Baby’s geboren mei / juni 2019

Wauw de eerste los lopende kindjes, wat goed!!
Jippie, hier heeft ze twee keer heel akelig klem gezeten tussen de spijlen van de box, met blauwe plekken tot gevolg. We hebben nu dus een campingbedje staan ipv een box.
Wat spannend zo'n grote verhuizing, maar ook heel leuk lijkt me!

Tulipa, maar in bed heeft ze er geen last van? Ik weet niet zo goed wat ik er dus aan kan doen om het te voorkomen. Een slaapzak heeft hij aan.

Hoi dames, gefeliciteerd met jullie zwangerschappen. Hier de kleine man 13 maanden en hij zet stapjes achter de loopwagen. Loslopen lukt nog niet maar hij oefent goed ? 
Het avondeten gaat hier slecht. Zeg maar gerust dat het niet gaat. Huilen tot aan kokhalzen toe. Heeft iemand tips? 

Goedemorgen
Hier ook bijna 14 maanden. 2 flessen (ochtend en avond) en 2 slaapjes. 
ze praat steeds meer (papa, mama, lamp, bal) en doet paar dieren na (hondje, varken, koe). Het is een slimmerik. Met spelen merk ik dat ook. Wat ze nu doet is op de billen zitten en zo schuift ze het hele huis door, mega snel. Zef staan en aan de handjes maakt ze de loopbeweging steeds beter. Ben benieuwd waarneer ze loopt. Maar in vergelijking met de andere kindjes hier is onze dochter wat ‘trager’. 
zit eraan te denken de ochtend fles te vervangen voor brood als ontbijt maar kan zo genieten van het moment samen in bed de fles geven. 
succes voor de mama’s die het weer aan het proberen zijn! Wij zijn niet bezig in ieder geval. 

Goedemorgen!
Zo leuk om de overeenkomsten én verschillen te lezen. Mijn dochter is nu 12,5 maand en zette 3 dagen geleden haar eerste stapjes los. Ze loopt langs alles wat ze vast kan houden en rent achter haar poppenwagentje. Ook kan ze zittend ballen vangen en is haar fijne motoriek nu al beter dan de mijne (pakt rijst per korreltje, lekker praktisch ook...), maar ze zegt dus echt nog niks wat op woorden lijkt. Af en toe een dada als ze papa ziet, maar ook genoeg dada als hij er helemaal niet is. Ook wijzen gebeurt nog niet echt, zwaaien om dag te zeggen gaat steeds beter. Op het moment wil ze het liefst hele dagen met mij knuffelen en klimmen. Eindeloos overal opklimmen. Ook zwemmen is favoriet; we wonen dicht bij het strand en zijn daar vaak, zodra we zitten kruipt ze zelf naar de zee om vervolgens in de golven te spelen. Opletten voor ons dus! Ze is nog steeds een ukkie en zwembandjes zijn zo breed dat ze haar armen niet kan buigen. Iemand toevallig ervaring met de zwemvesten van decathlon? Die zijn voor kinderen vanaf 15 kilo (ze is denk ik rond de 11), dus twijfel, maar daarin kan ze in elk geval ook kruipen. Uiteraard gaat een van ons altijd mee naar/in het water, maar onze zeemeermin is snel en moet er niet aan denken dat ik haar een keer per ongeluk los laat, glibberig en beweeglijk als ze is!

Heb hier altijd veel mee gelezen maar nauwelijks iets geschreven. Wel leuk om nu zoveel herkenbare dingen te lezen. 
Mijn dochter is van 19 juni en loopt al los vanaf dat ze 11 maanden was. Echt super snel dus. Maar ook wel handig omdat ik inmiddels ook alweer 9 weken zwanger ben van nummer 2. Totaal niet gepland en ben al 5 weken aan het idee aan het wennen ?
Ze slaapt overdag nog 2x. Gaat de laatste tijd thuis echt heel goed. En krijgt wel nog 3 flesjes. Smorgens en savonds een papfles en smiddags voor het 2e slaapje nog een klein flesje. De vaste voeding gaat nog niet zo heel geweldig ten opzichte van leedtijdsgenootjes. Maar dat komt wel goed. 

Leuke ontwikkelingen! En wat grappig om te lezen dat er hele vlugge kindjes zijn (woordjes als bal, mama, lamp... wow!) en kindjes die iets meer tijd nemen.
@Zwanger yes, relatie gaat goed! We hebben enorm geïnvesteerd en het voelt weer helemaal fijn. De rust is weer terug en nu de kogel door de kerk is dat we gaan verhuizen hebben we ook veel minder stress maar zitten we in een soort continue staat van opwinding :D
Ik kom zelf uit Twente dus we gaan terug naar een vertrouwde plek voor mij. Heel fijn! 
En wat tof om te lezen dat je nog 4x per dag bv geeft! Ik zit op gemiddeld 2 à 3x maar ben nu net bezig met het afbouwen van de dreamfeed. 
@Jippie een vastzittend beentje... lastig! misschien door de spijlen een handdoek weven? dat die spijlen dicht gaan? Geen idee of dat helemaal veilig is trouwens want op deze leeftijd zitten ze overal aan en plukken ze alles los... 
@WvH lastige eter :( heel frustrerend (die van ons plukt het nog wel eens uit z'n mond en smijt het dan op de grond). Op dit moment doen wij vooral het gedrag negeren. 
Heb je al eens geprobeerd dat jullie kindje ook mee-eet van een grote vork/lepel? Of mengen met iets dat hij lekker vindt (broccoli gaat erin met avocado bij ons...). Of een keer een potje (of juist vers) als hij altijd vers krijgt (of juist een potje). 
Verder, huilen tot kolhalzen aan toe lijkt me heel naar. Hoop dat jullie een beetje de rust kunnen bewaken erin, want anders blijft het moeilijk. 

Terug
Bovenaan