Baby’s geboren mei / juni 2019

Hier ook maar weer eens gelezen, eindelijk tijd voor nu ik zelf ziek ben haha.. 
hier zijn het ook drukke en intesieve tijden.. Overal op klimmen, erop staan en doen alsof hij valt. Rennen i.p.v. lopen en 100x doen wat niet mag haha..Top sport is het. 

Als ik onze kleine man zie spelen naast andere kinderen, valt het me op dat hij echt ‘uitgelaten’ is. Super blij en enthousiast rent hij zich het licht uit de ogen, met bijbehorend brul geluid van een leeuw. Je ziet ouders echt naar hem kijken.. Trek me er over het algemeen niks van aan, maar soms toch wel lastig. Je hoort ze net niet denken.. Zal ook zijn dat vele denken dat hij al 2 is, terwijl hij net 16 maanden is. 

Het wel of niet gaan voor een 2de begint hier wel een isseu te worden. Merk dat ik toch echt wel neig naar een 2de. Mijn partner is ‘klaar’ met voor hem 3.
ergens snap ik dat natuurlijk. Hij lijkt mij niet te begrijpen in dat ik er maar 1 heb. Aan het begin van onze relatie ben ik daar heel duidelijk in geweest; ik ben jonger en de kans dat ik kids wil is aanwezig. De tijd zal het uiteindelijk wel leren..
hoeveel wordt er bij jullie gesproken? Hier blijft het voorlopig bij; mama, papa en die. Hij vertelt wel heel erg veel in zijn eigen taal..

Ah wat fijn, nog meer zachte poep :') haha! Nou dat is toch een soort van geruststelling.
@Jippie, leuk!! Dreumesgym, wij laten de kleine directeur vaak 'uit' in Monkeytown. Doet het ook altijd goed. En vanmorgen ook voor het eerst naar spetterles geweest (idd, je moet wat op je regenachtige vrijdag). Hij vond het tof! Ik vond het superintensief met dat om- en aankleden erbij. Maar had wel een supertevreden ventje die daarna gelijk 2 uur sliep. Dikke prima.
Wat grappig om te lezen dat jullie kindjes al zo zelfstandig zijn en echt helpen met dingetjes en hun eigen karakter al vormen. Hier merk ik dat niet zo maar hij is sowieso wat langzamer in veel dingen. Begint wel een eigen mening te hebben. Als ik de buggy naar links stuur en dat zint hem niet dan schreeuwt ie even. Draai ik dan naar rechts dan krijg ik een goedkeurende Hmmm!
@MamaD rot dat jullie niet op 1 lijn zitten over een eventueel 2e (4e) kindje. Ik hoop dat jullie er goed samen over kunnen praten.
Maar verder geen zorgen over dat praten, hier alleen mama, papa en BAAAA ("wat zegt een schaap?"). Oja en mauw. Als je vraaagt wat de poes zegt. Verder niets bijzonders. Ja in zijn eigen taal een hele hoop geklets :D Maar hij begrijpt wel dingetjes (knuffelen? komt ie lekker kroelen!)

Haha Hier ook nog weinig woorden. Inderdaad papa mama die en hij probeert nu af en toe wat na te zeggen. Verder vooral klanken en kreten. 
Ja ballorig enzo doet het hier ook goed. Maar de dreumesgym was ook erg uitdagend dus prima voor nu en dan af en toe een uitje naar de indoor speeltuin. Haha spetterles doet papa, want ik sport dan vaak zelf en heb ik daarna lekker 1.5uur voor mezelf.

Leuk he Vera, hier doet hij wel ook dieren geluiden na. 
Opdrachtjes begrijpt hij ook, ‘pak je beker maar, waar is de tut, gaan we slapen (loopt hij naar de deur om naar boven te gaan) en zo nog vele andere opdrachtjes of vragen. 
Maak me ook niet zo druk om zijn taal, maar soms lijkt het hem te frustreren dat wij niet altijd snappen wat hij duidelijk wil maken.
en praten over een 2de (of idd 4de) zit er niet echt in. Hij is geen prater, dus ik hou mijn hart vast.. 

