Baby’s geboren mei / juni 2019

Hoi ladies, wat leuk om te horen dat er alweer een aantal mooie zwangerschappen lopen. Fijn dat de termijnecho goed was Jippie!
Lastig Zwanger yes dat jullie niet op 1 lijn zitten m.b.t. een besluit voor een derde. Denk je dat dat nog gaat komen na een tijdje misschien? Wij hadden een hele poos zoiets van 1 is genoeg. Toen had ik een paar maanden geleden toch wel geopperd dat een 2e me leuk leek. Daar moest mijn man echt even over nadenken en aan wennen. Maar nu is hij om. Echter nu twijfel ik af en toe wel eens of ik een 2e aankan. Maar ze blijven niet altijd ieniemienie waarbij je er 's nachts elke keer uit moet dus ik denk dat we in januari ergens voorzichtig gaan beginnen.
Twee vragen voor hier....
1) Dames die nog bv geven, is jullie kindje ook zo ontzettend aanhankelijk aan jou ipv je partner? Onze zoon laat zich snachts niet troosten door mijn man, hij huilt en schreeuwt net zolang tot hij compleet over zn toeren is (tot een bloedneus aan toe - we wilden kijken of wij het langer volhielden dan hij... Dus niet) en tot dat ik kom. En dan ook bv geef. Ook overdag plakt ie het liefst aan mij.
2) is het normaal als de ontlasting vrij zacht is nog steeds? Het is netgeen waterige diarree maar wel gewoon heel zacht. Geen mooi poepje ofzo. Hij krijgt natuurlijk nog steeds bv, misschien is dat het? Maar hij heeft geen last van krampjes oid en lijkt erzelf ook geen last van te hebben.
Ben benieuwd naar jullie reactie!

Hier ook borstvoeding, wel echt drolletjes :p behalve bij tandjes, dan wordt het echt wel weer zo zacht.
En inderdaad hier ook dat hij aan mij hangt. Ik laat het mn man  overdag doen en dat is een hele tijd huilen geweest maar inmiddels accepteert hij het prima. En hij gaat nu ook boevenstreken met m'n man uithalen. Leuk dus! Maar de nachten doe ik gewoon. Ik geef een voeding (in zijn kamer en leg hem dan terug) en ik slaap daarna meteen door als hij midden in de nacht komt. En als hij om half 7 komt zoals gewoonlijk geef ik hem een voeding in mijn bed en daarna gaan we naar beneden, aankleden. We hebben nu wel echt een -TILLEN- fase dus dat probeer ik ook een beetje af te leren. Inmiddels heb ik mega rugpijn en die neemt maar niet af. Dus ik denk dat dat van het tillen komt (onder andere) 
Ik loop meer aan tegen ENORME tepelpijn na de eisprong. Die neemt als ik ongesteld wordt weer af maar auw :(
Ik twijfel ook regelmatig of ik een derde aan kan hoor ;) en dan niet om de eerste jaren maar meer om de combi en aandacht van de eerste 2. Dus ik snap m'n man ook natuurlijk. Als de kinderen op school zitten of iig als m'n zoon 3.5 is ga ik zeker het gesprek nog een keer aan. Dan heb ik overdag voor de baby tijd en (ook al is dat ook onhandig met slaapjes etc) misschien minder last van schuldgevoel en zo. En omdat ik peuters ook gewoon wel een uitdaging vindt.. 

Wat goeoeoeoed dat er nog borstvoeding gegeven wordt ! Doe ik je niet na. 
Voor alle zwangere dames: gefeliciteerd.
Hier ben ik heel blij als er met speelgoed wordt gespeeld. Dan klimt hij tenminste niet op de eetkamer stoelen / salontafels bankleuning/ triptrap stoel/ wandelwagen....etc etc
Ik ruim de bende met alle liefde op als hij maar lekker speelt. 
Zijn zus bleef altijd braaf zitten op een kleedje met boekjes en speelgoed en klom niet overal op .....of uit. Pfffff opletten geblazen. 
Betrekken bij het huishouden werkt ook wel inderdaad, alleen vindt hij de stofzuiger dood eng dus dat doe ik als hij slaapt. Thuis nog 1 slaapje tussen 11.00 uur/ 11.30 uur en 13.00 uur/13.30 uur ongeveer. En dan weer van 7 tot 6.30
Prima. Alleen leggen ze hem steeds toch op bed op het kdv en dan is hij rond 16.15 uur wakker. Maar wel om 20.00 uur moe. Dan zitten we toch weer rond ; uur in de nacht met een kind dat wil spelen. Ik heb al gezegd dat ik hem op 1 slaap wil maar ze vinden dat hij het nog nodig heeft. Meer indrukken daar i know. Maar 4 of 5 uur opstaan gaat mij te ver 

Tsjonge thess.. dat het kdv niet gewoon luistert, vervelend hoor! 
Haha ja hier hetzelfde met de eerste en de tweede. De eerste speelde ook vaak gewoon rustig en mijn zoontje eh, ook wel maar die doet dat dan bijvoorbeeld op tafel of zo ;) klauterkabouter 

