Baby’s geboren mei / juni 2019

Hier goed! Inderdaad lekker bezig met opvoeden en zo. Toch anders als ze door huis rennen. Gelukkig was er al redelijk wat aangepast in huis voor onze dochter. 
Hier een weekje Landal in Nederland ook. We willen er toch heel graag gewoon uit.
Verder gaat slapen eindelijk weer goed hier (feest!) Slaapt eindelijk weer zelf in en slaapt eindelijk door. Half 6 is hij wakker, maar inmiddels als ik hem dan voed kan ik hem nog een uurtje terugleggen. Dus misschien toch dorst dan. 

Leuk om weer hier wat meer actief te worden!
Hier gaat alles opzich goed. Ze loopt nog niet, wel kleine oversteekstapjes. Gaat niet lang meer duren denk ik. 
Ze kan soms echt een draak zijn, vooral als t met eten te maken heeft. 
Flinke driftbuien; slaan, gillen etc. Om vervolgens lekker te komen knuffelen. 

Slapen 's avonds is de laatste tijd weer een drama. Na 2/3 uur slapen is ze flink overstuur. De laatste tijd geven we haar dan nog een flesje. De laatste maanden wilt ze elke nacht nog een extra voeding. Met als gevolg, 3 maanden lang al niet meer doorslapen. En wij dus ook niet. Is echt heel slopend. 

Wij hebben onze vakantie geboekt naar Zuid-Frankrijk. Lekker met de auto weg. Hopelijk kunnen we het een beetje vol houden voor mij met m'n chronische bekkenpijn. 
Gelukkig hebben we geboekt met een COVID-19 garantie?? Dus als het niet door kan gaan, krijgen we ons geld terug. Zou heel jammer zijn, want ben er echt aan toe om op vakantie te zijn. 
Ben sinds 1 juni officieel uit dienst, dus ben thuismama. Zoals jullie wel weten, kan het best pittig zijn. Vooral met chronische pijn. Maargoed, we gaan het zien!
Wanneer moeten jullie naar het cb? Wij 4 augustus. 

Hier precies zoals bij witte chocola
al 3 maanden vaak weer flesje in de nacht of heel vroeg in de ochtend. Doet kleine oversteek pasjes en moet ook op 4 augustus weer naar cb voor prikjes en wegen. 
ik voelde in zijn mondje en ik voel 4 kiezen ! 
wanneer hij een paar stapjes doet gaat hij voor zichzelf klappen. Te grappig. 

Oh dames! Vandaag een test gedaan: 4 dagen voor mijn nod en ik ben zwanger van de 2e! Het is nog pril, zo'n 3-4 weken maar al voorzichtig blij dat het gelukt is! 

Proficiat RacheldeB!
Zij zijn sinds 2 maandjes ook aan het proberen voor een 2de! Spannend! Ergens ben ik er misschien nog niet helemaal klaar voor en was ik de vorige cyclus 'blij' dat het nog geen prijs was :). Maar dat herinner ik me de vorige keer ook... 

Ons mannetje is net 14 maanden nu en doet het eigenlijk super! Eten gaat vlot, slapen ook, iets verstaanbaars zegt hij nog niet (maar babbelen en roepen des te meer), stappen/lopen lukt prima. We zijn een paar dagjes op reis geweest, net de grens over... Veel gewandeld met M. in de rugdrager. Wel aanpassen natuurlijk. Het was telkens een beetje afwegen tussen het volgen van M.'s ritme, en toch iets gedaan krijgen op een dag.
Nu ben ik nog 2 weken in verlof, en hier thuis volgen we weer volledig zijn ritme. Dat loopt dagelijks wel een beetje gelijk, met kleine verschuivingen. Als hij moe is gaat hij slapen... Maar ik maak me soms zorgen over hoe veel M. slaapt! Voor velen lijkt dat misschien vreemd, en het is altijd een makkelijke slaper geweest (natuurlijk dronk hij als baby'tje nog 's nachts, maar sliep altijd vrij makkelijk in). 
Zo ziet zijn dagritme er uit:
7.30-8 uur: opstaan
tussen 9.30 en 10 gaat hij meestal naar bed. Hij slaapt dan tot 11.30-12 uur.
Tegen 13.30 terug naar bed, tot 15.30-16 uur
En om 19.30 terug naar bed.
Vandaag heeft hij overdag al bijna 5 uur geslapen, en dan doet hij er vannacht nog eens 12 bij. Is dat niet té veel? 
Koorts heeft hij niet (lichte verhoging, de tanden komen er wel in sneltempo bij), hij is vrolijk en héééél actief... Gewoon een kindje dat veel slaap nodig heeft of moet ik me zorgen maken denken jullie?