Haha hier praat hij echt enorm veel. Woorden als stofzuiger, vliegtuig en 'gordijn dicht' of 'lamp aan'. Dankuwel, zijn eigen naam met 4 lettergrepen), 'boekje lezen' of 'bijbel lezen, amen?'. Maar zijn zus zei op deze leeftijd ook alleen mamma, pappa, dierengeluid en bijvoorbeeld bal of zo. Ook niet veel. 
Opdrachten worden hier dus als spelletje gezien. 'breng de beker maar naar de keuken' betekent volgens hem: breng de beker maar naar de keuken en er schaterlachend mee weg.  
Hij heeft een stoel met een beugel. Beetje lastig om op te klimmen. Maar zijn zus heeft de stoel zonder beugel. Daar zit hij regelmatig op 'appel eten?' of 'banaan eten?' of 'BROOD' :p. en als je niet reageert zit hij op tafel om zelf de appel of dergelijke te pakken. 
Vandaag stond hij ook met z'n beker bij het koffiezetapparaat op de stoel van z'n zus. Had hij die naar de keuken geschoven. Gelukkig kon hij er nog niet bij :eek:. Maar het was tijd voor drinken dus :p. Leuke leeftijd zo, ik mis alleen wel een paar ogen in m'n achterhoofd. 
Ik wil inderdaad 2 jaar borstvoeding geven, als het lukt. Maar als hij nog wil en het lukt nog wil ik best ook nog langer geven. 
Leuk al die spetterlessen! Ik heb er niet echt tijd voor weten te vinden met 2 kinderen. Maar daarna zijn ze vaak ook helemaal op he. Lekker slapen 

Haha wat een wijsneusjes allemaal al hè? De gym ligt nu weer stil door de nieuwe maatregelen helaas. 
Maar vraagje... Hebben jullie kindjes ook al zoveel tanden al? Het lijkt niet op te houden de laatste 3 maanden.... alle tanden zijn er al, alle hoektanden en overal 1 kies dus nu nog overal 1 kies te gaan. 4 kiezen dus en dan is het al compleet... en ja we hebben een hele gekke volgorde... er waren al kiezen en hoektanden voordat de laatste 2 normale tanden onder door waren.

Hier zijn de kiezen tijdens de zomervakantie doorgekomen en de hoektanden zijn nu ook door dus hier ook heel snel met de tanden idd.

Mijn dochter had heel lang 3 tanden; 2 onder en een boven. Binnen een maand of twee had ze er vier boven en vier onder en daarbij ook 2 kiezen boven en twee onder. Ging dus heel snel, nu staat het alweer meer dan een maand stil.
Zijn jullie boefjes ook zo op buiten gefixeerd? Binnen een half uur na opstaan komt dochterlief aangerend met haar schoenen en/of jas: zasjaaa! Ze blijft vrolijk, tot ze door heeft dat we echt niet gaan, dan gaat ze rustig bij de deur zitten huilen. Al komt ze dan vaak even vrolijk na 30 seconde aangerend met onze schoenen. Ik heb ook eens gekeken wat er gebeurt als ik schoenen en jas verstopt, maar ze zoekt net zo lang door tot ze iets heeft, vanochtend deed ze in een hoekje verwoede pogingen zelf haar ene zomerse sandaal die ze had gevonden aan te trekken. We laten haar nu geregeld even uit; even rennen naar een speeltuin, stukje op de fiets en ze kan er weer tegenaan. Al komt ze binnen een uur wel weer met iets aangezet: zasjaaa! (we denken dat het komt van jasje, omdat we dat altijd zeggen als we ergens heen gaan ‘even jasje aan’). Het is echt hilarisch, ze schijnt het ook op de opvang te doen, daar speelt ze geloof ik halve dagen zelf in de tuin. Thuis wil ze niet in de tuin, daar is te weinig te ontdekken. Het is echt een bijdehante tante, die weet wat ze wil. Ze zegt nog niet echt woorden, behalve nee (met hoofd schudden erbij) als ze klaar is met eten of iets niet lekker vindt, roept oooopa als ze mijn vader ziet en zegt heel zachtjes boe als we voordoen wat de koe doet, maar daar houdt het ook bij op.  Qua motoriek daarentegen gaat ze als een speer. Rennen doet ze de hele dag, het liefst klimt ze overal op en ze oefent hard met springen (komt alleen niet van de grond). Ze eet het meeste zelf met bestek en wordt bij de opvang zelfs door de peuters gevreesd, omdat ze nogal sterk is en weinig moeite heeft met het veroveren van fietsen in de tuin.. We vrezen nu al de ‘ik ben twee, dus ik zeg nee-fase’, want ze is nu al iets te duidelijk?

Terug
Bovenaan