Fijn dat er inderdaad nog meer bv ladies zijn (al wist ik het van jou wel Zwanger yes, want jij wilde tot 2 jaar doorgaan toch?).
Wel typisch dat bij Aaron de ontlasting dan elke keer zo zacht is... hij krijgt ook afwisselend eten dus ik kan denk ik ook lastig uitvogelen wat het is waar hij op reageert. Of misschien gewoon maar laten gaan. Als hij er geen last van heeft, dan zal het wel goed zijn. 
En fijn he die plakvisjes op dit moment.... af en toe word ik er echt moe van. Dan denk ik kind VERMAAK jezelf nou eens eventjes zonder dat de duplo in mijn oog wordt gedrukt, je sokken weer uit worden getrokken, je jezelf weer van je stoeltje af werpt voor aandacht etc. etc. 
Hij kan ook nog niet (los) lopen dus hij is best afhankelijk van ons (tips daarvoor zijn ook van harte welkom! we proberen veel te oefenen maar nu zit het weer wel erg tegen).
Qua dutjes vind ik het wel apart dat het kdv niet luistert al moet ik zeggen dat ze bij ons ook wel subtiel al een paar keer hadden aangegeven dat hij wel naar 1 dutje kon en ik zei van niet.
Maar nu we dat een paar keer hebben geprobeerd gaat het wel. Hij is alleen 's avonds als hij thuis komt echt total loss en dan is er geen land meer mee te bezeilen. Het eten wordt een uitdaging. Maar hij slaapt daarna wel lekker vlot. 
@Zwangeryes, wat gek trouwens van die tepelpijn, heb je dat al eens besproken met de lactatiekundige toevallig? Het lijkt me hormonaal maar niet tof! 
En ik hoop voor je dat er misschien over een tijdje als er wat meer rust is... er ook nog ruimte ontstaat voor een gesprek over een 3e kindje :) 

Inderdaad bewondering voor de moeders en kids die nog bv geven/krijgen. Ik was van plan er mee door te gaan tot ik er echt klaar mee was, maar net voor dat punt keek dochterlief opeens heel gek naar mijn tepel, nam een klein hapje en heeft erna nooit meer uit de borst gedronken. Kleine mafkees was toen een jaar en een week, blijkbaar was de borst klaar. De melk helaas niet, laatste tijd kwam ze steeds weer rond uur of 4 en later zelfs al om 2. Pas vond ze de fles niet lekker en dronk ze niet, maar viel uiteindelijk toch in slaap, dus meteen weer gestopt. Ze komt nu ergens tussen 5 en half 7, waarbij ik 5 en half 7 prima vind, want na een fles slaapt ze weer om 5 uur en om half 7 moet ik toch bijna op, maar alles ertussen is net jammer. 
Hier een dametje dat alles zelf wil doen, dus net zelf de halve stad door is gewaggeld ik haar regenpak en ze klimt constant overal op. Ook oefent ze de hele dag springen; die door de knieën en dan. aar hoog op de tenen, maar gebeurt niets. Hilarisch! Het is een lekker klein propje ( nog geen 74 cm en 10 kilo), dus het ziet er extra zoet uit. 
Dit weekend een eerste positieve test, wat zou betekenen dat ik ben uitgerekend ongeveer op de dag van mijn dochters tweede verjaardag. Zou ik echt geweldig vinden; dus we duimen hier hard dat alles goed gaat.

Gefeliciteerd gebruiker!!
Wat raar tess dat ze niet luisteren.
Hier ook gewoon zachte poep, maar geen bv. Vandaag voor het eerst naar dreumesgym geweest. Hij vond het heerlijk dat hij kon klimmen en klauteren en kon spelen. De liedjes in de kring vond hij nog maar niets haha meneer wilde gewoon spelen. Het was wel intensief, maar een heerlijk bezigheid zo op de vrijdagochtend en zeker met dat slechte weer. Ook zijn er gestart met spetterlessen (zwemles voor 1 tot 2 jarigen) dat doet papa in het weekend. Thuis wil hij inderdaad ook alleen maar bij en op ons spelen. Ik vind dat echt heel intensief, maar helpt ook super goed. Als hij een papiertje ziet of zijn beker is leeg ofzo dan brengt hij het naar de keuken. Als hij zich uitrekt kan.hij het meestal.net op het blad neerleggen. De prullenbak laat ik bewust niet zien, want dan zit zijn speelgoed er straks ook in.

Hahaha wat een herkenbare verhalen weer (en weer een zwangere er bij, leuk!) Hier ook zachte poep (geen bv meer) en inderdaad bij alles willen helpen, maar nog liever zelf doen... Haar eigen jas ophangen bijvoorbeeld, we mogen inmiddels nog net dr vinger door het lusje doen, maar daar houdt het wel op. Ze komt tegenwoordig ook zelf met de eetstoel aanschuiven wanneer het etenstijd is (of wanneer ze zelf heeft bedacht dat ze wel wat zou lusten....). Ze kan wel goed zelf spelen gelukkig, behalve dan afgelopen week, want toen had ze een paar dagen hoge koorts en zat ze als een koalabeertje aan ons vastgeplakt. Dansen en zingen doet ze ook veel en graag. Ik vind het zo leuk dat ze zich ook echt een beetje bewust gaat worden van dingen. Ze moet bv lachen als ze een scheetje laat, hapte dramatisch naar adem toen ik een bakje geraspte kaas liet vallen (afgewisseld met handen omhoog en hard "oh oh oh" roepen), maar ook bij kleding ga ik het nu merken. Als ik haar ga aankleden dat bekijkt ze echt wat ik heb uitgezocht. Ik had wat nieuwe kleren gekocht en dat merkte ze ook meteen op (heyyyyy!) daarna zag ik dat ze zich allemaal stond uit te sloven voor de tuindeuren (die spiegelen een beetje). Vanmorgen wilde ik haar nieuwe winterjas passen, eigenlijk nog te warm nu, maar vervolgens wilde ze haar andere jas niet meer aan. Ze begon te huilen, smeet hem echt op de grond en ging de nieuwe jas proberen aan te trekken. Dat eigen karaktertje komt dus steeds meer naar boven, echt super tof!

Terug
Bovenaan