Baby’s geboren mei / juni 2019

Ooh Annemiek, hier hetzelfde! Ze is gelukkig zo ‘dik’ dat het even duurt en wat spartelen kost, maar met 7 weken had ik dit niet verwacht.. Gelukkig os van de rug naar buik echt nog laaaaang geen optie! 
Fijn om te lezen dat meer mensen de heimwee herkennen. Ik heb geen fotoshoot gedaan met mijn meisje, omdat ik zelf fotograferen als hobby heb en goede camera had.. Had, want in het ziekenhuis begaf hij het! Gelukkig is mijn vader geweest en heeft hij veel mooie foto’s gemaakt, maar tijd gaat zo snel! Gister maar goede pocketcamera gekocht om er toch echt elke dag foto’s van te kunnen maken en dan weer opzoek naar nieuwe camera.. 
Dropje is een beetje een propje en groeit nu echt uit haar eerste kleren, weer iets om even een traan om te laten én heel trots op te zijn. De meeste rompers waren al vervangen door maat 56, maar nu dus ook de rest van haar kleertjes. 
Grappig om te lezen hoe verschillend iedereen de nachten ervaart. Hier slaapt ze (ongeveer) van 11-4 en dan van half 5-8. Mijn vriend is ook vrij, dus stiekem slapen wij vaak ook nog van 8:30-10:00 en dan laten we ons meisje liggen en gaan wij ontbijten. Ze krijgt volledig BV en op verzoek, dus tijden variëren. Ik voel me absoluut niet moe, dus dat maakt dat ook de voeding van 4 goed te doen is. Ben ik zo blij om! In het verleden heb ik depressies gehad en was super bang voor alle hormonen en het slaaptekort. Tot nu toe gaat het gelukkig erg goed..

Woooh dat is een mooie mijlpaal Annemiek!! Wel een actief type dat lekker klimt en de meest rare posities inneemt en met 5 weken ineens per ongeluk een keer omrolde, maar dat was eenmalig. Ook slaapt hij al een tijd in een slaapzak, want lakens en dekens schopte hij binnen no-time af en zelfs uit een swaddle me wist hij los te komen. Dus een actief mannetje kunnen we het wel noemen.
Na 2 onrustige nachten, waarbij meneer al om half 6 en 5 uur wakker werd, sliep hij afgelopen nacht gelukkig weer door tot half 9. Hij heeft echt veel last van de prikken gehad en ja we zijn ook erg verwend dat we al vanaf week 5 geen nachtflessen meer hebben dus om half 6 wakker worden, is dan ineens heel kort. 

Hier ook vandaag de prikjes gehad.. valt me nog mee. Ze is erg hangerig en huilerig, maar met een zetpil gaat het prima.
Ik had er de afgelopen dagen buikpijn van, omdat toen haar tongriempje gelasered werd, ze echt enorm veel pijn had/krijsen voor urenlang. Nu is ze gewoon lekker knuffelig, al is het wel zielig hoor.. gelukkig helpt de zerpil goed.
Hoe zijn jullie trouwens met flessen gaan minderen? Mijn kleine drinkt zo'n 70-90cc per keer, elke drie uur en snachts vaak om de 4. Ze krijgt dus 7 flessen. Mijn vriend denkt dat als ze minder flessen krijgt ze meer zou drinken per keer en dan langer verzadigd is, maar ik kom van bv op verzoek dus heb geen idee hoe het precies werkt..

Ik herken dat summer. Ik vraag mij dat ook af.
Mijn zoontje (5wkn) is sinds 5 dagen over op volledige kunstvoeding, de eerste 2 weken kolfde ik fulltime omdat hij niet uit mijn borst kon drinken (korte tongriem en lipband) deze zijn beide gelaserd maar uit de borst drinken lukte nog steeds niet, tot frustratie van hem en van mij helaas besloten af te bouwen met kolven en langzaan bv te vervangen voor kv. Nu we over zijn op volledig kv merk ik dat er meer regelmaat in de voeding komen.
overdag 3 uur (soms 2,5) en snacht sinds kort 1x 6uur er tussen en dan daarna weer 3uur.
alleen mijn zoon drinkt al 7 flessen van 120  ! Hij weegt 5,1kg. Eigenlijk 1 fles te veel volgens de richtlijn maar ik krijg hem niet naar 6 flessen hij komt echt om de 2,5/3uur en een beetje rekken lukt maar niet te lang. Schijnbaar heeft hij het nodig. Al zijn flessen gaan leeg en heb soms het idee dat hij daar nog niet genoeg aan heeft. Maar dan geef ik een speentje. Gezien zijn leeftijd durf ik nog niet naar 150 te gaan eigenlijk.
hij doet het verder heel goed en is een tevreden mannetje. 

@ summer ik geef al vanaf de geboorte kv. De rekensom van hoeveel ze op een dag mogen is gewicht x 150 : lichaamsgewicht. Dat betekent inderdaad dat je bij 6 flessen meer voeding geeft per keer. Wij zitten nu op 5 flessen en als er een fles afging moesten wij echt even zoeken naar een nieuw ritme. Hij was namelijk gewend aan voeding om de 3uur en dat moest 4uur worden. Dus veel rekken in het begin en als het niet ging een miniflesje tussendoor gegeven. Nou hadden wij het geluk toen we naar 6 flessen gingen dat hij s nachts al niet meer kwam dus overdag hoefde ik niet precies 4uur aan te houden.

Anjm, ja precies zo'n situatie hier. Na haar lasering ging ze traumatisch de borst weigeren, en daarvoor ging het allemaal al moeizaam. Bij 8,5 win gaan afbouwen en nu 10wkn kolf ik 2x per dag. Wanneer wist jij dat je echt kon stoppen?
Wat betreft de flessen, misschien mindere beetjes over de dag? Of even het cb om raad vragen? Ik zit juist met het probleem andersom, ze is nu 10 wkn en weegt 4,6 kilo. Bij geboorte 3592, dus eindelijk nu een kilo erbij. Maar meer dan 90 cc drinkt ze echt niet. Ritme is dus voor haar wel goed, want met op verzoek kwam ze soms heel lang niet.
@jippie, waarom besloot je een fles er tussen uit te halen? Werden ze allemaal leeggedronken? Thanks voor je tips!

Ben twee dagen geleden abrupt gestopt met bv omdat mijn kraamhulp (kwam haar weegschaal ophalen) aan gaf dat ik vooral vocht kolfde en amper echt voeding. Vandaar dat hij om de 2 uur kwam. 
Nu komt hij om de 3 à 3,5 uur en drinkt hij per keer ook meer. Nu zo'n 7 voedingen van ongeveer 100 ml!

Terug
Bovenaan