Proficiat RacheldeB!
Zij zijn sinds 2 maandjes ook aan het proberen voor een 2de! Spannend! Ergens ben ik er misschien nog niet helemaal klaar voor en was ik de vorige cyclus 'blij' dat het nog geen prijs was
. Maar dat herinner ik me de vorige keer ook...
Ons mannetje is net 14 maanden nu en doet het eigenlijk super! Eten gaat vlot, slapen ook, iets verstaanbaars zegt hij nog niet (maar babbelen en roepen des te meer), stappen/lopen lukt prima. We zijn een paar dagjes op reis geweest, net de grens over... Veel gewandeld met M. in de rugdrager. Wel aanpassen natuurlijk. Het was telkens een beetje afwegen tussen het volgen van M.'s ritme, en toch iets gedaan krijgen op een dag.
Nu ben ik nog 2 weken in verlof, en hier thuis volgen we weer volledig zijn ritme. Dat loopt dagelijks wel een beetje gelijk, met kleine verschuivingen. Als hij moe is gaat hij slapen... Maar ik maak me soms zorgen over hoe veel M. slaapt! Voor velen lijkt dat misschien vreemd, en het is altijd een makkelijke slaper geweest (natuurlijk dronk hij als baby'tje nog 's nachts, maar sliep altijd vrij makkelijk in).
Zo ziet zijn dagritme er uit:
7.30-8 uur: opstaan
tussen 9.30 en 10 gaat hij meestal naar bed. Hij slaapt dan tot 11.30-12 uur.
Tegen 13.30 terug naar bed, tot 15.30-16 uur
En om 19.30 terug naar bed.
Vandaag heeft hij overdag al bijna 5 uur geslapen, en dan doet hij er vannacht nog eens 12 bij. Is dat niet té veel?
Koorts heeft hij niet (lichte verhoging, de tanden komen er wel in sneltempo bij), hij is vrolijk en héééél actief... Gewoon een kindje dat veel slaap nodig heeft of moet ik me zorgen maken denken jullie?