Goedemorgen!
Zo leuk om de overeenkomsten én verschillen te lezen. Mijn dochter is nu 12,5 maand en zette 3 dagen geleden haar eerste stapjes los. Ze loopt langs alles wat ze vast kan houden en rent achter haar poppenwagentje. Ook kan ze zittend ballen vangen en is haar fijne motoriek nu al beter dan de mijne (pakt rijst per korreltje, lekker praktisch ook...), maar ze zegt dus echt nog niks wat op woorden lijkt. Af en toe een dada als ze papa ziet, maar ook genoeg dada als hij er helemaal niet is. Ook wijzen gebeurt nog niet echt, zwaaien om dag te zeggen gaat steeds beter. Op het moment wil ze het liefst hele dagen met mij knuffelen en klimmen. Eindeloos overal opklimmen. Ook zwemmen is favoriet; we wonen dicht bij het strand en zijn daar vaak, zodra we zitten kruipt ze zelf naar de zee om vervolgens in de golven te spelen. Opletten voor ons dus! Ze is nog steeds een ukkie en zwembandjes zijn zo breed dat ze haar armen niet kan buigen. Iemand toevallig ervaring met de zwemvesten van decathlon? Die zijn voor kinderen vanaf 15 kilo (ze is denk ik rond de 11), dus twijfel, maar daarin kan ze in elk geval ook kruipen. Uiteraard gaat een van ons altijd mee naar/in het water, maar onze zeemeermin is snel en moet er niet aan denken dat ik haar een keer per ongeluk los laat, glibberig en beweeglijk als ze is!