Mie, 
Ik snap enigzins je zorgen. Mijn zoontje is bijna 15 maanden en slaapt sinds een week of 3-4 zoveel dat ik dacht, gaat het wel goed met hem?
Meestal is hij ook tussen 7 en 9 wakker, dan na 2 uur wakker tijd weer naar bed en dan slaapt hij makkelijk 2 uur. Dan ongeveer wakker tijd van 3 uur, en dan weer 2 uur naar bed. Soms is het 1,5, soms 2 uur slapen en ook haalt hij wel eens 3 uur. In de nacht slaapt hij ook 12 uur. In onze vakantie was hij nog regelmatig om 5 of 6 uur wakker, dus het is ook wel genieten. Wij hebben begrepen dat zolang hij goed eet, drinkt en actief is dat we ons geen zorgen hoeven te maken. Dus zeker nu ik nog vermoeid ben door mijn zwangerschap geniet ik er maar (enorm) van.
Verder hier een tandke of 6. Kruipen gaat super vlot, maar lopen dat doet hij nog niet. Brabbelt de oren van onze kop en is super ondernemend en vrolijk. 

Help! Meer mensen waarbij hun super schattige, lieve en makkelijke dreumes van een op andere dag is verwisseld met een tegendraads draakje?! Echt van de een op andere dag, zo lijkt het.. Biedt ik beker aan, gooit ze hem weg. Kleding aantrekken is opeens een ramp, wil niet op de grond, niet op schoot, niet in de draagzak, niet eruit.. Wellicht dat het is omdat we op vakantie zijn (kamperen in Zuid Frankrijk), maar eerste dagen was ze gewoon zichzelf, sinds 3 dagen loopt ze en is ze niet te harden.. Is dit een herkenbare ‘fase’? Gelukkig kan ze zich heel goed vermaken in de rivier, zodat we af en toe een leuk moment hebben. 

@mie, hier slaapt hij ook veel; 6: wakker. 8:30 naar bed tot 10-10:30 soms tot 11u
afhankelijk hoe laat hij wakker is; om 13 of 14u naar bed. Meestal 2u soms 1,5 of 2,5u.
hij loopt, rent en springt de hele dag. Kletst, klimt en speelt volle petoet. Begint steeds meer met klanken te werken dus ik gok dat het vele slapen echt samenhangt met zijn ontwikkeling. Leren=meer slapen heb ik geleerd.. 
Hier inmiddels 15 tanden, vind het zo sneu voor hem. Hij kreeg ze al vroeg maar is dus nu met 14 maanden bijna compleet.. 
Geen monster in huis, wel echt een dreumes die test en boze buien krijgt, het liefst aan mijn been hangt en ineens verlegen is tegenover anderen. Soms laat hij zich goed sturen, soms helemaal niet. Er zijn dagen bij dat ik blij ben als het 19:30 is. Maar over het algemeen ben ik zijn boze bui alweer vergeten zodra hij zijn armpjes om mijn nek legt en ik een dikke knuffel krijg. 
morgen gaan we voor het eerst een nachtje weg zonder hem. Even 2 dagen voor elkaar na een periode waarin we elkaar echt kwijt zijn geraakt.. Zin in.
Hier dus nog lang niet klaar voor een 2de, die wens moet ik echt even parkeren.. 

Terug
Bovenaan