Baby’s geboren mei / juni 2019

Die flessen en de melk; vind het maar lastig! Pas sinds een maand ongeveer slaapt mijn dochter van 11- tot minimaal half 5. Dat is met om 11 uur nog fles met pap (7 scheppen) en dan ‘s ochtends bv. Daarna slaapt ze dan tot uur of 7 en rond half 8 is het een bordje pap met 120 melk en veel pap. Ze moet hier dus eigenlijk nog van 3 fles/borst af (19:00, 23:00 en 6:00). Ik vraag me zo af hoe dan?! Ook dat hele doorslapen... Ergens wil ook ik ook langzaam aan van de bv af, maar zeker met het warme weer vraag ik me af of ze overdag wel genoeg drinkt en ik wil de bv niet nu gaan vervangen door een fles eigenlijk, liever gewoon ‘stoppen’. Mij dochter is over 2 weken jarig.. 
Verder heerlijke dreumes. Gaat niet zo snel als sommige hier, maar wel helemaal prima. Ze kruipt, staat, staat steeds vaker los en kruipt zelf naar haar loopwagen of naar ons om zich op te trekken en gaan wandelen. Brabbelt de hele dag onzin en klapt vrolijk bij ‘klap eens in je handjes.’ Het is een echte zeemeermin; als we op strand zijn kruipt ze zelf de zee in, vindt het badje in de tuin fantastisch en gaat vrijwel elke ochtend mee onder de douche, waar ze al dan niet met kleding aan zelf onder kruipt. Overdag doet ze meestal een dit van 1,5-2 uur en vaak later nog een van een van een uurtje. Behalve op de opvang, we zijn al blij als ze daar een uurtje slaapt. Gelukkig is ze altijd vrolijk. 

Gefeliciteerd allemaal met de eerste verjaardag!
Ja die flessen... Wat een verandering allemaal, echt baby af. Gewone melk én eigenlijk niet meer uit een flesje. Ik vind het nogal wat. Wij geven nu in de ochtend pap met gewone melk, na zijn broodje 120 opvolgmelk om te oefenen uit de munchkin beker. Dan drinkt hij een paar slokjes en de rest toch uit zijn fles. En voor het slapen gewoon lekker uit zijn flesje bij mama (of papa) op schoot. 
Slapen blijft een dingetje vaak even wakker en slaapt dan weer verder soms ga ik eruit en houd hem even vast. Het zal er wel bij horen. Ik heb me er een beetje bij neergelegd. Het is wat het is en ik heb geen energie om me er druk over te maken?

Ja super leuk, 1 jaar! 

Hier gaat het avondeten ineens wat minder. Herkennen jullie dit? En misschien tips? 

Het gaat wat beter nu het weer wat meer geprakt is en hij heeft nu even meer de voorkeur voor een potje ipv mijn kookkunsten ?. 

Hi dames! 
Ik heb vandaag een kort sprintje getrokken tijdens de gymles met de kinderen. Toen leek het net of ik in mijn broek plaste, uiteindelijk was het maar weinig. Maar merk dit vaker, dat ik weinig controle over m'n blaas heb sinds de bevalling. 
Iemand tips??

Herkenbaar! Touwtje springen ook zo ‘leuk’. Met rennen heb ik er geen last van. 

oefeningen bekkenbodem doen. Bij mij gaat het al beter. 

Terug
Bovenaan