Baby’s geboren mei / juni 2019

Vandaar dat zit dan net wat anders bij jullie. Wij moeten van de week voor de 14 maanden prik.
En ik kan jullie vertellen dat ik een positieve test had. Gelijk in poging 1, heel bijzonder omdat de 1e natuurlijk niet vanzelf is gegaan. Wel erg onwennig nog en heel spannend, omdat er straks dus geen 2 jaar tussen zit dus hoe alles praktisch gaat... maar daar groeien we vast vanzelf in.

[quote quote=10346238]@mie, wat bedoel je met redelijk heavy shit? De bijwerkingen? Of hoe? ik moet de spuit over 2 weken ophalen en over 2,5 week bij kind&gezin laten zetten.. Twijfel hier nog over, maar ze vertelde dat we hem beter wel laten zetten omdat we veel naar NL gaan. De standaard prik krijgt hij sowieso, maar deze was voor nog 2 andere type hersenvliesontstekingen he?![/quote]
Volgens de apotheek en de huisarts is de kans eerder groot dat ze er koortsig van worden (huisarts raadde zelfs aan om sowieso perdolan te geven bij het naar bed gaan dan). M. was inderdaad de 2 dagen er op volgend wat koortsig (maar dan zag ik ook weer een tand piepen plots, dus kan ook daarvan geweest zijn!
Moh, die willen ze bij jullie bij Kind & Gezin zetten?
@jippie: proficiat!!

Ik zit momenteel in ronde 3 voor een 2e. Vind het toch spannend! Ergens lijkt het allemaal nog niet zo lang geleden, maar toch ook al bijna 2 jaar van de positieve test :).
Hopelijk dus binnenkort weer zo-eentje!
Ik ben al even aan het denken hoe ik het aan mijn ma wil vertellen als ik een positieve test in handen heb. Ik vind het wel leuk om iets toepasselijks te geven. Hebben jullie leuke ideeën?

Hai lieve allemaal,
Wij zitten een beetje met onze handen in het haar en ik hoop hier een oplossing te vinden..
Onze lieve Nora heeft al maaaaaanden 's nachts flesvoeding nodig. Op de meest rare tijden. 3/4/5 uur. 
De tijd van sprongetjes/ prikjes en tanden zijn nu voorbij. (Tanden zullen wel weer komen, maar nu nog niet) Jullie kunnen vast wel bedenken hoe vreselijk slopend dit is. Gelukkig doen m'n vriend en ik om de beurt de nacht, maar ik heb mijn lichamelijke rust echt nodig. Soms moet ik er wel 4x uit omdat ze onrustig is. Mijn vriend werkt gewoon dus dat is ook niet fijn voor hem.
We kunnen ons niet meer herinneren wanneer we voor het laatst hebben doorgeslapen. 
Ze gaat rond 19u/ 19:30 naar bed (met het hele ritueel) en valt vrijwel vaak goed in slaap. We hadden de tip gekregen om een beker water in bed te doen, zodat zij kan drinken zodra ze dorst heeft. Helaas werkt dit niet goed genoeg (blijven het wel proberen). Laten huilen werkt ook niet. 
Het cb ga ik niet vragen, want die zullen zeggen dat we dr langer moeten laten huilen. Maar ben nog steeds een moeder en breek als ze zo overstuur is. 
Heeft iemand dè tip voor ons?! Of een beetje herkenning is ook fijn haha. Ben alleen bang dat het onderhand een gewoonte is geworden. 

Bedankt alvast voor het meedenken❤️

He wat balen dat jullie zulke slechte nachten hebben! Wel herkenbaar, helaas dus heb niet echt een tip. Het leek hier wat beter te gaan, op vakantie werd ze wel wakker vanwege kou/geluid/whatever en lieten we haar vanaf uur of 4 tussenin slapen. Sinds we thuis zijn heeft ze 2 nachten doorgeslapen maar ook al twee nachten een grote fles in een keer vacuüm gezogen. Mega overstuur, niet goed te troosten. Om vanochtend om half 7 weer helemaal blij wakker te worden. Ik ga proberen om har structureel meer te laten eten overdag, maar ik acht de kans klein, ze is gewoon te druk met vanalles en snel uitgegeten. Ontbijt (pap) en avondeten (of zelf gekookt of potje + extra koolhydraten) gaat er goed in.
Ik zie er ook geen heil in om CB te vragen, want ik hoor heel goed verschil tussen huilen en alsnog in slaap kunnen vallen en huilen omdat er iets is. En als dat iets honger is, ga ik haar niet laten gillen tot ze uitgeput is, vooral ook omdat jk weet dat ze kan doorslapen en het geen gewenning is. Maar zwaar is het wel, dus leef met je mee!

Zo even bijgelezen. Wat een goede berichten dat er alweer zwangere dames zijn! Gefeliciteerd!!

