Baby’s geboren mei / juni 2019

Gefeliciteerd Rachelb!!! 
Wij zijn toch ook begonnen voor een 2e. Nu aan het afwachten dus weer spannende weken.
Mie, heeft hij altijd zoveel geslapen of juist de laatste tijd pas meer? Misschien gewoon een mannetje dat veel slaap nodig heeft en als hij wakker is veel energie levert? 
Wij twijfelen of we naar 1 slaapje moeten. Gisteren hebben we dat gedaan, maar hij was toen ook pas om half 10 uit bed dusja om 11uur er weer in is wel snel. Het ging wel goed met 1 slaapje van ruim 2.5 uur. Normaal is hij er rond half 9 of 9 uur uit en slaapt hij van 11 tot 1 en van 4 tot 5 en dan om 20.00 uur weer. 
Verder half augustus weer naar t cb voor de 14maanden afspraak en die vervelende prikken. Volgens mij doet hij het prima. Loopt heel makkelijk en de hele dag en klimt overal op en onder. Het ligt aan zijn bui of hij veel 'kletst en opdrachten uitvoeren is niet zijn sterkste kant, tenzij het over eten gaat dan snapt hij alles.

Hoi allemaal, leuk dit topic! Onze jongen Isaiah is op 23 juni geboren. 3734 gram en 52 cm lang en doet het hartstikke goed. Ons eerste kindje dus alles is nieuw, inclusief het slaapgebrek ?

[quote quote=10345354]Gefeliciteerd Rachelb!!! Wij zijn toch ook begonnen voor een 2e. Nu aan het afwachten dus weer spannende weken. Mie, heeft hij altijd zoveel geslapen of juist de laatste tijd pas meer? Misschien gewoon een mannetje dat veel slaap nodig heeft en als hij wakker is veel energie levert? [/quote]
Het is eigenlijk altijd al een goeie slaper geweest, en ook best wel mooie blokken... Maar nu valt het me precies op dat hij nog altijd zo veel slaapt (en mss zelfs ietsje meer dan maart-april/begin lockdown) terwijl hij een paar maanden ouder is. Het is zeker zo dat hij héél actief is tijdens zijn wakkere momenten. Gisteren heeft hij nu nog een vaccin tegen hersenvliesonsteking gehad, daar is hij dan nu weer iets suffer van. Dus ik ga het nog een paar dagen aankijken en zien hoe hij volgende week is!
Ik vind dit wel een beladen thema. Veel mama's hebben slechte slapertjes; dan vind ik het moeilijk om dit op tafel te gooien!

Dat geeft toch niet Mie! Ouders met kinderen die te weinig slapen hebben zorgen, maar ouders met kinderen die te veel slapen ook. Dat mag je gewoon delen hoor. We hebben volgens mij een hartstikke begripvol forum dus gewoon luchten.
Hier hebben we ook wel een goede slaper. Hij slaapt 's nachts ook minimaal 12 uur en overdag nog vaak 3 tot 4 uur. Heeft ook vanaf week 5 zo goed geslapen En op vaste tijden. Maar is als hij wakker is ook zo actief en zit geen seconde stil dus hij zal het nodig hebben.
Waarom heeft hij trouwens een hersenvliesvaccin gehad? Dat is toch niet die 14 maanden prik?

Oeps gelijk even ingelezen in de vaccins haha. Had menigokokken bij 14 maanden even over het hoofd gezien. Ons mannetje moet donderdag.

Hier in België kun je kiezen voor een niet-verplichte vaccinatie (zelf te betalen dus in tegenstelling tot de verplichte die worden terugbetaald) voor hersenvliesontsteking. Dat zijn 3 vrij dure voor de leeftijd van 2 jaar (later kan natuurlijk ook nog)... Deze heeft hij nu dus gehad. Redelijk heavy shit blijkbaar.
Ik ben blij om te lezen dat er nog mensen zijn met van die veelslapers! Ik zet de zorgen dan maar even opzij... ;-)

Hier in België kun je kiezen voor een niet-verplichte vaccinatie (zelf te betalen dus in tegenstelling tot de verplichte die worden terugbetaald) voor hersenvliesontsteking. Dat zijn 3 vrij dure voor de leeftijd van 2 jaar (later kan natuurlijk ook nog)... Deze heeft hij nu dus gehad. Redelijk heavy shit blijkbaar.
Ik ben blij om te lezen dat er nog mensen zijn met van die veelslapers! Ik zet de zorgen dan maar even opzij... ;-)

@mie, wat bedoel je met redelijk heavy shit? De bijwerkingen? Of hoe? 
ik moet de spuit over 2 weken ophalen en over 2,5 week bij kind&gezin laten zetten.. 
Twijfel hier nog over, maar ze vertelde dat we hem beter wel laten zetten omdat we veel naar NL gaan. 

De standaard prik krijgt hij sowieso, maar deze was voor nog 2 andere type hersenvliesontstekingen he?!

Terug
Bovenaan