Baby’s geboren mei / juni 2019

@RacheldeB, ja bekkenbodem oefeningen doen en anders hulp vragen bij de bekkenfysiotherapeut. Schijnt echt goed op te lossen te zijn!
Vanuit mijn kant ook een vraag, hoe gaat het met tandenpoetsen bij jullie? Bij ons begon het oké maar inmiddels is dit een hysterisch en dramatisch tafereel aan het worden waarbij Aaron compleet over de rooie gaat. Er zijn geen doorkomende tandjes dus ik verwacht geen pijn. Hij vindt het alleen echt super supervervelend.
Dingen die we al hebben geprobeerd:
- gewoon op de commode
- Zittend op schoot
- Voor de spiegel
- Samen poetsen
- Zingen terwijl we poetsen
- Zelf laten poetsen (en dan daarbij een beetje sturen)
- Elektrisch poetsen (vond ie eng :') )

Wij zijn de wanhoop nabij. Ik vind het zó zielig als hij dan daarna compleet overstuur naar bedje moet...

Oei, hier gaat tandenpoetsen ook niet geweldig. Ze kauwt er een beetje op en dat is het.
Hier loopt ze nu echt! Ze kruipt bijna niet meer. Buiten is het nog wel spannend, zeker omdat ze vaak wil zitten om het gras te plukken haha. Verder zit er nu wel een koppie op.. als ze haar zin niet krijgt, bijt ze haarzelf (enorm hard) of ons en slaat. Ik vind dat wel een dingetje. Iemand tips voor boeken oid qua opvoeding? Ze is zo lief maar echt een draakje.. overal aanzitten, gevaarlijke streken en speelt slecht alleen.
Qua slaapjes willen we nu echt naar 1, want elke dag om 5 uur wakker. Hoe deden jullie dat?

Vera misschien (tijdelijk) op een ander tijdstip spelen met de tandenborstel. Tot in iedergeval de onrust er vanaf gaat. Lastig is het. Wij tobben met nagels knippen....
Summer wat goed dat ze al loopt joh! Oei 5 uur is wel erg vroeg. Heb je al een keer 1 slaapje geprobeerd? Ben ook benieuwd hoe die overgang gaat. Hier echt nog 2x

Bedankt voor de tips dames! 
Wat tandenpoetsen betreft is het hier ook lastig.. Hij wil er niets van weten terwijl we het al vanaf het begin doen. 
Denk dat ze het gewoon niet zo fijn vinden haha, ook maar is een ander tijdstip proberen ☺️

Ik moet zeggen dat ik nog niet dagelijks poets. Heel slecht, ik weet het. Hij speelt en bijt een beetje op de tandenborstel en vindt het wel interessant. Hij staat zijn tandenborstel niet af dus ik krijg het ook nog niet voor elkaar. Ik heb wel gelezen dat dit niet persé 's avonds hoeft en je kunt ook tegelijk met je kind poetsen. Misschien gewoon eerst lekker mee laten spelen en wennen voordat je echt wilt poetsen?
Nagels zijn hier ook drama. Hij wil het niet. Alleen onder de fles even snel krijg ik het voor elkaar. 
Naar 1 slaapje gaat hier ook echt nog niet lukken. Hij komt er meestal rond half 9 uit en om 11 uur echt weer moe. Hetzelfde geldt om half 4 dan is hij echt aan het wrijven en jammeren dus toch maar 2x 1.5 uur.

Met tandenpoetsen ervaar ik hier geen problemen, hij vindt het zelfs leuk! Maar als hij er echt van in paniek zou raken zou ik het niet voor het slapen gaan doen, maar in de middag of ochtend.
Hij slaapt ook nog echt 2 keer en slaapt echt binnen 2 minuten als we hem op bed leggen. De duur wordt wel wat korter, maar verwacht nog wel even op 2 slaapjes te zitten. 
Ik denk nog niet dat ik het hier verteld heb, maar ik ben zwanger van ons tweede kindje. Afgelopen week een goede eerste echo gehad. Ben nu bijna 8 weken. Ik geloof dat Tulipa ook zwanger is, kwam haar weer tegen in de januari uitgerekend groep. Zijn er nog andere hier ook zwanger? 

Gefeliciteerd! Hier gaan we ook voor nummer 2. Deze maand nog even 'ingehouden'. De volgende maand gaan we er weer voor. De vorige keer na het stoppen vd pil 5 maand geduurd. Nu geen pil geslikt dus ben benieuwd.  Ook weer spannend!
Het kauwen op de tandenborstel herken ik wel. Ze vindt het wel prima dat ik eerst even 'poets', ze lijkt het zelfs leuk te vinden. De eerste twee tandjes onder komen ook net pas door.

Terug
Bovenaan