Erg eigenlijk om te lezen dat we het CB gewoon niet om advies gaan vragen omdat we nu toch al weten dat ze met prutadvies komen. Hier hetzelfde hoor, ik doe het ook niet. Tenzij ik 'die ene' krijg, die ene dame die wel snapt hoe het werkt maargoed die is er niet altijd (wel inmiddels haar privé mobiele nummer gescoord haha).
@Wittechocola, wat ontzettend vervelend!! Is het misschien een idee om jullie kindje overdag meer eten te geven? En misschien voor het slapen nog een flinke fles met pap? Ik ben alleen wel bang dat het, wat je zelf ook zegt, inmiddels een gewoonte is geworden. 
Ik zou zelf gaan proberen extra eten te geven overdag en voor het slapen, die beker water blijven volhouden. Ik denk dat het voor nu een kwestie is van de nachtelijke voedingen accepteren. Heb wel eens gelezen dat kindjes soms tot 3 jaar nachtvoedingen willen (sorry ik wil geen stress en paniek zaaien). Ik merk dat het helpt om het te accepteren (wij zitten ook weer in dit stramien namelijk) al is dat niet altijd makkelijk als je weer 3x je bed uit moet en de volgende dag als een zombie rondloopt. Maar in mijn ervaring komt er vanzelf weer een andere periode (god wat een kutadvies, ik weet het.... ik lees dit ook bij anderen en dan denk ik heb je niks aan. Maargoed. Het is goed bedoeld, en een hart onder de riem verder!)

Verder. Wie heeft er in hemelsnaam bedacht om vaccinaties in te plannen tijdens sprongetjes!? Holy moly. Ons liefste ventje is verandert in een dreumesdraak, driftbuien zijn dagelijkse kost. Mama wordt geknepen, gebeten en geslagen (ook gewoon voor de fun). Meneer kan zichzelf niet meer vermaken en gooit zichzelf overal tegenaan. Daarbovenop dus de BMR en meningokokken vaccinatie met als gevolg dat hij nu na 9 dagen giga uitslag heeft en al 2 nachten hevige koorts en opgefokt in zn bedje ligt. Plus natuurlijk een hittegolf eroverheen.... Ik wil mijn lieve kindje terug! 
*het is een fase... het is een fase... het is een fase...*

Jippie, wat gaaf gefeliciteerd!!! Bijzonder dat het nu bij jullie ook zo snel ging, dat was hier net zo, maf hè?
Wittechocola, ik dacht idd ook aan meer eten. Loopt ze al? Ik merkte dat Lotte ook onrustiger sliep toen ze dat nog net niet onder de knie had (en overdag was ze ook sneller uit dr hum en kon ze zich niet echt lekker vermaken). Mogelijk dat het nog scheelt, ze verbruiken dan ineens wel een bak meer energie en hier wordt er sindsdien beter geslapen.
Vera, wat balen dat die prikken zo'n last geven! Hier vandaag de inentingen gehad en ben ook een beetje bang voor wat er gaat komen. Ze heeft tijdens de vakantie drie kiezen gekregen en die vierde zit al een week te vervelen dus dat valt ook niet heel lekker haha. Gelukkig zijn ze nu voor een hele tijd van die prikken af!
Ik ga komende week weer starten met werken en kijk daar ook wel een beetje naar uit. Ik vind het echt wel pittig hoor soms met zo'n rondrennende, traplopende dreumes die de hele dag op avontuur gaat pfff.

Gefeliciteerd voor de zwangeren!! Leuk!
Onze dochter heeft ook echt last gehad van de 14 maanden prik. Begon na een paar dagen. Geen koorts maar niet in de hum. Overstuur wakker ‘s nachts. Huiduitslag. Na een kleine week ging het weer beter. 
Vervelend witte chocola! Maar inderdaad, acceptatie heeft hier ook geholpen! Ik deed (en doe het nog) de ontwikkeling van onze dochter vergelijken met andere kindjes. Maar ik heb inmiddels geaccepteerd dat ze eens wakker wordt al nachts. Nu is het niet zo heftig als bij jullie. We hebben wel eens een ‘fase’ dat ze paar keer overstuur is de nachts maar dan geef ik gewoon een fles want dat helpt haar om rustig te worden. En als de fase voorbij is heeft ze het niet nodig. Maar ik begrijp je,.. het is echt pittig! Misschien een slaapcoach benaderen? Heb ik ook een keer een gesprek mee gehad. Ze vertelde me dat te weinig slaap en voeding echt oorzaken zijn van slechte nachten. Buiten de tandjes/ziek zijn etc om. 
succes. 

Jaaa heel bijzonder dat dat dus toch kan. Waarschijnlijk heeft de zwangerschap mijn lichaam gereset. 
Hier vorige week de 14 maanden prikken gehad ook precies op het hoogtepunt van de sprong en met kiezen, tanden en hoektanden die doorkwamen. Ja we hebben een hele gekke volgorde van tanden krijgen. Onder is tand 3 pas net door maar we hebben boven al een hoektand en kies en onder komt er nu ook een kies. Gelukkig van de prikken niet echt last. We gaan nog lekker een weekje op vakantie en dan na 6 weken ook weer aan het werk. 
Wat met slapen bij ons helpt is het muziekje van de babyfoon aanzetten. Hij komt soms lastig in slaap en ligt dan te brabbelen en gaat staan bij de deur en soms huilen maar als ik dan het muziekje aan zet dan gaat hij gelijk liggen en slaapt binnen 5 minuten. Alsof hij het gevoel heeft dat we dan toch bij hem zijn ofzo. Ik heb er s nachts geen ervaring mee, want ik ben dus zo'n verwende moeder die een kind heeft dat s nachts nooit komt en s ochtends uitslaapt tot half 9/9uur. Maar wellicht het proberen waard?? Succes in ieder geval!!

Terug
Bovenaan