tanden tegelijk door. Zo zielig. Vannacht was een fijn nachtje.

Wij zitten nog op flesje ochtend en avond van 90 ml. Het is idd meer handig en lekker dan noodzakelijk. Bij de boterham namelijk gewone melk of karnemelk en in de avond een beetje yoghurt. Wij moeten beetje in de gaten houden dat hij niet teveel zuivel binnenkrijgt. 

ik ben ook benieuwd hoelang de 2 slaapjes nog blijven. Nu al wat strijd in de ochtend om 10.30 en dan in de middag om 15u ook. Maar ja het volhouden tot na de boterham lukt nog niet. 

Wel een leuke fase waarbij ons zoontje net 1 echt een vrolijke noot is en alles wil onderzoeken. 

We zijn op zoek naar een buggy, iemand tips? 

Terug
Bovenaan